  • 241. Data: 2012-06-13 21:33:11
    Temat: Re: Przestarzałość wg. Apple
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 21:21:40 +0200, atm napisał(a):

    > Mozna spokojnie pobic cenowo MBP.
    > Stosujac najlepsze komponenty wyszlo 8200 USD:
    > http://configure.us.dell.com/dellstore/config.aspx?c
    =us&cs=555&fb=1&l=en&model_id=precision-m6600&oc=bwc
    t84b-ptg&s=biz&vw=classic

    Wybierając ultrabooki można też mieć ładniejszy sprzęt

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala"-

  • 242. Data: 2012-06-13 21:34:34
    Od: atm <...@v...pl>

    Takich cech oczekuje od przenosnego sprzetu PRO:
    http://tinyurl.com/cy8s2tu

  • 243. Data: 2012-06-13 22:59:34
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 15:13:16 +0200, Ghost napisał(a):
    > To raczej Ty kupujesz bez gnizazda zapalniczki.

    Gniazdo zapalniczki akurat w samochodzie jest bardzo pożyteczne. Prędzej
    przyrównałbym to do szyberdachu - prawie nikt nie używa, ale jest jakiś
    procent który nawet dorobi sobie szyberdach bo nie wyobraża sobie jazdy bez
    niego.

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 244. Data: 2012-06-13 23:04:41
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 16:12:54 +0200, atm napisał(a):
    > Nie tylko to. Nieciekawie wyglada rowniez kwestia pamieci dyskowej.
    > Co z tego, ze dali SDD jesli dostaniesz 256 lub 512GB (768 to chyba z
    > kompresja).

    Nie, 768GB czystego flasha. Co i tak jest zbyt małe na poważniejsze zabawy
    z obróbką filmów. Dlatego też uważam że tu dali ciała - brak możliwości zmiany
    dysku na taki jaki użytkownik chce mieć.

    > To dosc wysoka cena za plaska obudowe.

    Zgadzam się. Tym bardziej ciekaw jestem co będzie dalej (po paru latach) -
    bo albo ludzie to łykną, albo nastąpi odpływ użytkowników "pro". Zwłaszcza
    że z tego co widzę - ekran IPS pojawia się w notebookach (choć przy cenach
    niewiele odbiegających od MBPro)...

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 245. Data: 2012-06-13 23:12:20
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 13-06-2012 15:15, Ghost pisze:
    > I jaka jest wysokosc tego pionu, ze ethernet sie nie miesci?

    Odchudzili ptaszynę o całe emejzing 0,59cm, dzięki temu maszyna stała
    się komfortowa jak żadna inna!

    --
    Pozdr.

  • 246. Data: 2012-06-13 23:15:24
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 15:21:55 +0100, Waldek Godel napisał(a):
    > Mówisz o stabilności w kontekście MacOS? Toź to pszemolenie czystej wody.

    Jak dotąd przez pół roku nie udało mi się go zawiesić, a reboot miał chyba
    raz czy dwa jak były upgrade'y kernela. Przy windows7 średnio raz na miesiąc
    wypadało go rebootnąć "na czysto" bo już zaczynał się dziwnie zachowywać...

    > Ostatni wysyp wirusów, tak intensywny i dokuczliwy, że samo Apple musiało
    > przyznać, że ma problem dowodzi po raz kolejny, ża na maki nie ma wirusów
    >:-P

    Rozumiem że masz na myśli słynny wysyp wirusA, a konkretnie trojana którego
    sobie instalowali nieostrożni idioci? Jak to dobrze, że pod windowsami coś
    takiego w ogóle nie występuje...

    > Oczywiście system iOS nie ma NIC WSPÓLNEGO z mac os oraz od zawsze nie miał
    > ŻADNYCH dziur bezpieczeństwa. Najlepszym dowodem jest to, że odkąd jest na
    > rynku nie udało się go złamac, podczas gdy na każdy inny system jest pełno
    > narzędzi typu jailbreak :-P

    Jak dotąd jailbreak dla IOS oparty na błędzie w interpretacji PDFów był cały
    jeden. Pozostałe JB działają dzięki przestawieniu urządzenia w tryb
    serwisowy.

    > Zapamietać:
    > - update sztandarowej funkcji wykrzacza system do niemożliwości startu -
    > wtopili z updatem

    Powiedz mi, który producent ustrzegł się takich błędów? Bo na ubuntu to
    przy co drugim updacie koledzy mnie wzywają bym pomógł im jakoś doprowadzić
    do jego uruchomienia albo do postawienia grafiki w wyższej rozdzielczości
    niż 800x600... Microsoft też miał piękną wtopę, i to nawet bez konieczności
    update'ów :)

    > - użytkownik nie potrafi obsługiwać funkcji - parchaty system

    No tak, czyli windows mają te wirtualne desktopy przez których brak nie da
    się pracować i ja głupi ich nie znalazłem...

    > zapamiętać, zapamiętać, zapamiętać.

    Ależ zapamiętuj sobie swoje urojenia.

    > Tak, to jest prawda. Niewiele kojarzysz.

    > Tak, wiem, z Mac OS jest dokładnie odwrotnie. Zapamiętać.

    Ja tam tylko piszę o swoich obserwacjach. U mnie wszystko działa, wokół
    w firmie co chwila albo są problemy z ubuntu który nie wstaje lub przestaje
    działać jakaś funkcjonalność gnoma/kde, ludzie skaczą z dystrybucji na
    dystrybucję bo w każdej jest jakiś kwiatek który sprawia że jest jeszcze
    gorsza od poprzedniej. Kolegom na windowsach co chwila jakiś problem okazuje
    się wynikać z dziwnie działającego antywirusa, firewalla czy popieprzonej w
    windowsach obsługi sieci i/lub małych/wielkich liter w nazwach plików...

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 247. Data: 2012-06-13 23:19:30
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 15:27:10 +0100, Waldek Godel napisał(a):
> [...]
    ps5718/ps9994/ps10002/data_sheet_c78-500603.html
    > Bo to jest Linksys, panie fachowcu.

    Dupa ze mnie, a nie fachowiec od switchy cisco. Ot wklepałem cisco managed
    switch w googla i zajrzałem na ich stronę.

    > Dla odmiany - tu masz prawdziwy produkt Cisco, jak nazwa wskazuje,
    > najnowszej generacji z najnowszej generacji systemem. Zamiast kart
    > rozszerzeń pamięci ma juz porty USB. I wciąż ma port konsoli.
    > http://www.cisco.com/en/US/products/ps11665/index.ht
    ml

    Ma USB, da się obsłużyć bez RS. RS jest pewnie ze względu na zachowanie
    kompatybilności, łatwość użycia serwera portów RS232 przy większej ilości
    switchy czy łatwiejszą konfigurację - ale już można obsłużyć nie posiadając
    tego portu. Kwestia czasu i pewnie i ten RS zniknie.

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 248. Data: 2012-06-13 23:23:00
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 16:29:53 +0200, Maciek Babcia Dobosz napisał(a):

    > A gdzie napisałem że źle? Po WiFi jest po prostu zdecydowanie wolniej
    > więc trwa to dłużej.

    Robi się na bieżąco i w tle, więc nie powinno stanowić specjalnego problemu.
    Równie dobrze można robić na dysku podłączonym po USB.

    > Poza tym Time Machine ma dość słabe zabezpieczenie przed nieautoryzowanym
    > dostępem.

    Tu nie wnikałem, backupy trzymam w bezpiecznym miejscu - niespecjalnie mi
    zależy na zabezpieczaniu ich tak bym mógł ogłaszać konkurs z nagrodami dla
    kogoś kto to złamie. Poza tym - jak ktoś chce, może korzystać z innych
    systemów do backupowania, TM jest po prostu opcją łatwą szybką i wygodną.

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 249. Data: 2012-06-13 23:30:43
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 15:35:11 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Gwoli ścisłości (nie chcę kłamać jak Apple i jego wyznawcy):
    > Dysk w Air i nowym Pro jest wymienny.

    Ano jest... ale cóż to za wymienność :)

    > Jak się przyjrzeć fotce, to widać złącze SSD oraz śrubkę trzymającą moduł z
    > drugiej strony. Są nawet zamienniki o większej pojemności. Apple nawet
    > kiedyś prawnie próbowało zablokować ich sprzedaż.

    Te zamienniki są cholernie drogie, przy okazji - jak twierdzi producent -
    szybsze od oryginalnych jabłczanych. Nie wiem czy apple ma jakikolwiek
    interes w blokowaniu ich sprzedaży...

    > Tyle, że jak znam Apple, to otwarcie obudowy żeby wyjąć dysk będzie
    > skutkowało utratą gwarancji.

    To źle znasz, akurat można otwierać obudowę. Byle umiejętnie, bo jak
    użytkownik coś urwie to już po ptokach.

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 250. Data: 2012-06-13 23:45:11
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 18:02:22 +0200, DoQ napisał(a):
    > Rozumiesz chociaż na co odpisujesz?

    A Ty? Najpierw ię burzysz że porównywanie a'la merc kontra lanos jest
    nieuczciwe bo mercedes ma lepsze osiągi. Dlatego pytam czy liczą się dla
    Ciebie wyłącznie osiągi - chyba że alufelgi i lakier metallic, za który się
    dopłaca poprawiają osiągi samochodu?

    > Przecież to Twój sprzęcior systematycznie kastrują z wyposażenia.

    Mojego nikt nie kastruje :) Owszem, mam MBAir bez ethernetu - i nie płaczę,
    bo dzięki temu jest urwanych parę mm. Poprzedniego kompa praktycznie nie
    podłączałem ethernetem, co tym bardziej mnie utwierdziło w pewności że nie
    będę odczuwał jego braku.

    > No chyba że błyszczący samochód
    > na alufelgach bez klimatyzacji, audio i elektryki oferujący te same
    > osiągi za 100% większą cenę jest dla Ciebie szczytem marzeń - w takim
    > razie współczuję. Ja wolę mieć wszystko.

    Jeśli już to bez szyberdachu. Mniej więcej podobnie użyteczny w erze
    powszechnie instalowanej klimy co ethernet w erze wszędobylskiego wifi klasy
    G lub N.

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944