  • 41. Data: 2009-10-04 10:19:42
    Temat: Re: Przewody rozruchowe
    Od: "Karolek" <d...@o...pl>

    news:ha9slj$1grh$1@news2.ipartners.pl...

    > A ja uważam że wcześniej czy później każdemu kierowcy, bez wyjątku zdarzy
    > się zapomnieć.
    > Wystarczy chwila, zagadac się z przechodniem, wysiadającym pasażerem itp.

    > Wniosek nasuwa się jeden. Kupiłeś auto dla nienormalnych kierowców.
    >

    > Jak chcesz pozostawic auto na światłach to co robisz? Zostawiasz
    > piszczące? Nie.

    Widac ze nie mial normalnego auta :>
    Piszczyk milknie jak zamkniesz drzwi.

    Karolek

  • 42. Data: 2009-10-04 10:19:45
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Albo i nie, bo potem trzeba kombinowac jak zostawic noca samochod z
    > zapalonym swiatlem :-)
    Widzisz... po to wymyślono pozycją kluczyka oznaczoną jako MAR.
    Ale inżynierowie w VW i ty uważacie się że musi być inaczej.

    Marek

  • 43. Data: 2009-10-04 15:58:01
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Robert Wańkowski wrote:
    > Noc, daleko od domu, samochód automat, z niewiadomych powodów po 8 h
    > stania prawie brak prądu w akumulatorze.
    > Kupiłem na stacji kable. No i pewnie wiecie co było dalej...
    > Jedynie nadały się do ładowania od dawcy przez 15 min. I auto
    > uruchomiłem. Rozebrałem to cudo. 1,5 mm2 przekroju linka.

    Trzeba bylo kupic dwa komplety i podlaczyc rownolegle- sprawdzone
    doswiadczalnie w aucie o kiepskim aku
    mimo ze na gwarancji. Przy okazji jak by ktos chcial kupic budzetowy
    akumulator to bardzo odradzam
    Titan (ciekawe kto je dla nich robi )z carrefoura - plyty koncza sie w 2/3
    wysokosci akumulatora a po 3 miesiacach akumulator zachowuje sie dokladnie
    tak jak ten oddany przy jego kupnie do recyclingu, oczywiscie wedlug serwisu
    wszystko jest ok i nie stwierdzaja usterki, sugerujac ze to moze cos z autem
    , tyle ze jak czekalem miesiac na wynik dzialania serwisu to jezdzilem na 2
    polaczonych rownolegle zelowkach 18Ah fimy haze z ups i na nich rozrusznik
    krecil jak szalony
    a odpalic dawalo sie nawet na jednej .

  • 44. Data: 2009-10-04 19:00:37
    Od: "Jarek" <j...@e...pl>

    > 1,5 mm2 to nie tak mało...
    > 100 lat temu uruchamiałem Malucha za pomocą dwumetrowego kabla własnej
    > roboty. Kabel wykonałem właśnie z drutu 1,5 mm2 (był to twardy drut
    > budowlany).

    >Ale on chciał uruchomić samochód (3.8 l) a nie malucha >(0,65 l).

    Kiedys odpalalem (kilkakrotnie) Mercedesa 1838 na mostku miedzy
    akumulatorami z linki ok. 6mm2.

  • 45. Data: 2009-10-04 19:12:24
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Widac ze nie mial normalnego auta :>
    > Piszczyk milknie jak zamkniesz drzwi.

    No ale po co ten piszczek jeżeli normalny kierowca według JF gasi światła?
    No po co? Widać auto dla nienormalnych.

    Marek

  • 46. Data: 2009-10-04 20:08:21
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 3 Oct 2009 20:39:03 +0200, Ghost napisał(a):

    > Zadne takie, kable tej grubosci po prostu eksploduja przy rozruchu
    > !!dwanascie

    Eksplodują? Kable o długości 3m i przekroju 1,5mm2 będą miały
    rezystancję 0,07ohm. Spadek napięcia rzędu 4V wystąpi już przy prądzie
    ok. 57A. Wychodzi gęstość 38A/mm2 - izolacja zapewne ulegnie uszkodzeniu
    ale nie ma mowy o rozgrzaniu się do czerwoności czy podobnych efektach.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 47. Data: 2009-10-04 21:26:48
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik J.F. napisał:
    > To nie takie proste, bo dodatkowa dlugosc to dodatkowy opor.
    >
    > Niepotrzebne 30cm i auto nie zapala :-)

    30cm za krótkie i nawet nie dowiemy się czy auto zapali :-)

    Pozdrawiam
    G.K.

  • 48. Data: 2009-10-04 23:09:38
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "badworm"

    > Eksplodują? Kable o długości 3m i przekroju 1,5mm2 będą miały
    > rezystancję 0,07ohm. Spadek napięcia rzędu 4V wystąpi już przy prądzie
    > ok. 57A.

    Liczyłeś 2 x 1.5 m? Bo te moje mają 2 x 2 m.

    Robert

  • 49. Data: 2009-10-05 07:12:44
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "badworm" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ok. 57A. Wychodzi gęstość 38A/mm2 - izolacja zapewne ulegnie uszkodzeniu
    > ale nie ma mowy o rozgrzaniu się do czerwoności czy podobnych efektach.

    Cos Cie w dupe zre.

  • 50. Data: 2009-10-05 20:23:55
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    > Albo i nie, bo normalni kierowcy gasza swiatla

    I potem zapominają właczyć :)
    ot normalność widać dość szybko.
    Jest tylko jeden mały problem. Niektóre samochody mają tak skonstruowane
    reflektory, że sam żarówki nie wymienisz.
    Natomiast włączenie żarówek na uruchomionym silniku powoduje że się szybko
    palą.
    Ciekawe że nie palą się jak się włączy najpierw żarwóki a potem silnik.
    Światła mijania świecące przy wyłączonym kluczyku to bezsens jakiś
    całkowity.

    --
    PawełJ