  • Data: 2017-05-17 09:32:48
    Temat: Re: Przewóz klamotów przyczepką jednoosiową a DMC
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 16 May 2017 11:34:29 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > Sprawdziłem...
    > DMC pojazdu 2260kg
    > DMC zespołu pojazdów 3560kg
    >
    > ALE
    >
    > max. masa przyczepki bez hamulca 450kg. Więc jestem w d. bo jak wezmę 800kg
    > to będzie przekroczone prawie 2x :/

    Tu jeszcze pamiętaj że 800kg bez hamulca na haku w osobówce powoduje że
    taki zestaw będzie beznadziejnie hamował.

    Ważył pewnie Ci tego nikt nie będzie, a nawet jeśli, to żeby to jakoś się
    prowadziło należy tak rozłożyć ładunek żeby mieć minimum 100kg nacisku w
    dół na haku, co oznacza że pomimo że masa przyczepy będzie 800kg, to nacisk
    jej osi na ziemię będzie 700kg, a 100kg będzie obciążało hak samochodu.

    > Trza szukać przyczepki z hamulcem, taka z hamulcem może mieć max 1300kg.

    1240kg dokładnie, jeśli chcesz się zmieścić w kat B.
    To jest tak naprawdę dla Ciebie najważniejszy parametr, bo oznacza jazdę
    bez uprawnień i dużo gorsze konsekwencje niż za jakieś niewielkie
    przeładowanie.
    W razie jakiejkolwiek szkody spowodowanych jadąc bez uprawnień,
    ubezpieczycielowi przysługuje wtedy regres ubezpieczeniowy bez żadnej
    dyskusji że to było parę kilogramów DMC, a przyczepa była pusta czy coś.

    > Jeździdło to verso 2,2. Dlaczego tylko 450kg? To jakaś popelina...

    Pzy awaryjnym hamowaniu 750kg przyczepa może naciskać na hak nawet z siłą
    750kG.
    A ta dopuszczalna masa w nowych autach musi uwzględniać sterowność zestawu
    przy hamowaniu, a z tym może być ciężko w osobówce z ciężką, niehamowaną
    przyczepą.
    Gdybyś się zdecydował tak jechać, to musisz pamiętać że z załadowaną
    przyczepą będzie chciało Cię złożyć przy hamowaniu.

    Dlatego kiedyś auta miały 750kg DMC przyczepy bez hamulców, a teraz mają
    zazwyczaj mniej.