  • 51. Data: 2010-07-12 23:37:12
    Temat: Re: Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Jul 2010 22:26:33 +0200, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >W mondeo klime czuc. I nie chce sie wylaczyc po depnieciu pedalu.
    >Moze dlatego ze to stary diesel, i komputera tam malo.

    W Mondeo 1.8 TD, tym mitycznie się psującym, klima się wyłączała po
    depnięciu w pedał.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 52. Data: 2010-07-12 23:40:46
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Jul 2010 21:45:49 +0200, Adam 'Chloru' Drzewososki
    <k...@c...net> wrote:

    >Ja mam 50% więcej mocy i czuję włączoną klimatyzację. Wiec to nie
    >reguła.

    No właśnie, nie jest to reguła. W Masterze 100KM włączenie klimy nie
    powoduje jakiegoś zauważalnego spadku mocy.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 53. Data: 2010-07-12 23:42:43
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Jul 2010 23:15:17 +0200, Grejon <g...@i...pl> wrote:

    >Nie wiem. Pewnie są.

    A nawet jak "nie są" to polecam zabawę z klimatyzacją, a zwłaszcza z
    przełączaniem nawiewów, w takiej Vectrze C. Po przełączeniu na manual
    wszystko robi się w menu na ekraniku. Podczas jazdy idealna sprawa.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 54. Data: 2010-07-12 23:45:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "LEPEK" <g...@w...pl> wrote in message news:i1fhmd$14qv$1@news.mm.pl...

    > Skrzynię biegów chyba też masz automatyczną, skoro 164 km nie dasz rady
    > ruszyć z piskiem. Moje 86 km i 1150 kg + 2-3 osoby na pokładzie daje radę.

    A co ma rodzaj skrzyni do ruszania z piskiem opon?

  • 55. Data: 2010-07-12 23:55:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message

    > ile mocy zabiera klima z tych 164 koni? Ile mocy może przenieść taki
    > paseczek jakim jest ona napędzana? 5 koni? 10?

    A jest napędzana nim razem z alternatorem i pompą wspomagania kierownicy.

  • 56. Data: 2010-07-12 23:56:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Jul 2010 23:37:12 +0200, jerzu wrote:
    >On Mon, 12 Jul 2010 22:26:33 +0200, J.F.
    >
    >W Mondeo 1.8 TD, tym mitycznie się psującym, klima się wyłączała po
    >depnięciu w pedał.

    No to widac mam jakis wylacznik zepsuty :-(
    Albo musze w schemat popatrzec.

    J.

  • 57. Data: 2010-07-12 23:58:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    > Jeździłem kilkoma samochodami gdzie klimę trzeba było ustawiać ręcznie i
    > kilkoma z klimatyzacją automagiczną.
    > W zasadzie to wolę te ręczne :)
    > W automatach wkurza mnie to, że po osiągnięciu założonej temperatury
    > prawie przestają dmuchać, a ja lubię jak dmucha. A jak sam sobie mam
    > kręcić kółkiem od nadmuchu, to co to za automat? :)

    Mam ten sam dokładnie problem.

  • 58. Data: 2010-07-13 00:06:04
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Konrad L" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > (klimatronik->manualna) jak i do tych co mieli doczynienia tylko z
    > manualna, czy to jest jakas duza niedogodnosc i czesto trzeba gmerac

    Manualna jest w porządku, trzeba tylko opanować jej obsługę - ja najpierw
    ustawiam na maksa, potem na połowę, a po ok 10-15 miutach na minimum. Czasem
    przekręcam też drugie pokrętło, czyli kierunek nawiewu - z nóg na twarz i
    nogi. Nie jest to uciązliwe ani kłopotliwe, więc nie przejmuj się
    koniecznością wykonania kilku ruchów, masz za to pełną kontrolę jak dmucha i
    na co dmucha. No chyba, że projektant miał zajęcia z ergonomii w ramach
    kursu wieczorowego ;-) Bardziej istotna jest wydajność klimy niż sposób
    sterowania nią - jeśli jest wydajna i szybko potrafi schłodzić wnętrze, to
    jej rodzaj jest sprawa drugoplanową, jeżeli zaś "ledwie dmucha", to
    niezależnie od zasady działania będziesz z niej niezadowolony.

    --
    Yogi(n)

  • 59. Data: 2010-07-13 00:07:33
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    pon, 12 lip 2010 o 23:45 GMT, Pszemol napisał(a):

    > A co ma rodzaj skrzyni do ruszania z piskiem opon?

    w ASB nie da sie strzelic ze sprzegla

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 60. Data: 2010-07-13 01:12:59
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    Dzieki wszystkim co sie podzielili spostrzezeniami, czyli wniosek z tego
    taki ze da sie z tym zyc i raczej nie warto z tego powodu skreslac
    konkretnego modelu samochodu, choc mimo tych kilku w sumie pozytywnych
    opinii wolalbym jednak auto-klime :)

    Co do kierunkow nawiewu u mnie w klimatroniku sam moge wybrac i mam na
    stale wybrane nogi i wyloty na desce rozdzielczej, ale mam je tak
    ustawione zeby powietrze sie mieszalo/wialo na szybe/w gore itp, a nie
    bezposrednio na twarz, czyli ten aspekt manualnosci mozna pominac w
    zasadzie bo i obecnie jak raz ustawilem tak juz zostatlo na zawsze.

    PS. a z innej beczki... ehh ciezko kupic jakis nowy samochod majac jakis
    okreslony budzet po poprzednim kupionym jako uzywany ale wszytskomajacy.
    Trzeba ciac na kazdym kroku :)

    Pozdr.