  • Data: 2017-02-14 17:13:57
    Temat: Re: Przesiewowa kontrola trzeźwości
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.02.2017 o 17:02, J.F. pisze:

    > Niekoniecznie - moze byc po prostu brak danych - prosze dmuchnac, 0.49,
    > trzezwy.

    Nie, nie, nie. U nas to 0,49 jest karalne, więc dane są. Nawet są to
    różne paragrafy, więc dane są do dyspozycji policji wprost ze statystyk.
    A jednak masz podane tylko ile procent wypadków to wypadki "z udziałem
    nietrzeźwych uczestników" (na przykład pasażerów;), jak głębiej
    poszukasz, to ile procent to "pijani sprawcy" - (ale to już dla uważnego
    czytelnika, dla przeciętnych jest informacja w nagłówku o nietrzeźwych
    uczestnikach). Nigdzie nie ma o tym ile procent sprawców ma 0,2-0,5 i
    kieruje samochodem a nie rowerem albo piechotronem, czyli "trzeźwych na
    zachód od Polski". Dlaczego, skoro to jest wprost w statystykach pod
    różnymi paragrafami, a mamy cały długi rozdział o nietrzeżwych
    uczestnikach ruchu? Skąd takie przypadkowe niedopatrzenie? Zapewne
    dlatego, że wtedy wszyscy zorientowaliby się że to bez sensu. Zresztą
    zdaje się już różni o to pytali - odpowiedź "plicja nie dysponuje tego
    typu danymi". I tak od lat - czyli nie dysponują danymi, ale wiedzą że
    to "pijani mordercy". Ot tak.

    > No i jak chcesz zbadac ryzyko wypadku ?
    > Trzeba by duzo kontroli robic, zeby ustalic jaki % kierowcow jedzie z
    > jakim %.

    Przecież się robi - średnio wychodzi chyba, że 1 na 400, aczkolwiek to
    też się zmienia - raz jest jeden na 100 raz nie złapią żadnego.

    Shrek