  • 101. Data: 2016-11-23 19:18:47
    Temat: Re: Przetwornica - jaka moc max?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 18:56 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Odwrotnie. Skoro laptop ma 150W zasilacz - to owszem, moze tyle pobierac.

    A jak ma zasilacz 250W?

    > Wlasnie dlatego.
    > Poloz sobie na kolanach dwie zarowki 75W, to zrozumiesz :-)

    Z wykształcenia jestem elektronikiem, rozumiem wszystko :-)
    Pisałem już przed chwilą po co te laptopy miały takie wielkie zasilacze.
    Tam nie ma skoku poboru prądu przy max obciążeniu procka o 100% - jest
    wzrost o 30% :-)
    Zobacz sobie ile pobierały pierwsze P4 w wersji mobilnej.

    > Nie tylko. Wez Dell z i5, a i tak ma 180W zasilacz.

    Bo ma pewnie wielką i jasną matrycę i i5 jest poprzedniej generacji -
    ciągnie stały spory prąd.
    Ja mam 13" della z i7, 16GB RAM, 1GB SSD z 45W fabrycznym zasilaczem.
    Zasilacz wystarcza do naładowania akumulatora od zera w czasie chodzącego
    w tle przeliczania pliku video i wyświetlania filmu w 4K.

    Rozumiem, że wg Ciebie normalne by było jakby producent do tego laptopa
    przewidział 180W zasilacz tak na wszelki wypadek :-)

    TG

  • 102. Data: 2016-11-23 19:52:10
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Wszystko jasne, ja piszę o tym, że żaden konstruktor nie robi zasilacza
    > 150W do laptopa, który podczas normalnej pracy pobiera 30W. Laptop to nie
    > serwerownia gdzie możesz mieć pik związany z przyrostem ruchu.

    jest dokładnie przeciwnie. skoki poboru mocy są dużo częstsze niż w
    serwerach

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 103. Data: 2016-11-23 20:19:47
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 19:52 masti <g...@t...hell> pisze:

    > jest dokładnie przeciwnie. skoki poboru mocy są dużo częstsze niż w
    > serwerach

    Nie masz racji, nie są częstsze i nie są większe.
    Sam procek w laptopie to nie wszystko, dużo bierze matryca i peryferia i
    to w trybie ciągłym, zależnym od schematu zasilania.
    W serwerze możesz mieć 4 x E7-8891V4 o TDP 165W każdy. Możesz mieć na
    nich skok z 4x25W na 4x165W + skok na ramie + skok na np. 24 dyskach :-)
    W laptopie skok o 50-60% to już jest dużo.

    TG

  • 104. Data: 2016-11-23 21:07:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .
    >W dniu .11.2016 o 18:56 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:
    > Odwrotnie. Skoro laptop ma 150W zasilacz - to owszem, moze tyle
    > pobierac.
    >A jak ma zasilacz 250W?

    To tym bardziej.

    Powazne wyzwanie i bez powodu takiego by nie dawali.

    Ale to moc maksymalna, nie przecietna.

    >Z wykształcenia jestem elektronikiem, rozumiem wszystko :-)

    To chyba watomierz potrafisz podlaczyc,

    >Pisałem już przed chwilą po co te laptopy miały takie wielkie
    >zasilacze.
    >Tam nie ma skoku poboru prądu przy max obciążeniu procka o 100% -
    >jest wzrost o 30% :-)

    To sobie poloz dwie zarowki po 50W, bedzie 30% mniej :-)

    >Bo ma pewnie wielką i jasną matrycę i i5 jest poprzedniej generacji -

    Ma,

    >ciągnie stały spory prąd.

    Nie ciagnie, bo jak sie go nie obciaza, to tylko nieznacznie podgrzewa
    atmosfere i kolana.

> [...]
    >Rozumiem, że wg Ciebie normalne by było jakby producent do tego
    >laptopa przewidział 180W zasilacz tak na wszelki wypadek :-)

    Jesli maksymalny pobor mocy moze wyniesc 160W - to jak najbardziej
    tak.
    Zapuscisz gre, dociazysz procesor, druga karte graficzna, uruchomisz
    nagrywarke, albo model moze byc tez ze zwyklym HDD - i bedzie moc
    potrzebna.

    Choc HDD ma raczej dosc staly pobor pradu - dopoki go system nie uspi
    oczywiscie ..

    J.

  • 105. Data: 2016-11-23 22:07:50
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 21:07 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > potrzebna.
    >
    > Choc HDD ma raczej dosc staly pobor pradu - dopoki go system nie uspi

    Jak procesor jest prądożerny to i reszta ciągnie sporo, masz stały spory
    pobór i pewien wzrost przy max obciążeniu. Nikt przy laptopach nie daje
    zasilacza z zapasem 50%. Jak max ma wynieść 70W to zazwyczaj masz zasilacz
    70W. W droższym segmencie dostaniesz wypas w postaci zasilacza 90W.

    Dałem Ci konkretny przykład - nowy dell xps, zasilacz 45W.
    Procesor Core i7 6560U -15W TDP, SSD 1TB - 5W, 16GB RAM 3-5W, matryca -
    kolejne 5W.
    Lekko licząc mamy 30W. Do zasilenia są jeszcze USB3.0, wifi, BT,
    klawiatura, wentylatory, kamera no i ładowanie. A producent wstawia
    zasilacz na styk:-) w laptopie za ponad 8k.

    Podsumowując - jak zasilacz ma 200W to całość przy trybie oszczędnym
    bierze ponad setkę.

    TG

  • 106. Data: 2016-11-24 11:01:29
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    wziąłem swój miernik kwh z pomiarem przesunięcia i wyszło mi tak:
    -w miare nowe lenovo z tych najtańszych
    -praca jałowa 8-10W (!) z matrycą i włączonym dyskiem
    -jałowa+ ładowanie baterii (prawie pełnej) +5W
    -praca pod furtestem (do wygrzewania grafiki pełnym obciążeniem) +5W.
    W żadnym wypadku nie pobrał mi więcej niż ok 20W (z gniazdka) - zasilacz
    2.25A/19,5V= ok 44W

    -kilkuletnie sony vaio z core 2 duo i dyskiem konwencjonalnym i troche
    lepszą grafiką
    -jałowa z ładowaniem aku 60W
    -samo ładowanie (z pustej baterii) z wyłączonym lapem 22W
    -pod obciążeniem furtestem + ładowanie 80W zasilacz 19,5V 4,74A ok 92W

  • 107. Data: 2016-11-24 19:25:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >nie daje zasilacza z zapasem 50%. Jak max ma wynieść 70W to
    >zazwyczaj masz zasilacz 70W. W droższym segmencie dostaniesz wypas w

    Nikt, to do laptopa nie daje pradozernego procesora.

    Daje "oszczedny" ... ale ze klient chce tez "wydajny komputer", to ten
    procesor jak sie go wykorzysta, to swoje potrafi wziac.
    Ale potrafi sie tez ograniczyc.

    >Dałem Ci konkretny przykład - nowy dell xps, zasilacz 45W.

    No to i ja Ci dam konkretny - Dell Vostro. nie calkiem stary, i7,
    zasilacz 90W.
    aktualny pobor - 25W.
    Ekran swieci, dysk sie kreci - normalna praca.
    Odlaczylem drugi monitor - spadlo nawet do 23W.

    Wlaczylem film z HDD - 28W.

    No to otworzymy pare stron z onetu, tvn, gazety, dwa filmy z youtube,
    wiatrak wszedl na wyzszy poziom ... 60W.
    No to wlacze jeszcze skanowanie antywirusem ... 60-65W. Powietrze leci
    gorace. a procesor na razie na 86%.

    No to dobije jeszcze jakas gierka ... glupia sprawa, 55W.
    Chyba gierka dobila antywirusa, bo procek 90%, a dysk 30% obciazenia.

    I gorace powietrze leci z komputera ...

    Inny Dell, starszy Precision na i5, wlaczamy, czekamy az sie uspokoi -
    22W mocy.
    Kilkadziesiat procesow ... procesora nie obciaza.

    A zasilacz w tym modelu - 180W. Ale ten Dell glupi.

    >Podsumowując - jak zasilacz ma 200W to całość przy trybie oszczędnym
    >bierze ponad setkę.

    Taa, szczegolnie te 22/180W ...

    J.

  • 108. Data: 2016-11-24 20:40:57
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 19:25 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    Ciekawa sytuacja - bronię Twojej tezy w której stwierdziłeś: "laptop może
    brać ze 150W"
    Ty podważasz moją linię obrony, dając pomiary z dwóch laptopów :-)

    Odpowiednio dobranymi linkami z gugla można wykazać wszystko - w miedzy
    czasie znalazłem układy graficznie dla graczy, które w wersji mobilnej
    mają TDP na poziomie 240W. Teza o 150W jest niezagrożona.
    Zdecyduj się tylko jakie jest Twoje zdanie na temat poboru prądu przez
    laptop.

    TG

  • 109. Data: 2016-11-24 21:37:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >mobilnej mają TDP na poziomie 240W. Teza o 150W jest niezagrożona.
    >Zdecyduj się tylko jakie jest Twoje zdanie na temat poboru prądu

    -jak laptop ma zasilacz 180W, to nie bez powodu i te 150W moze czasem
    brac, tylko trzeba go dociazyc
    -ten sam laptop jak widac moze brac i 25W w czasie malo obciazajacej
    pracy. I smiem twierdzic, ze zazwyczaj bierze 30-50W, bo 150W to juz
    dobrze parzy.
    -ze roznie biora, to slychac, bo wiekszosc ma dynamiczne sterowanie
    wiatrakiem - jak bierze wiecej pradu, to wiatrak mocniej halasuje.

    -jak piszesz, ze w samochodzie masz przetwornice 1000W ktora zasila
    dwa laptopy ...
    -no coz, jak to takie dwa malenstwa z zasilaczami po 45W, to
    bardziej niz 90W nie obciazaja tej przetwornicy.
    -jak wieksze, ale na nich np dzieciaki filmy ogladaja - to na moj
    gust razem nie biora wiecej niz 100W razem.

    I "pradu nie zabraklo" niczego nie dowodzi - ciagle w zakresie
    mozliwosci 10A bezpiecznika zapalniczki.

    No ale jak ktos podlaczy dwa takie "laptopy dla graczy" i naprawde
    zacznie na nich grac, to nie moge wykluczyc poboru pradu na poziomie
    300, 400 czy 500W przez oba naraz. I wtedy zobaczymy czy pradu starczy
    :-)

    Tylko wkrotce bedzie mial oparzenie ud :-)

    http://deser.gazeta.pl/deser/1,97052,8472535,Trzymas
    z_laptopa_na_kolanach__Mozesz_skonczyc_jak.html
    http://f.kafeteria.pl/temat/f1/poparzenie-od-laptopa
    -pomocy-od-tygodnia-mam-slad-p_5239182

    Przy czym .. na moj gust, to do tego nie potrzeba az 150W.

    J.

  • 110. Data: 2016-11-24 21:41:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2016-11-21 09:38, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >OIDP w większości samochodów ogrzewanie tylnej szyby nie jest
    >obliczone
    >na pracę ciągłą. W lepszych, jak Polonez Truck Roy, nawet jest
    >automat
    >który wyłącza a w instrukcji wzmianka ile czasu można używać i ile
    >potem
    >zrobić przerwy.

    Ale z praktyki - pare minut musi chodzic, zanim odmrozi.
    A po paru minutach, to mozna na miejsce dojechac i silnik zgasic. I
    ujemny bilans zostanie.

    Nawet jak ktos dluzej jedzie ... to niech policzy ile w korkach i na
    swiatlach stoi, a wtedy silnik ma male obroty, a alternator ma tylko
    ulamek swojej pelnej wydajnosci.

    J.