  • 1. Data: 2013-04-01 08:38:08
    Temat: Przetwornica 5/12V
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    - Uwe = 4-6V
    - Uwy = 12-14V
    - Większość czasu obciążona prądem kilku mA (odbiornik sterowania). Kluczową
    jest sprawność w tym trybie pracy.
    - Sporadycznie, przez setki milisekund, obciążona prądem zadziałania siłownika
    zamka samochodowego. (Domniemam z fusów prąd rzędu 1A, więc zakładam wydajność
    max. 2-3A.)
    - Praca w środowisku zewnętrznym. (temp. od -15 do +30 C)
    - Źródło zasilania: 4 akumulatory Ni-Mh lub 4 baterie alkaliczne.
    - Dodatkowe zalecenie, ze względu na specyfikę zastosowania: częstotliwość pracy
    > 80kHz (można zrezygnować).

    Ma to sens?
    Jaki scalak i w jakim trybie pracy najlepiej użyć?
    Może są w sprzedaży pasujące gotowce w przyzwoitych cenach? (pojedyncze sztuki)

  • 2. Data: 2013-04-02 08:16:24
    Temat: Re: Przetwornica 5/12V
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 01.04.2013 08:38, PcmOl pisze:
> [...]
    > - Sporadycznie, przez setki milisekund, obciążona prądem zadziałania
    > siłownika zamka samochodowego. (Domniemam z fusów prąd rzędu 1A, więc

    Może w takim przypadku warto pomyśleć o dwóch przetwornicach. Ta
    mocniejsza mogłaby być włączana sygnałem uruchamiającym siłownik.
    Słabszą można by spróbować zrobić na pompie ładunkowej.

  • 3. Data: 2013-04-02 19:31:32
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Może w takim przypadku warto pomyśleć o dwóch przetwornicach. Ta
    > mocniejsza mogłaby być włączana sygnałem uruchamiającym siłownik.
    > Słabszą można by spróbować zrobić na pompie ładunkowej.
    A może warto tylko rozdzielić tor jakimś skromnym rezystorem i za nim zapiąć
    równolegle duży kondensator. Jak siłownik bedzie mial zadzialac to pociągnie
    duży prad z kondensatora a rezystor zmniejszy obciążenie jakie pójdzie w
    stronę zasilania i reszty elektroniki.
    Fakt to rozwiązanie ma jedną wadę: ładowanie kondensatora przez rezystor
    trwa jakiś czas i jak energia zostanie z niego "wydojona" przez siłownik to
    następne zadziałanie siłownika może nastąpić dopiero jak sie naładuje.

    Piotr sq3ogx

  • 4. Data: 2013-04-02 21:20:00
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    W dniu 02.04.2013 19:31, Gejzero SQ3OGX pisze:

> [...]

    > to następne zadziałanie siłownika może nastąpić dopiero jak sie naładuje.

    Załóżmy, że siłownik potrzebuje 1A przez 0,25s i napięcie na
    kondensatorze spadnie w tym czasie z 14 na 10V.
    C=I*t/dU=1A*0,25s/4V=62,5mF

    Nadal myślisz, że czas ładowania to jedyna wada?