-
Data: 2017-05-17 09:32:48
Temat: Re: Przewóz klamotów przyczepką jednoosiową a DMC
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Tue, 16 May 2017 11:34:29 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):
> W dniu wtorek, 16 maja 2017 19:49:02 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> > Co prawda osobowki raczej liczone na ~500kg ladunku (z ludzmi), wiec
>> raczej mala szansa ... ale sprawdzic DR warto.
>
> Sprawdziłem...
> DMC pojazdu 2260kg
> DMC zespołu pojazdów 3560kg
>
> ALE
>
> max. masa przyczepki bez hamulca 450kg. Więc jestem w d. bo jak wezmę 800kg
> to będzie przekroczone prawie 2x :/
Tu jeszcze pamiętaj że 800kg bez hamulca na haku w osobówce powoduje że
taki zestaw będzie beznadziejnie hamował.
Ważył pewnie Ci tego nikt nie będzie, a nawet jeśli, to żeby to jakoś się
prowadziło należy tak rozłożyć ładunek żeby mieć minimum 100kg nacisku w
dół na haku, co oznacza że pomimo że masa przyczepy będzie 800kg, to nacisk
jej osi na ziemię będzie 700kg, a 100kg będzie obciążało hak samochodu.
> Trza szukać przyczepki z hamulcem, taka z hamulcem może mieć max 1300kg.
1240kg dokładnie, jeśli chcesz się zmieścić w kat B.
To jest tak naprawdę dla Ciebie najważniejszy parametr, bo oznacza jazdę
bez uprawnień i dużo gorsze konsekwencje niż za jakieś niewielkie
przeładowanie.
W razie jakiejkolwiek szkody spowodowanych jadąc bez uprawnień,
ubezpieczycielowi przysługuje wtedy regres ubezpieczeniowy bez żadnej
dyskusji że to było parę kilogramów DMC, a przyczepa była pusta czy coś.
> Jeździdło to verso 2,2. Dlaczego tylko 450kg? To jakaś popelina...
Pzy awaryjnym hamowaniu 750kg przyczepa może naciskać na hak nawet z siłą
750kG.
A ta dopuszczalna masa w nowych autach musi uwzględniać sterowność zestawu
przy hamowaniu, a z tym może być ciężko w osobówce z ciężką, niehamowaną
przyczepą.
Gdybyś się zdecydował tak jechać, to musisz pamiętać że z załadowaną
przyczepą będzie chciało Cię złożyć przy hamowaniu.
Dlatego kiedyś auta miały 750kg DMC przyczepy bez hamulców, a teraz mają
zazwyczaj mniej.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.05.17 10:15 Lisciasty
- 17.05.17 13:52 WS
- 17.05.17 13:55 WS
- 17.05.17 18:37 Tomasz Stiller
- 17.05.17 19:18 Zenek Kapelinder
- 17.05.17 19:22 007
- 17.05.17 21:39 J.F.
- 17.05.17 21:45 J.F.
- 17.05.17 21:52 WS
- 18.05.17 09:53 Lisciasty
- 18.05.17 14:21 WS
- 18.05.17 17:57 Lisciasty
- 18.05.17 21:08 WS
- 18.05.17 21:12 Lisciasty
- 18.05.17 22:01 t-1
Najnowsze wątki z tej grupy
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
Najnowsze wątki
- 2024-12-18 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-18 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-12-18 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-18 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-18 Alternatywny nośnik do monitoringu zamiast HDD?
- 2024-12-17 Rodzaj przekładni planetarnej z
- 2024-12-17 Z instrukcji do kitu
- 2024-12-17 Re: W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- 2024-12-17 nie wyrzucaj starych opon
- 2024-12-17 znów elektryk:P
- 2024-12-17 "Ręczny" a przegląd.
- 2024-12-17 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-17 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-12-17 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-17 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=