eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPrzetwornica step-up 6V->35V 1.8A i regulacja prądu LED 50WRe: Przetwornica step-up 6V->35V 1.8A i regulacja prądu LED 50W
  • Data: 2010-09-23 10:47:42
    Temat: Re: Przetwornica step-up 6V->35V 1.8A i regulacja prądu LED 50W
    Od: Martin Lukasik <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 23 Sep, 11:36, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Pomijajac usmieszki to nadal jest ciekawa rada - przetwornica
    > forwardowa na dwoch tranzystorach z odczepem,  po wtornej strone
    > dlawik stabilizujacy prad,
    > tyle tylko ze tranzystory sterowane uC a nie specjalizowanym
    > scalakiem :-)

    Dobra, to teraz pytanie: ma ktoś z Was linka do jakiegoś schematu?
    Mistrzem świata w dziedzinie elektroniki to nie jestem, ale ze
    złożeniem czegoś na podstawie schematu problemów miał nie będę. A jak
    będzie wytłumaczony, to może nawet sam zmienie napięcie ;-)

    > Patrzac na napiecie to zdecydowanie nie jest jeden LED.
    > No chyba ze ma wbudowana przetwornice, w co watpie.
    >
    > Wiadomo co to konkretnie jest ? Edison ?

    To jest Chińska Dioda Magiczna ;-)
    Nie mam pojęcia co to jest, ale tak jak mówisz -- zakładam, że jest
    ich tam kilka.
    Szkoda tylko, że ktoś nie pomyślał o podłaczeniu tego równolegle tak,
    żeby działało przy tych 6V a nie 35V...

    > A z uwag ogolnych - osobne LED latwiej schlodzic. a od temperatury
    > sprawnosc zalezy.
    > Za to wymagaja wtedy osobnej optyki.

    Osobne LEDy dają mniej luksów. Sprawdzone. A ja potrzebuję dużo
    luksów. I teoretycznie to mogę wpierniczyć tam 10 LEDów 100W, tylko
    wtedy poświeci mi to na akumulatorze jakieś 30 sekund. O ile wydali
    prądowo...
    Samo chłodzenie nie powinno być dużym problemem -- w dnie łodzi mam
    dziurę fi 60mm, w dziurze siedzi filtr UV od aparatu foto, więc
    kawałek płaskiej szybki, do której zamierzam LEDa przykleić i
    chłodzone to będzie wodą, która będzie zawsze pod szybką. Powinno
    działać. Wrzucę jakiś termistor "w razie jakby co".

    Tak czy owak - jeśli ktoś ma linki do przetwornicy to bardzo bym
    prosił je podać.

    Pytania do Romana:
    1) dlaczego push-pull?
    2) dlaczego 6V->35V to kiepski pomysł? czy 12V/6Ah jest lepszym
    pomysłem niż 6V/12Ah? Jeśli tak, to dlaczego?

    Marcin