  • 91. Data: 2016-11-23 15:06:49
    Temat: Re: Przetwornica - jaka moc max?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Cavallino,

    Tuesday, November 22, 2016, 6:46:01 PM, you wrote:

    > Sprawdzałeś?
    > Bo ja kiedyś tak i brał między 60 a 70 W.

    Sprawdzałeś miernikiem mocy czynnej czy woltomierzem i amperomierzem?
    Jeśli to drugie, to mierzyłeś moc pozorną a ponieważ zasilacze
    pobierają prąd mocno zniekształcony, to nie wiadomo co mierzyłeś :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 92. Data: 2016-11-23 16:07:48
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Mam UPSy z zewnętrznymi akumulatorami - za długie wyłączenia mam
    > tutaj. Mam też urządzenia z klasycznymi zasilaczami wtyczkowymi -

    jako klasyczne masz na myśli takie z transformatorem czy ogólnie
    wtyczkowe? Bo impulsowych to ani ziębi ani grzeje.

    > coraz mniej, ale nadal są. Nic się nie spaliło. Nawet w czasach, gdy
    > przy UPSie miałem akumulator 72Ah i 3 godziny nie stanowiło problemu.

    Nie wyjaśnię czemu tobie się nic nie działo a u mnie poleciało kilka
    sztuk - nie badałem oscylkiem wyjścia tej przetwornicy. Zjarała się
    wieki temu, ale biorąc pod uwagę przetwornice jakie sprawdzałem to
    wszystkie dają zwykły prostokąt.

  • 93. Data: 2016-11-23 16:09:06
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Sprawdzałeś miernikiem mocy czynnej czy woltomierzem i amperomierzem?
    > Jeśli to drugie, to mierzyłeś moc pozorną a ponieważ zasilacze
    > pobierają prąd mocno zniekształcony, to nie wiadomo co mierzyłeś :(

    poświęcę się i sprawdzę mu ile moje lenovo żre (takie tanie,
    energooszczędne) - mam miernik z pomiarem cosfi :)

  • 94. Data: 2016-11-23 16:31:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello sirapacz,

    Wednesday, November 23, 2016, 4:07:48 PM, you wrote:

    > jako klasyczne masz na myśli takie z transformatorem czy ogólnie
    > wtyczkowe? Bo impulsowych to ani ziębi ani grzeje.

    Czy Ty próbujesz uczyć mnie mojego zawodu?

> [...]
    > sztuk - nie badałem oscylkiem wyjścia tej przetwornicy. Zjarała się
    > wieki temu, ale biorąc pod uwagę przetwornice jakie sprawdzałem to

    A powinny ,,modyfikowaną sinusoidę" co fizycznie oznacza prostokąt o
    wypełnieniu rzędu 2 x 25-30% - chodzi o to, żeby zarówno napięcie
    szczytowe jak i skuteczne były zbliżone do tego, co jest w gniazdku.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 95. Data: 2016-11-23 16:32:15
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Czy Ty próbujesz uczyć mnie mojego zawodu?

    ani myślę :)

    > A powinny ,,modyfikowaną sinusoidę" co fizycznie oznacza prostokąt o
    > wypełnieniu rzędu 2 x 25-30% - chodzi o to, żeby zarówno napięcie
    > szczytowe jak i skuteczne były zbliżone do tego, co jest w gniazdku.

    coś takiego to w upsach widzialem ale wypelnienie pływało AFAIR w
    zależności od obciążenia

  • 96. Data: 2016-11-23 16:32:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello sirapacz,

    Wednesday, November 23, 2016, 4:09:06 PM, you wrote:

    > poświęcę się i sprawdzę mu ile moje lenovo żre (takie tanie,
    > energooszczędne) - mam miernik z pomiarem cosfi :)

    Pomiar przesunięcia fazowego nic nie daje przy przebiegach
    odkształconych. Potrzeba dobrego miernika mocy czynnej

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 97. Data: 2016-11-23 17:00:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    valid...
    Hello sirapacz,

    >Pomiar przesunięcia fazowego nic nie daje przy przebiegach
    >odkształconych. Potrzeba dobrego miernika mocy czynnej

    Czasem nie trzeba zadnego miernika - slychac ze wentylator kreci sie
    na wysokich obrotach i czuc ze wieje goracym powietrzem, a przy mniej
    ambitnych stronach/programach wystarczy znacznie slabsze chlodzenie.

    J.

  • 98. Data: 2016-11-23 17:40:55
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Pomiar przesunięcia fazowego nic nie daje przy przebiegach
    > odkształconych. Potrzeba dobrego miernika mocy czynnej

    miernik mocy czynnej - tani, nie dobry :)
    poza tym mierzyc bede ile bierze z normalnej sieci energetycznej a nie z
    przetwornicy:)

  • 99. Data: 2016-11-23 18:25:57
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 09:44 sirapacz <n...@s...pl> pisze:

    > ale zrozum, że jak laptop nie pociągnie tych 150W to i zasilacz tyle z
    > sieci nie weźmie (pomijam straty). A może musieć mieć taki zapas mocy by
    > chwilowe zapotrzebowanie pokryć. W standby musi mieć pewnie z 5W brać na
    > podtrzymanie RAMu i podtrzymanie akumulatora po naładowaniu.

    Wszystko jasne, ja piszę o tym, że żaden konstruktor nie robi zasilacza
    150W do laptopa, który podczas normalnej pracy pobiera 30W. Laptop to nie
    serwerownia gdzie możesz mieć pik związany z przyrostem ruchu.
    Idąc dalej - skoro są laptopy z zasilaczami 200W i więcej to znaczy, że są
    tam potrzebne, ale na pewno nie po to aby pokryć zapotrzebowanie w
    przypadku chwilowego wzrostu wydajności. Analizując wyniki googla
    wychodzi, że takie wielkie zasilacze mają laptopy z procesorami P4
    (pierwsze wersje), które pobierały 60-70W z marginalnym zarządzaniem
    energią. Dokładając do takiego grata grafikę, dyski (dwa), napęd CD,
    peryferia, 17 calową matrycę (były HP z 21") robi nam się ponad 150W przy
    normalnym użytkowaniu.

    TG

  • 100. Data: 2016-11-23 18:56:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .
> [...]
    >zasilacza 150W do laptopa, który podczas normalnej pracy pobiera
    >30W. Laptop to nie serwerownia gdzie możesz mieć pik związany z

    Odwrotnie. Skoro laptop ma 150W zasilacz - to owszem, moze tyle
    pobierac.

    Ale tak zazwyczaj, to ma byc oszczedny i chodzic pare godzin na
    baterii np 50Wh ...

    >Idąc dalej - skoro są laptopy z zasilaczami 200W i więcej to znaczy,
    >że są tam potrzebne, ale na pewno nie po to aby pokryć
    >zapotrzebowanie w przypadku chwilowego wzrostu wydajności.

    Wlasnie dlatego.
    Poloz sobie na kolanach dwie zarowki 75W, to zrozumiesz :-)

    >Analizując wyniki googla wychodzi, że takie wielkie zasilacze mają
    >laptopy z procesorami P4 (pierwsze wersje), które pobierały 60-70W z
    >marginalnym zarządzaniem

    Nie tylko. Wez Dell z i5, a i tak ma 180W zasilacz.

    >energią. Dokładając do takiego grata grafikę, dyski (dwa), napęd CD,
    >peryferia, 17 calową matrycę (były HP z 21") robi nam się ponad 150W
    >przy normalnym użytkowaniu.

    Jakim normalnym ? Normalnie grasz ambitna gre i jednoczesnie wypalasz
    plyty ?

    Normalnie to laptop czeka az myszka ruszysz czy klawisz nacisniesz.
    Dysk owszem sie kreci, ekran swieci, karta graficzne dane do matrycy
    dostarcza.
    A zasilacz ledwo cieply.

    W samochodzie, jak sie skupiasz na ogladaniu DVD, to juz tak rozowo
    nie jest.

    No ale jak sie rozpedzisz, obciazysz wszystko, to i te 180W bedzie
    potrzebne.

    J.