  • 21. Data: 2012-06-12 11:35:53
    Temat: Re: Przestarzałość wg. Apple
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 12/06/2012 07:44, Maciek Babcia Dobosz wrote:

> [...]
    > ma o tym zielonego pojęcia. Sterowanie czy programowanie różnych
    > urządzeń tego wymaga. I nie mówię tu o informatyce bo np. w budynku w
    > którym pracuję potrzeba tego do programowania central telefonicznych,
    > rozdzielni elektrycznej czy wind. Automatyka jest w tej chwili obecna w
    > wielu miejscach a RS jako interfejs do niej jest potrzebny.
    >
    > Samo WiFi w laptopie jest fajne. Ale do czasu. Bo z jednej strony eter
    > jest coraz bardziej zaśmiecony i często jest problem ze stabilnym
    > łączem. Z drugiej strony na WiFi nie uzyskasz takiej prędkości jak na

    Widzisz, jako inżynier mogę bez problemu kupić laptopa z RS232 (choćby
    używanego klamota) albo przejściówkę USB-serial, nie miałem do tej pory
    z nimi problemu ani z cisco ani z nortelami. To samo tyczy się
    ethernetu, nikt nie zmusza mnie do kupowania macbooka, żeby kurzył się w
    serwerowni.

    Ale 99.9% użytkowników komputera ostatni kontakt z RS232 miało 20 lat
    temu, kiedy podpinali do niego myszkę.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 22. Data: 2012-06-12 11:37:55
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    > On 12/06/2012 07:44, Maciek Babcia Dobosz wrote:

    > Ale 99.9% użytkowników komputera ostatni kontakt z RS232 miało 20 lat
    > temu, kiedy podpinali do niego myszkę.

    Ale z ethernetem juz nie wyglada to podobnie.

  • 23. Data: 2012-06-12 11:38:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-06-12 10:29, Chris pisze:
    > Liwiusz nabazgrał(a):

    > Zmień dostawcę neta, ja nawet filmy MKV 1080p oglądam na TV po WiFi i
    > nic nie rwie.

    Mi też nie rwie. Tylko przy ściąganiu plików jak po 5 godzinach jest
    1-sekundowa przerwa, to muszę ściągać od nowa. Teraz już bez znaczenia,
    bo prędkości większe, ale przyzwyczajenie pozostało.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2012-06-12 11:38:33
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 12/06/2012 08:43, tl wrote:

    > Ja też raczej tego nie robię chyba że ... a to wifi przestanie w
    > automagiczny sposób działać i trzeba pogrzebać we frycku, a to trzeba
    > skonfigurować sąsiadce routerek tak aby jeszcze czasu na kawę starczyło,
    > a żona nie zaczęła zadawać głupich pytań po ...

    I jeśli sąsiadka będzie mieć tylko wi-fi, raz na trzy lata zabierzesz do
    niej swojego laptopa. Po co jej więc ethernet?

    Mówimy cały czas o przeciętnych użytkownikach, którzy nie mają w domu
    programatora epromów. Tak samo, jak większość ludzi ma mały samochód i
    kiedy trzeba raz na trzy lata przewieźć szafę, zamówią dostawę albo
    pożyczą transita od szwagra.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 25. Data: 2012-06-12 11:39:15
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 12/06/2012 10:38, Liwiusz wrote:

    > Mi też nie rwie. Tylko przy ściąganiu plików jak po 5 godzinach jest
    > 1-sekundowa przerwa, to muszę ściągać od nowa. Teraz już bez znaczenia,
    > bo prędkości większe, ale przyzwyczajenie pozostało.

    Download Managery nie gryzą, a serwerów FTP nie obsługujących wznawiania
    trzeba by dziś ze świecą szukać..

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 26. Data: 2012-06-12 11:40:03
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 12/06/2012 10:37, Ghost wrote:

    > Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    > Ale z ethernetem juz nie wyglada to podobnie.

    Zaczyna podobnie wyglądać tak samo, jak kiedy RS232 znikały.

    A wiesz, że moja płyta główna nie obsługuje SIMMów?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 27. Data: 2012-06-12 11:57:09
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Zaczyna podobnie wyglądać tak samo, jak kiedy RS232 znikały.

    Jak bedzie podobnie, wowczas eliminacja portu bedzie na miejscu.

  • 28. Data: 2012-06-12 12:06:20
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 12/06/2012 10:57, Ghost wrote:

    > Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    > Jak bedzie podobnie, wowczas eliminacja portu bedzie na miejscu.

    Mam w domu 3 laptopy, smartfon i desktopa, jedynie ten ostatni łączy się
    przez kabel. Mogę śmiało powiedzieć, że w 80% nie potrzebuję już
    ethernetu do niczego.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 29. Data: 2012-06-12 12:11:40
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-06-12, o godz. 09:48:24
    "Chris" <s...@s...net> napisał(a):

    > Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

    > Tyko kto ma neta gigabita bo 99.9999% ludzi używa WiFi tylko do
    > podłączenia kompa z internetem.

    Użytkowników tzw. domowych to może i tak. Użytkowników w firmach już
    nie za bardzo. Synchronizacja zawartości z zasobami firmowymi nie
    zawsze jest mała.

    Zdrówko

  • 30. Data: 2012-06-12 12:22:40
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Tue, 12 Jun 2012 12:11:40 +0200, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

    > Użytkowników tzw. domowych to może i tak. Użytkowników w firmach już
    > nie za bardzo. Synchronizacja zawartości z zasobami firmowymi nie
    > zawsze jest mała.

    Tylko, że firmy najczęściej używają Wifi do ściągnięcia poczty i takich
    tam, zazwyczaj jak pracownik jest w innej firmie.
    U siebie zazwyczaj podpinają kabel, chyba, że aktualnie idzie na
    prezentację czy coś w tym stylu. A ci, co mają wifi, często później na
    kable przechodzą.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu"- Paweł "robbo" Kamiński