  • 21. Data: 2010-07-24 13:23:38
    Temat: Re: Przetwornica dużej mocy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello ,

    Saturday, July 24, 2010, 2:08:47 PM, you wrote:

    [...]

    > A tutaj starałem się zweryfikować obliczenia przetwornicy z dwóch
    > źródeł ale jak zwykle zamiast pomocy

    Uważasz, że jest jakiś obowiązek pomagania? Poza tym - nie zadrżała Ci
    ręka jak napisałeś to kłamstwo? Nie uzyskałeś pomocy w sprawie
    weryfikacji obliczeń flybacka?

    > to widzę tylko szyderstwa

    Rozumiem, że nie życzysz sobie moich dalszych uwag? Skoro "raczysz
    żartować" na propozycję budowania PFC na wzmacniaczach operacyjnych
    "bo to proste", to szyderstwo...

    > i chęć zarobienia na mnie.

    Zarobienia? Mam stałą pensję, bez względu na to ile transformatorów i
    dławików obliczę i zaprojektuję. Jednak nie sądzę, żeby mojego szefa
    ucieszyło, że liczę elementy indukcyjne dla kogoś, kto to potem będzie
    na przypadkowych wylutach drutem z odzysku nawijał.

    Dałem Ci do zrozumienia jedynie, że byłbyś zaskoczony, jak tanie są
    gotowe elementy indukcyjne. Jednak Ty to wolisz traktować, jak chęć
    zarobienia - w takim układzie nie pozostaje mi nic innego, jak się
    zamknąć. Żegnam ozięble.

    --
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 22. Data: 2010-07-24 13:24:04
    Od: " " <j...@g...pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > mam propozycje - zrob ta przetwornice z glowa, tylko notuj po drodze
    > ile cie to kosztowalo. I zdaj nam pozniej sprawozdanie :-)
    Ok

  • 23. Data: 2010-07-27 10:35:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Ale flyback-a nie robię :) to tylko przykład aby sprawdzić co
    > PIExpert
    > policzył a on flyback-a ma na stałe dlatego taki i porównywałem z
    > niemcem.
    > Ale jak widzę to bez sensu, co ciekawe jak podstawiłem
    > indukcyjnść z
    > PIExperta do niemca to tam wyszyły oscylacje prądu czyli w ogóle
    > jakaś
    > kaszana.

    Pradu czy napiecia ?
    Oscylacje sa normalne w DCM.

    Tak czy inaczej - cos chyba ten PIX pomylil.

    > To są specjalne wentylatory do klimatyzacji, odśrodkowe, kupione
    > okazyjnie,
    > uzywane ale w doskonałym stanie, solidna niemiecka robota,
    > kosztują majątek,
    > opłaca sę do nich zrobić specjalny zasilacz.

    A nie da sie ich podlaczyc pod 50Hz ? Moze szeregowo.

    Ewentualnie 4 zasilacze z peceta, troszeczke pracy z cieciem masy i
    bedziesz mial 48V 800W.

    J.

  • 24. Data: 2010-07-27 10:48:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Tuesday, July 27, 2010, 12:35:52 PM, you wrote:

    > Pradu czy napiecia ?
    > Oscylacje sa normalne w DCM.
    > Tak czy inaczej - cos chyba ten PIX pomylil.

    Nic nie pomylił - PI liczy dla bardzo niskiego napięcia "odbitego" i
    trybu DCM. Daj e to niskie wypełnienia i dużą stabilność pracy
    przetwornicy - rampa prądu klucza ma dobre nachylenie, nie trzeba
    męczyć się ze skomplikowaną kompensacją.

    [...]

    > Ewentualnie 4 zasilacze z peceta, troszeczke pracy z cieciem masy i
    > bedziesz mial 48V 800W.

    Mnóstwo pracy z cięciem mas. To już bardziej by się opłacało wycięcie
    całej strony wtórnej, "ogłuszenie" zabezpieczenia przeciążeniowego,
    zrobienie prostownika pełnookresowego na wyjściach 12V i zwiększenie
    wypełnienia do maksimum - dwa zasilacze równolegle i jakieś 44-46V masz.

    Oczywiście trzeba wykorzystać zasilacze z pasywnym dławikiem PFC.
    Układy aktywne dają tak sztywne napięcie wyjściowe, że nie byłoby mowy
    o podzieleniu się obciążeniem :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 25. Data: 2010-07-27 11:43:48
    Od: " " <j...@g...pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):

    > Hello ,
    >
    > Saturday, July 24, 2010, 2:08:47 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Uważasz, że jest jakiś obowiązek pomagania?
    Nie, ale więcej życzliwości by nie zaszkodziło :)

    Poza tym - nie zadrżała Ci
    > ręka jak napisałeś to kłamstwo? Nie uzyskałeś pomocy w sprawie
    > weryfikacji obliczeń flybacka?

    To może ciebie zacyutuję:
    A już liczenie półmostka u Niemca odpuść sobie całkowicie - od lat
    właśnie w półmostku są elementarne błędy. M. in. dwukrotnie zawyżona
    liczba zwojów.

    I to jest wg ciebe całośc informacji która ma mi wystarczyć?
    Gdzie jest zawyżona liczba zwojów? tym bardziej że kiedyś napisałeś że źle
    liczy średnicę, to w końcu jak to jest?
    czy wzory w helpie są dobre czy złe?

    > Rozumiem, że nie życzysz sobie moich dalszych uwag?

    Nie, nie lubię wyciagania wniosków z tego co się nie wie, a uwag oczekuję
    merytorycznych bez osobistych wycieczek.

    Skoro "raczysz
    > żartować" na propozycję budowania PFC na wzmacniaczach operacyjnych
    > "bo to proste", to szyderstwo...
    A co w ideii PFC jest takiego skomplikowanego?
    Kostka którą mi podałeś jest owszem skomplikowana ale dlatego że ma kupę
    zabezpieczeń, ale sama idea nie jest skomplikowana. Ale nie obawiaj się kupię
    ja, a tak apropo jakie są koszty wysyłki z Farnell-a bo tyko doczytałem że
    wysyłają UPS-em.

    > Zarobienia? Mam stałą pensję, bez względu na to ile transformatorów i
    > dławików obliczę i zaprojektuję.
    Cieszy mnie to, ja aktualnie nie pracuję i to czego nie wydam to zaoszczędzę.

    Jednak nie sądzę, żeby mojego szefa
    > ucieszyło, że liczę elementy indukcyjne dla kogoś, kto to potem będzie
    > na przypadkowych wylutach drutem z odzysku nawijał.

    Już ci napisałem że kupię bo i tak ten rdzeń który mam będzie za mały.
    To co policzysz?

    > Dałem Ci do zrozumienia jedynie, że byłbyś zaskoczony, jak tanie są
    > gotowe elementy indukcyjne.
    To dobrze że zeszły do takiego poziomu.

    Jednak Ty to wolisz traktować, jak chęć
    > zarobienia

    Ale tak zawsze jest, jak coś robisz to chcesz na tym zarobić w tej czy innej
    formie.

    - w takim układzie nie pozostaje mi nic innego, jak się
    > zamknąć. Żegnam ozięble.
    No cóż :(
    Janusz

  • 26. Data: 2010-07-27 11:47:05
    Od: " " <j...@g...pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A nie da sie ich podlaczyc pod 50Hz ? Moze szeregowo.
    Nie da rady bo im się reguluje obroty i wtedy ten na mniejszej mocy będzie
    przęciążony napięciowo, aż takiej partyzantki i to jeszcze z siecią nie będę
    robił.

    > Ewentualnie 4 zasilacze z peceta, troszeczke pracy z cieciem masy i
    > bedziesz mial 48V 800W.

    Bez pzresady, to już kompletna amartoszczyzna.
    Janusz

  • 27. Data: 2010-07-27 12:00:32
    Od: " " <j...@g...pl>

    > Jakbym tego nie liczył - 4 zwoje na rdzeniu E25/13/7 ze szczeliną
    > 0.25mm daje mi ok. 4uH a nie 287uH - musiałeś coś pomieszać. Wyniku
    > 287uH nie udało mi się w żaden sposób powtórzyć.

    Ok faktycznie coś pomieszałem z tymi zwojami bo teraz obliczył mi 366uH dla
    100khz, i to daje 45zw na ETD49.

    > [...]
    >
    > Każda jest ważna ale gdzieś trzeba postawić granicę rozsądku. 4
    > harmoniczna niesie jeszcze dużo energii.
    A to cikawe jak mówi mój syn, parzysta harmoniczna i taka energia, do tej
    pory tak myślałem tylko o nieparzystych, szczególnie trzeciej.

    Janusz

  • 28. Data: 2010-07-27 14:46:44
    Od: "m" <...@n...pq>

    > Bez pzresady, to już kompletna amartoszczyzna.
    > Janusz

    A najtańsza spawarka invertorowa z hipermarketu?

  • 29. Data: 2010-07-27 15:56:23
    Od: " " <j...@g...pl>

    m <...@n...pq> napisał(a):

    > Użytkownik <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A najtańsza spawarka invertorowa z hipermarketu?
    No jest to jakaś myśl, zresztą mam taką, tylko nie wiem jak się zachowa jak
    jej kondesator podłącze na wyjściu, czy nie będzie zbyt wysokiego napięcia, i
    czy jej automatyka nie zgłupieje. Muszę to sprawdzić w wolnej chwili.
    Janusz

  • 30. Data: 2010-07-28 20:19:06

    m <...@n...pq> napisał(a):

    > Użytkownik <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A najtańsza spawarka invertorowa z hipermarketu?
    Mam taką spawarkę ale niestety okazało się że daje 57V to za dużo a zbić tego
    sensownie nie ma jak. A poza tym okazalo się że luzem to ona bierze 100W z
    sieci, trochę dużo.
    Janusz