  • Data: 2024-01-29 20:47:41
    Temat: Re: Przewód 5x2,5mm2 - jakie ograniczenia?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .01.2024 o 19:44 Piotr Gałka <p...@c...pl>
    pisze:

    > Nie jestem elektrykiem, ale...
    > 20A*230=4,6kW a Mateusz potrzebuje w jednym odbiorniku góra 3kW.
    >
    > W instrukcji od indukcyjnej kuchenki elektrycznej z piekarnikiem było
    > napisane, że podłączyć przewodem 5x2,5mm. A tam jest podobna sytuacja co
    > do możliwej włączonej mocy i też nie są to odbiorniki 3 fazowe więc
    > często obciążona jest jedna faza.
    >
    > Ja uważam, że podłączyć osobno do 3 faz.
    >
    > Opierając się na tym co Tomasz napisał to maksymalne obciążenie byłoby
    > na jednej fazie 4,6kW. Na dwóch byłoby 4,6 + 4,6. W przewodzie zerowym
> [...]

    Jakie chcesz wydzielić obwody na tym 5x2,5 - ile?, jak zabezpieczone? Będą
    tam RCD?
    Że na papierze się wszystko zgadza? - to w tym przypadku nie ma znaczenia.

    Mateusz napisał: "a z drugiej strony chciałbym podłączyć kilka urządzeń
    - w tym dwa o mocy 3kW i jedno 2kW"

    Ja to zrozumiałem tak, że obwodów będzie więcej niż 2, skoro planuje 2
    urządzenia po 3kW każde, jedno o mocy 2kW i jakaś inna drobnica.
    Wypadałoby tutaj zrobić 3 obwody 1f, każdy z osobnym B16 - czy wystarczy
    RCD 3f czy osobno dla każdej fazy? - tego nie wiem, Mateusz nie napisał co
    to za urządzenia.

    TG