-
1. Data: 2014-06-11 04:34:58
Temat: Przetrminowane Orange i żądanie IMEI
Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
Numer nieaktywny. W lutym jeszcze używany, Nie pamiętam, może ok. naja
mógł się skończyć termin ważności numeru po przedłużeniu na rok przez
8002. Kidyś po kilku dniach numer znikał z automatu i wkróce wracał do
puli przydzielanych innym. Podobno BOK nie mógł go przywrócić. Teraz
na pytanie dlaczego nie działa (podany PUK) otrzymano odpowiedź:
"[...] informuję, że na numerze 510xxxxxx jest założona Blokada połączeń
z powodu braku terminowego doładowania numeru. Prosimy o podanie numeru
IMEI telefonu abyśmy mogli zdjąć blokadę. Numer IMEI można sprawdzić
wpisując kombinacje cyfr *#06#.
Aby korzystać dalej z numeru, po zdjęciu blokady należy doładować numer
kwotą minimum 20 zł.
Proszę o przesłanie danych w formie odpowiedzi z zachowaniem poprzedniej
korespondencji.
[...]
Doradca ds. Obsługi Klienta Indywidualnego
Orange Polska S.A."
Co ma wspólnego IMEI telefonu? I którego, mamy kilka. Nieaktywny jest
NUMER ORANGE, nie IMEI. Telefon, w którym ostatnio była karta mam od wielu
lat z legalnego źródła i działają w nim inne karty.
Może jeszcze nuer buta i świadectwo szczepienia psa? Co oni zrobią z tym
numerem IMEI? Ktoś wie o co chodzi?
Arek
-
2. Data: 2014-06-11 10:16:40
Temat: Re: Przetrminowane Orange i ??danie IMEI
Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>
On 2014-06-11 04:34, Arek wrote:
> Co ma wspólnego IMEI telefonu? I którego, mamy kilka. Nieaktywny jest
> NUMER ORANGE, nie IMEI. Telefon, w którym ostatnio była karta mam od wielu
> lat z legalnego źródła i działają w nim inne karty.
> Może jeszcze nuer buta i świadectwo szczepienia psa? Co oni zrobią z tym
> numerem IMEI? Ktoś wie o co chodzi?
Strzelam - moze np. jakis regulamin sprawia ze tak weryfikuja ze jestes
ostatnim uzytkownikiem tego sima a nie jestes osoba ktora w jakis sposob
weszla w jego posiadanie i chce przejac numer. Jesli ten prepaid nie
jest zarejestrowany to moze byc jedyna sensowna forma jakiejkolwiek
weryfikacji.
Pewnie chodzi im o IMEI telefonu ktory korzystal ostatnio z tej karty.
--
memento lorem ipsum
-
3. Data: 2014-06-11 17:19:04
Temat: Re: Przetrminowane Orange i ??danie IMEI
Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
elmer radi radisson napisał(a) w wiadomości: ...
>On 2014-06-11 04:34, Arek wrote:
>
>> Co ma wspólnego IMEI telefonu? I którego, mamy kilka. Nieaktywny jest
>> NUMER ORANGE, nie IMEI. Telefon, w którym ostatnio była karta mam od wielu
>> lat z legalnego źródła i działają w nim inne karty.
>> Może jeszcze nuer buta i świadectwo szczepienia psa? Co oni zrobią z tym
>> numerem IMEI? Ktoś wie o co chodzi?
>
>Strzelam - moze np. jakis regulamin sprawia ze tak weryfikuja ze jestes
>ostatnim uzytkownikiem tego sima a nie jestes osoba ktora w jakis sposob
>weszla w jego posiadanie i chce przejac numer. Jesli ten prepaid nie
>jest zarejestrowany to moze byc jedyna sensowna forma jakiejkolwiek
>weryfikacji.
>
>Pewnie chodzi im o IMEI telefonu ktory korzystal ostatnio z tej karty.
Nie pamiętam którego telefonu z sukcesem użyłem z tą kartą ostatnio
(chyba w lutym ), moze to ten sam, może nie.
Pisałem, że kod PUK podałem, powinno wystarczyć. Mogę co najwyżej
podać gdzie wysyłałem jedne z ostatnich SMS-ów.
Na numerze zbytnio mi nie zależy - podawałem go np. bankom czy innym
kolekcjonerom danych, którzy potem się narzucają. Przez 99,9% czasu
wyłączony, dodzwonić się na niego nie było szans (usługi informujące o
dostępności oczywiście OFF).
Niby fajnie, że Orange pozwala przywrócić numer (chyba, że przepisy się
zmieniły...). Nie miałbym pretensji gdyby się nie dało. W końcu to ja
(powiedzmy...) przegapiłem. Tylko jeden z warunków jest idiotyczny.
Arek
-
4. Data: 2014-06-20 13:05:39
Temat: Re: Przetrminowane Orange i żądanie IMEI
Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>
Numer uaktywniony. Jednak odpowiedzi z BOK są interesujące.
Najpierw żądano numeru IMEI do reaktywacji numeru pre-paid, potem
okazało się, że jednak może być kod PUK. Ale kod PUK został już podany
prawidłowo w 1. mailu i każda następna osoba z obsługi mogła go przeczytać!
W trakcie wymiany korespondencji wzrosła z 20 do 25 zł kwota, którą
należy doładować konto.
Odpowiedzi na pytanie o podstawy prawne lub regulaminowe procedury
uaktywniania numeru oczywiście nie uzyskałem.
Przepraszam za brak znaków cytowania (z BOK) i odwrotną kolejność
cytowań, ale taka była odpowiedź z BOK z żądaniem zachowania formy
korespondencji, zatem zapraszam do czytania od końca.
Arek
=========
Subject: RE: Re: RE: Re: RE: Pytanie o status numeru
Date: 16/06/2014 12:55
Witam,
Dziękuję za przesłana korespondencję.
W odpowiedzi na zgłoszenie uprzejmie informuję, że blokada zostanie zdjęta
z numeru w dniu 16.06.2014r do godz: 24:00.
Po tym czasie proszę o doładowanie konta w ciągu 3 dni kwotą minimum 25 zł.
Cieszę się, że mogłam być pomocna.
Pozdrawiam
(Imię i Nazwisko 3.)
Doradca Ds.Obsługi Klienta Indywidualnego
Orange Polska S.A
----- Oryginalna wiadomość -----
(mail@użytkownika)
16-06-2014 08:10:55
Wybieram podanie kodu PUK: (numer PUK)
W dniu 2014-06-13 09:17:52 użytkownik <b...@o...pl> napisał:
> Witam,
> W odpowiedzi na zgłoszenie informuje, że na Pani numerze została założona
> blokada połączeń. W związku z tym w celu weryfikacji podanie danych jest
> niezbędne abyśmy mogli zdjęć blokadę. Niestety numer nie jest
> zarejestrowany
> dlatego też prosimy o podanie IMEI telefonu bądź kodu PUK. Na tej
> podstawie
> będziemy w stanie zrealizować Pani zlecenie. W przypadku jakichkolwiek
> problemów prosimy o kontakt z Biurem Obsługi *100 (poprzez kontakt po
> weryfikacji blokada również może być zdjęta). Doładowanie powinno nastąpić
> w ciągu 3 najbliższych dni po zdjęciu blokady, aby numer był aktywny.
> Zapraszam do zapoznania się z ofertą i nowymi promocjami Orange
> zamieszczonymi
> na stronie www.orange.pl.
>
> Mam nadzieje, że informacje okażą się pomocne.
>
> (Imię i Nazwisko 2.)
> Doradca ds. Obsługi Klienta Indywidualnego
> Orange Polska S.A
>
>
>
>
>
> ----- Oryginalna wiadomość -----
>
> (mail@użytkownika)
> 13-06-2014 07:54:28
>
> Zwracam uwagę, że nieaktywny jest numer w sieci Orange (karta SIM) a nie
> zablokowany telefon. Nie wiem IMEI którego telefonu miałby być podany:
> tego,
> z którego ostatnio dzwoniono przy użyciu tej karty (nie pamiętam), tego
> w którym stwierdzono nieaktywność karty (też nie ma pewności), czy ten
> w którym karta może być używana w przyszłości (a może być w kilku)?
> Dziękuję za umożliwienie przywrócenia aktywności numeru jednak wymóg
> podawania IMEI aparatu, wydaje się na tyle absurdalny, że proszę
> o wiarygodne wyjaśnienie do czego może być potrzebny IMEI telefonu (i
> którego)?
> Czy doładowanie kwotą 20zł może nastąpić przy użyciu innego telefonu,
> bankomatu lub przez internet?
> Czy powyższe wymagania wynikają z przepisów prawa, regulaminu Operatora
> lub innych ustaleń? Czy są one dostępne dla użytkowników?
>
>
> W dniu 2014-06-10 14:14:13 użytkownik <b...@o...pl> napisał:
> > Witamy. W odpowiedzi na zgłoszenie z dnia 10.06.2014 r. informuję, że na
> > numerze
> > 510xxxxxx jest założona Blokada połączeń z powodu braku terminowego
> > doładowania numeru. Prosimy o podanie numeru IMEI telefonu abyśmy mogli
> > zdjąć blokadę. Numer IMEI można sprawdzić wpisując kombinacje cyfr
> > *#06#. Aby korzystać dalej z numeru, po zdjęciu blokady należy doładować
> > numer
> > kwotą minimum 20 zł.
> >
> > Proszę o przesłanie danych w formie odpowiedzi z zachowaniem poprzedniej
> > korespondencji.
> >
> > Mam nadzieję, że mogłam być pomocna w powyższej sprawie.
> >
> > Pozdrawiam
> > (Imię i Nazwisko 1.)
> > Doradca ds. Obsługi Klienta Indywidualnego
> > Orange Polska S.A.
> >
> >
> >
> >
> > ----- Oryginalna wiadomość -----
> >
> > (mail@użytkownika)
> > 10-06-2014 07:33:25
> >
> > Proszę o informacje czy numer 510 xxx xxx nie jest już aktywny?
> > Jeżeli tak to czy jest sposób jego przywrócenia?
> > PUK (numer PUK)
> >