  • Data: 2009-10-12 22:43:49
    Temat: Re: Przewody rozruchowe
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

    > ąle ja naprawdę jestem technologiem elektronowym, halogeny temy rencamy
    > robiłem, takoż wolfram i inne metale trudnotopliwe obrabiałem

    Ależ ja o tym (o jednym i o drugim) wiem dobrze. I o cięciu nożyczkami
    blachy wolframowej (po lekkim podgrzaniu) również. Z całym szacunkiem
    i bez żadnej złośliwości.

    > - i wiem co pierwsze wykończy żarówkę. Naprawdę ubytek materiału
    > z włókna ma małe znaczenie w porównaniu z rekrystalizacją

    Jednak ubytek materiału następuje, i to czasem znaczący. Moje żarówki od
    tablicy rejestracyjnej dają temu dobre świadectwo. Jakoś słabo do mnie
    przemawia to, że działały niezgodnie z Ogólną Teorią Wykańczania Żarówek.

    > - gdyby to ubytek materiału wykańczał żarówki to, jak napisałem,
    > halogeny powinny być wieczne...

    A to już jest poważny błąd logiczny w rozumowaniu. Nieistotny tylko
    dlatego, że gdybanie przy rozpatrywaniu zjawisk fizycznych jest
    podejściem nie do przyjęcia. No więc gdyby zjawisko rekrystalizacji
    w ogóle nie istniało, to by halogeny nie były wieczne, bo by je
    wykończyło inne zjawisko (kostka cukru wrzucona do szklanki wody,
    po rozpuszczeniu i po odparowaniu tejże wody, nie będzie na powrót
    kostką cukru).

    -- Jarek

    PS
    Typowa żarówka halogenowa ma przynajmniej dwukrotnie większą żywotność
    od zwykłej żarówki tej samej mocy i na to samo napięcie. Ma też wyższą
    temperaturę włókna, więc procesy rekrystalizacji zachodzą tam szybciej.
    Jak ten "paradoks" tłumaczy się na gruncie Technologii Elektronowej?