  • 181. Data: 2012-06-13 10:09:06
    Temat: Re: Przestarzałość wg. Apple
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > A po grzyba ktoś będzie kilka GB przerzucał po wifi? Mówimy o normalnych
    > użytkownikach, nie o maniakach backupujących internet czy maniakach
    > używających laptopa do obróbki video...

    Heh, nie masz pojęcia ile zwykły użyszkodnik może zachomikować śmiecia w
    laptopie które przy reinstalce MUSI przerzucić gdzieś bo inaczej robiąc
    recovery wszystko skasuje.
    /wiem czasami da sie inaczej ale tego nie wie większość użyszkodników/
    Mam do czynienia z "problemami" takich ludzi praktycznie codziennie to wiem
    jak to wygląda. "panie 30gb zdjęć żonie skasowałem, poratuj pan bo mnie z
    domu wyrzuci" itd, itp.

  • 182. Data: 2012-06-13 11:08:22
    Od: "s...@g...pl" <s...@g...pl>

    W dniu 13.06.2012 10:09, BaX pisze:
    /..../
> [...]
    > Mam do czynienia z "problemami" takich ludzi praktycznie codziennie to
    > wiem jak to wygląda. "panie 30gb zdjęć żonie skasowałem, poratuj pan bo

    Makówkarz nie trzyma zdjęć na laptopie.

  • 183. Data: 2012-06-13 12:00:57
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 10:09:06 +0200, BaX napisał(a):
    > Heh, nie masz pojęcia ile zwykły użyszkodnik może zachomikować śmiecia w
    > laptopie które przy reinstalce MUSI przerzucić gdzieś bo inaczej robiąc
    > recovery wszystko skasuje.

    "Robiąc recovery" kłóci się ze "zwykły użyszkodnik" ;) Ten albo nie zrobi
    backupów i będzie płakał, albo nigdy nie zrobi recovery - lub zleci
    zrobienie go jakiemuś bardziej obeznanemu...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 184. Data: 2012-06-13 12:22:51
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 12 Jun 2012 22:22:16 +0200, atm napisał(a):
    > Wspominasz o kanapowcu-podrozniku, ktory lazi po domu z tym laptopem ;]

    A jest w tym coś złego? Ja tak robię, przemieszczając się tam gdzie mi
    akurat wygodniej - czy to w salonie gdy mogę kątem oka widzieć czy już leci
    w tv film na który czekałem, w pokoju gościnnym gdy chcę pracować w
    absolutnej ciszy czy w sypialni gdy coś chcę zrobić jeszcze przed snem
    a kanapa nie jest dość wygodna... Więc - co w tym niezwykłego?

    > Ok, trzeba jednak przypomniec, ze sprzet z ktorym tak lazi to 10-17k zl,
    > ktory ma w nazwie PRO.

    Cena jest jaka jest - czy to coś zmienia?

    > Ten PRO na dziendobry po wyjeciu z pudelka jest pozbawiony
    > bezpieczniejszego dostepu do www/lan

    Jak ktoś pracuje w CIA to pewnie się tym przejmie. A jeśli ktoś w domu się
    przejmuje bezpieczeństwem to po prostu użyje szyfrowania i da sensowne
    hasło.

    > oraz predkosci gigabit.

    ... na rzecz 300Mbps. Ów gigabit zawsze może sobie zapewnić przejściówką
    (jak żal wydać więcej $$ to kupi od Chińczyka za grosze), za to rezygnacja
    z portu eth pozwoliła na zmniejszenie rozmiarów notebooka.

    Skąd to przekonanie że PRO musi koniecznie przerzucać terabajty przez sieć?
    Nie może to być programista, który potrzebuje 8GB RAM i szybkiego procesora
    żeby utrzymało ciężkawe środowisko pracy + dwie maszyny wirtualne? Nie może
    być fotograf, który potrzebuje dużej mocy obliczeniowej żeby sprawnie
    obrabiać zdjęcia? "wideofilmowiec", który jak obrabia projekt to i tak
    trzyma go na dysku zewnętrznym na USB3/TB a nie marnym gigaethernecie?

    > Wiesz, nie byloby sprawy gdybysmy mowili o Air, ale segmecie PRO gdzie
    > te cechy wciaz sa istotne.

    Pro czy nie pro, nadal jest sprzętem PRZENOŚNYM. Widocznie jednak jest to
    ważniejsze od feature'a który jest istotny dla ułamka użytkowników.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 185. Data: 2012-06-13 12:23:40
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 12 Jun 2012 21:23:15 +0100, kamil napisał(a):
    > Czekaj, znasz kogoś kto kupił takiego laptopa do domu żeby youtube
    > przeglądać z kanapy, czy po prostu ubzdurałeś sobie filozofię i
    > próbujesz teraz dopasować do niej wyssane z palca fakty? :-)

    Czy posiadanie drogiego komputera oznacza, że do obejrzenia jutuba należy
    koniecznie kupić drugi, tani i lichy?

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 186. Data: 2012-06-13 12:28:29
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 12 Jun 2012 23:11:46 +0200, atm napisał(a):
    > Wydaje sie jednak, ze Apple spuscil nieco z tonu w forsowaniu
    > niekoniecznie rozsadnych rozwiazan.
    > Juz chcialem obsmiac MacBooka PRO za jedyna zlaczke video w postaci
    > Thunderbolda a tu Panstwo Drodzy siedzi sobie HDMI!!!

    No jest, bo wystarczyło miejsca. Zawsze możesz obśmiać że nie posiada złącza
    VGA i RS-232.

    > Co wiecej, pojawila sie niesamowita rynkowa nowosc - USB 3.

    Pojawiła się, bo przy poprzednich MB Pro jeszcze nie było sensownych
    komponentów by to poskładać. Nawet przy kupowaniu zwykłych mobo można
    jeszcze trafić na sporo takich które USB3 nie posiadają (przynajmniej tak
    było na początku roku, może teraz jest lepiej). Bo rozumiem że według Ciebie
    brak USB3 był złośliwością ze strony Apple by zmusić wszystkich do
    stosowania TB? Pewnie dlatego powstała taka maaasa urządzeń na TB :)

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 187. Data: 2012-06-13 12:33:07
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 12 Jun 2012 21:52:55 +0100, Waldek Godel napisał(a):
    > No popatrz, a tysiące wciąż używanych routerów Cisco (na ten przykład,
    > pierwszy z brzegu) ma wciąz port konsoli na RS.

    Zaś tysiące aktualnie produkowanych nie posiada już żadnego portu dodatkowego
    tylko po prostu są konfigurowane przez sieć. Nie dość że nie trzeba
    komputera ze złączem RS232, to w dodatku może on stać dowolnie daleko od
    switcha. Skandal, nie?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 188. Data: 2012-06-13 12:35:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]

    > Jak ktoś pracuje w CIA to pewnie się tym przejmie. A jeśli ktoś w domu się
    > przejmuje bezpieczeństwem to po prostu użyje szyfrowania i da sensowne

    Jakiego szyfrowania bys uzyl?

    > ... na rzecz 300Mbps. Ów gigabit zawsze może sobie zapewnić przejściówką
    > (jak żal wydać więcej $$ to kupi od Chińczyka za grosze), za to rezygnacja
    > z portu eth pozwoliła na zmniejszenie rozmiarów notebooka.

    Konkretnie ktorego rozmiaru?

  • 189. Data: 2012-06-13 12:38:13
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 12 Jun 2012 17:26:59 +0200, DoQ napisał(a):
> [...]
    -macbooka-pro-sa-porazajace-od-10199-zl-17369-zl.htm
    > Za to będzie miał "użyteczną" rozdziałkę 2880x1800 przy 15,4". Ale coż,
    > wielbiciele Apple znowu musieli otrzymać jakiś "naj" element żeby móc

    Od tej szalonej rozdzielczości (nie wiem po kiego w to brną) dużo ciekawsze
    jest to że ten ekran to nie TN a IPS. Tak więc w końcu notebook nadający się
    do grafiki...

    A ceny? Chciwość polskich oddziałów zagranicznych firm znana jest nie od
    dzisiaj :-/ Nawet gdybym miał tyle pieniędzy do wywalenia, dla zasady
    kupiłbym w Stanach - 250% przebicia szmaciarze dali...

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 190. Data: 2012-06-13 13:00:03
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > "Robiąc recovery" kłóci się ze "zwykły użyszkodnik" ;) Ten albo nie zrobi
    > backupów i będzie płakał, albo nigdy nie zrobi recovery - lub zleci
    > zrobienie go jakiemuś bardziej obeznanemu...

    Ale zgadujesz czy wiesz? Bo ja WIEM co mi przynoszą ludzie na serwis, są
    nawet tacy co robią recovery i przychodzą bo im znikły ikony z pulpitu. I
    robią przywracanie systemu świadomie, nie przypadkiem.