eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPrzetwornice napięciaRe: Przetwornice napięcia
  • Data: 2009-08-05 07:28:32
    Temat: Re: Przetwornice napięcia
    Od: "PcmOL" <...@...net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    ....
    > Chodzi ci o przetwornicę, czy naładować akumulator motocyklowy?
    > Jeśli zabawa w przetwornice, to dużo jest schematów na sieci.
    > Jeśli o zwykłe naładowanie, to wystarczą 2 kawałki drutu i dostęp do
    > akumulatora samochodowego.
    > Opcjonalnie możesz ładować na początek przez żarówkę reflektorową (nawet 2
    > włókna równolegle jak mocno rozładowany ten od motoru)
    > Ópcjonalna żarówka uchroni mocno rozładowany akumulator przed uderzeniem
    > prądowym z alternatora samochodowego.
    > Ale tylko w przypadku, gdy akumulator rozładowany jest aż tak, że świała
    > mocno przygasły w motorze.
    > W przeciwnym przypadku łączysz jak samochód - samochód.
    > Dwoma kablami podładowuje "pożycza się prąd" od innego kierowcy samochodu,
    > gdy zapomni się wyłączyć swiatła na postoju.
    > Różnica jest tylko w mniejszej pojemności akumulatora motocyklowego.

    Jak zamierzasz uzyskać napięcie końcowe ładowania? (14,4V)
    Wystarczy pompa ładunkowa - mulriwibrator z wyjściem komplementarnym wpięty
    przez pojemość do katody diody i to razem do + aku ładowanego. Anoda do +
    aku ładującego. Zasilanie multiwibratora z aku ładującego. Sprawdzone w
    praktyce.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: