  • 21. Data: 2016-04-08 16:08:49
    Temat: Re: Przewód aluminiowy + miedziany a złączka Wago
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-04-08 o 14:58, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    [...]
    > Tak w temacie to ja bym poszedł do hurtowni elektrycznej i grzecznie
    > poprosił o coś do połączenia alu z miedzią (są specjalne zaciski,
    > podkładki itd).
    >
    > Podkładki takie nazywały się kupalowe ;-)

    Można je kupić w sklepach z osprzętem do anten.

    P.P.

  • 22. Data: 2016-04-08 17:40:31
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-04-08 16:08, Paweł Pawłowicz wrote:
    > W dniu 2016-04-08 o 14:58, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    > [...]
    >
    > Można je kupić w sklepach z osprzętem do anten.

    Tak, ale w porzadnym elektrycznym powinien być szeroki asortyment, a nie
    tylko jeden rozmiar pasujący do zacisków puszki antenowej.

    Włodek

  • 23. Data: 2016-04-08 19:21:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Takich podkladek uzywa sie w trudnych warunkach. W warunkach mieszkania czy klatki
    schodowej sa zbedne. Problemem nie jest to ze sa dwa rozne metale tylko to ze jednym
    jest stosunkowo czyste aluminium. Warto poczytac jakie ma wlasciwosci mechaniczne
    czyste aluminium i bedzie wiadomo dlaczego stanowi problem w polaczeniach typu
    kostka.

  • 24. Data: 2016-04-09 14:25:29
    Temat: Re: Przewód aluminiowy + miedziany a zlaczka Wago
    Od: "jakson" <j...@e...org>

> [...]
    > stosunkowo czyste aluminium. Warto poczytac jakie ma wlasciwosci
    > mechaniczne czyste aluminium i bedzie wiadomo dlaczego stanowi problem w

    To wspomniane Wago (z alu pasta) bedzie lepsze od kostki?

  • 25. Data: 2016-04-09 16:06:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kazde rozwiazanie w ktorym jest aluminium jest zle ze wzgledu na jego wlasciwosci
    mechaniczne. Aluminium jakie idzie na przewody i kable praktycznie nie utwardza sie
    przez zgniot. W warunkach domowych nie ma dobrej metody na laczenie aluminium z
    miedzia. Wszystkie polaczenia po pewnym czasie zawioda. Rozwiazaniem moze byc
    dolutowanie miedzianego drutu do aluminiowego. Ale to trudne w warunkach domowych.

  • 26. Data: 2016-04-10 10:51:36
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Kazde rozwiazanie w ktorym jest aluminium jest zle ze wzgledu na jego
    > wlasciwosci mechaniczne.

    Oczywista oczywistosc :)

    > Rozwiazaniem moze byc dolutowanie miedzianego drutu do aluminiowego. Ale
    > to trudne w warunkach domowych.

    To mozna zlutowac miedziany drut z aluminiowym normalna cyna, tzn. taka z
    olowiem?
    Czy takie druty moga sie stykac "pod lutem"?
    Tzn. czy warstwa lutu bedzie jakos "chronic" styk miedzi z aluminium?
    Czy jednak nie, i trzeba zachowac jakis odstep podczas lutowania (tylko
    jak?)?

  • 27. Data: 2016-04-10 10:55:51
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    I według ciebie takie polaczenie bedzie trwałe ?

  • 28. Data: 2016-04-10 11:40:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oczywiscie ze mozna zlutowac aluminium z innymi metalami. Ale w przypadku aluminium
    jest to trudne i wymaga specjalnego topnika.

  • 29. Data: 2016-04-10 11:47:13
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Oczywiscie ze mozna zlutowac aluminium z innymi metalami. Ale w przypadku
    > aluminium jest to trudne i wymaga specjalnego topnika.

    Kluczowy jest tu tylko "inny topnik"?
    Druty cu-al moga sie stykac pod lutem?

  • 30. Data: 2016-04-10 13:53:08
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-04-10 o 10:55, LeonKame pisze:
    > I według ciebie takie polaczenie bedzie trwałe ?

    Jeśli będzie zrobione porządnie, to będzie trwałe. Jeśli będzie zrobione
    techniką "podrap przez warstwę kalafonii" to zdecydowanie nie.

    P.P.