-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "ici" <i...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Przetwornice napięcia
Date: Tue, 4 Aug 2009 23:59:52 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 37
Message-ID: <h5ab0q$p2h$1@news.onet.pl>
References: <h54u29$2oh$1@news.onet.pl> <h564u8$4hh$1@inews.gazeta.pl>
<h5693m$mgr$1@inews.gazeta.pl> <h57kop$jm1$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: aaro15.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1249423194 25681 83.5.200.15 (4 Aug 2009 21:59:54 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 4 Aug 2009 21:59:54 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3350
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:568449
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Tadek" <usun_to_ted66@_to_tez_op.pl> napisał w wiadomości
news:h57kop$jm1$1@news.onet.pl...
>>>
>>> Podłącz aku równolegle i zrób 100 km samochodem i będzie naładowany.
>>>
> Właśnie chodzi o to, żeby zrobić to bez wyjmowania akumulatora z motocykla
>
>> Jeśli to nie 126P to wystarczy na postoju godzina - dwie na wolnych
>> obrotach
>> bez świateł - znacznie mniej paliwa zużyje.
>
> i bez zbędnego zanieczyszczania środowiska spalinami na postoju :-)
>
> Chodzi mi o budowę przetwornic napięcia.
> Coś już znalazłem w Podręczniku Akademickim
> eit układy elektroniczne cz. II J.Baranowski G.Czajkowski.,
> Część teoretyczna jest dobrze omówiona, ale chciałbym
> znaleźć jakieś praktyczne przykłady. Może ktoś jest w stanie
> mi pomóc.
>
Chodzi ci o przetwornicę, czy naładować akumulator motocyklowy?
Jeśli zabawa w przetwornice, to dużo jest schematów na sieci.
Jeśli o zwykłe naładowanie, to wystarczą 2 kawałki drutu i dostęp do
akumulatora samochodowego.
Opcjonalnie możesz ładować na początek przez żarówkę reflektorową (nawet 2
włókna równolegle jak mocno rozładowany ten od motoru)
Ópcjonalna żarówka uchroni mocno rozładowany akumulator przed uderzeniem
prądowym z alternatora samochodowego.
Ale tylko w przypadku, gdy akumulator rozładowany jest aż tak, że świała
mocno przygasły w motorze.
W przeciwnym przypadku łączysz jak samochód - samochód.
Dwoma kablami podładowuje "pożycza się prąd" od innego kierowcy samochodu,
gdy zapomni się wyłączyć swiatła na postoju.
Różnica jest tylko w mniejszej pojemności akumulatora motocyklowego.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A