  • 171. Data: 2012-06-12 23:37:45
    Temat: Re: Przestarzałość wg. Apple
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Jun 2012 21:52:55 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > No popatrz, a tysiące wciąż używanych routerów Cisco (na ten przykład,
    > pierwszy z brzegu) ma wciąz port konsoli na RS.

    Ale to sa routery obsolete i absolutnie nie amazing :-)

    Zreszta powiedz chcialoby ci sie biegac z laptopem, kabelkiem i drabina
    zeby routery konfigurowac ? :-)

    J.

  • 172. Data: 2012-06-12 23:47:15
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Tue, 12 Jun 2012 23:37:45 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale to sa routery obsolete i absolutnie nie amazing :-)
    >
    > Zreszta powiedz chcialoby ci sie biegac z laptopem, kabelkiem i drabina
    > zeby routery konfigurowac ? :-)

    tak się biega jak padnie. Normalnie to się robi raz i później już
    telnet/ssh

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu" - Paweł "robbo" Kamiński

  • 173. Data: 2012-06-13 00:17:51
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Waldek Godel" napisał:

    > Otóż port ethernet w laptopie jest już oficjalnie przestarzały - zaliczono
    > go do sprzętu "legacy".

    No i krzyżyk na drogę.

    > Nikt go już nie używa, nikt nie potrzebuje, zajmuje tylko miejsce, zużywa
    > prąd,

    W cywilizowanych laptopach (np. DELL) moduł Ethernet bez podłączonego kabla
    po prostu się wyłącza. Sam. Inżynierowie Apple przypominają średniowiecznych
    cyrulików: nie da się wyleczyć - trza urżnąć.

    > Oczywiście specjalna, niesamowita, cudowna i w całości amejzing
    > przejściówka z Thunderbolta za conajmniej $45 jest wciąż kul, super,
    > hiper i oczywiście emejzing.

    Czyli stare wraca. Transceivery AAUI -> BNC/RJ po ~80 USD w SADzie napsuły
    mi sporo krwi w latach 90-tych. Stale się to wypinało, traciło sygnał lub
    gubiło przy kolejnych reorganizacjach, teraz chociaż nie będzie mądrzej, to
    przynajmniej będzie taniej.

    JoteR

  • 174. Data: 2012-06-13 00:51:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > A jaki to ma związek? Mercedes w przeciwieństwie do Lanosa zapewnia
    > komfort i osiągi. Co dostajesz w zamian od apple? Brak gniazdek i
    > kombinowanie z przejściówkami?

    Ale zrozum, że te przejściówki potrzebne są pewnie 1% odbiorców.
    A reszta skorzysta z mniejszego, zgrabniejszego laptopa bez
    zbędnych portów.

  • 175. Data: 2012-06-13 01:38:01
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-06-11 20:03, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > Nikt go już nie używa, nikt nie potrzebuje, zajmuje tylko miejsce, zużywa
    > prąd, psuje klimat, roztapia lodowce itp. Do kosza.
    > Oczywiście mowa o takim zwykłym porcie wbudowanym w zwykłego laptopa.
    >
    > Oczywiście specjalna, niesamowita, cudowna i w całości amejzing
    > przejściówka z Thunderbolta za conajmniej $45 jest wciąż kul, super, hiper
    > i oczywiście emejzing.
    >
    > Już mam ubaw po pachy, a papież kościoła świętego ogryzka nie doszedł
    > jeszcze nawet do częsci mobilnej. Czekam niecierpliwie, przezornie
    > zamknąwszy wszelkie napoje i pokarmy w kuchni, w trosce o laptopa.

    A czy w tym laptopie bateria jest na stałe i nie wymienna i nie
    zamawialna? A jak padnie bateria, to trzeba nowy model kupić? I może
    jeszcze gwarancja na laptopa 2 lata, a na baterię 6 miesięcy?

  • 176. Data: 2012-06-13 01:43:04
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 01:38:01 +0200, BQB napisał(a):

    > A czy w tym laptopie bateria jest na stałe i nie wymienna i nie
    > zamawialna? A jak padnie bateria, to trzeba nowy model kupić? I może
    > jeszcze gwarancja na laptopa 2 lata, a na baterię 6 miesięcy?

    To Apple. Bateria jest oczywiście na stałe, na dnie aluminiowej miski,
    trzeba wyjąć wszystko, żeby się do niej dostać.
    Nie będzie żadna pokrywka baterii szpeciła przecudnego, designerskiego
    spodu!!!!

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "PS3 nie zostało złamane NIGDY a kasy do ugrania na piractwie wiecej niz w

  • 177. Data: 2012-06-13 07:32:38
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > Ale zrozum, że te przejściówki potrzebne są pewnie 1% odbiorców.
    > A reszta skorzysta z mniejszego, zgrabniejszego laptopa bez
    > zbędnych portów.

    Jaka firma tacy inzynierowie, nawet gniazdo etherneta dla nich stanowi
    problem.

  • 178. Data: 2012-06-13 07:40:11
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    > Mnie? Nic. To wam przeszkadza brak ethernetu

    Nie przeszkadza tylko smieszy, za cokolwiek wam apple zrobi na niekorzysc,
    nazwiecie to korzyscia.

  • 179. Data: 2012-06-13 08:40:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Jun 2012 06:58:42 -0500, Pszemol napisał(a):

    > A ja już się przyzwyczaiłem do przejściówek FTDI i nie narzekam
    > bo wiem, że jestem w znikomej frakcji użytkowników peceta co
    > to RS232 potrzebuje.

    Ale co ma zrobic ta znikoma frakcja, gdy przejsciowka nie wystarcza :-)

    > I właśnie na tym polega przewaga Apple że wyczuwa takie trendy
    > i nie ulega presji marginesu który trzyma się kurczowo przeszłości.

    Ale kabelek ciagle jeszcze jest w uzyciu.
    Czy to az takie wielkie i drogie zeby byl sens likwidowac ?

    O dolozenie wifi pretensji przeciez nie mam.

    > I - co ciekawe - reszta producentów najpierw krytykuje a potem
    > sama zaczyna kopiować Apple. Tak było przecież z wielkim ekranem
    > LCD (po co komu taki duży ekran?), z pojemnościowym ekranem

    Nie przeceniasz przypadkiem wiodacej roli Apple ?

    > dotykowym którego w rękawiczkach nie da się używać a teraz
    > wszystkie takie mają.

    Taa, wlasnie kolezanka narzeka na nowy telefon (samsung).
    "za male te klawisze, myla mi sie, musze sobie rysik kupic".

    > Brak karty SD, brak wymiennej baterii...
    > Schemat prosty: najpierw się śmieją, potem kopiują i śmiechu nie ma.

    A ja wlasnie wymienilem karte i baterie.

    Poza tym Apple mial juz bardziej rewolucyjne pomysly, ale w koncu musial
    sie wymiennymi bateriami przeprosic, w czym mu amerykanski sad pomogl :-)

    J.

  • 180. Data: 2012-06-13 09:04:13
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Pszemol" napisał:

> [...]

    Potężny argument, definitywnie wyznaczający trendy w rozwoju elektroniki
    użytkowej.

    > I właśnie na tym polega przewaga Apple że wyczuwa takie trendy

    Że niby inwigiluje żony usenetowiczów? W sumie nie dziwne.

    > i nie ulega presji marginesu

    I znów mamy 95 % marginesu społecznego. Jak w latach 80-tych.
    Urban wiecznie żywy?

    JoteR