    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przyciski dotykowe
    Date: Sat, 31 Dec 2016 15:57:04 +0100

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:5867a9c3$0$15210$65785112@news.neostrada.pl...
    > Może trzeba było nie wrzucać tylko polać wodą, lub zanurzyć do połowy.

    Próbowałem wszystkiego. Wrzucanie rozżarzonego do zimnej wody na czele,
    całe, do połowy, po kawałku, nic. Polewanie jak najbardziej robiłem, ale
    wtedy zjawisko Leiden-Frosta (poprawcie pisownię,. jeśli nie taka) osłabiło,
    jednak, jak się udało zrobić bezpośredni kontakt wody z rozgrzanym szkłem,
    nie chciało pęknąć. Spróbuję to sfilmować i podrzucić na YT. Chcę zrobić
    próbę taką, że rozgrzeję szkło do nadtopienia się i wtedy wrzucę, ale
    potrzebuję znaleźć taką drugą lampkę, gdyby szkło zmiękło na tyle, by
    zassało i się rozszczelniło, chcę bowiem, by próżnia w środku stanowiła
    dodatkowe obciążenie mechaniczne. A może tu zachodzi zjawisko znane z łez
    Księcia Ruperta? Ale do sprawdzenia tego potrzebuję mieć drugą przepaloną
    lampkę, aby mieć materiał do badań, gdy jedną z nich zniszczę w próbie. Co
    lepsze, samo szło jest po brzeżkach już nieco nadpęknięte, ale nowe
    pęknięcia nie pojawiają się. Mimo usilnych moich prób szoku termicznego.

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.