  • 61. Data: 2010-07-13 01:29:58
    Temat: Re: Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    > Przez pierwszy rok będziesz się irytować, potem się przywyczaisz :)

    przez rok? :) tozto 1/3-1/4 sredniego okresu uzytkowania... ;)

    > To jest kwestia tego na ile wyczuwasz własny samochód. Jeden czuje
    > różnicę po zatankowaniu, inny nie zauważa czterech pasażerów z bagażami
    > i włączoną klimą.

    bez przesady nie jestem jakis znieczulony :), ale wydaje mi sie ze
    przynajmniej przy tym silniku takie rzeczy maja w sumie nie za duzy
    wplyw, moze z racji stosunkowo wysokiego momentu obrotowego?

  • 62. Data: 2010-07-13 01:42:14
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

    PB <p...@b...pl> napisał(a):

> [...]
    > tak czasem zdarza mi się wyłącznie AUTO i manualne wbicie nadmuchu,
    > ale to w największe upały.
    >
    > W Clio odpalam klimę na 3 biegu dmuchawy i pryz otwartych oknach jak
    > stalo i sie nagrzalo. I tak sobie to zasuwa przez jakiś czas - nawiew
    > na paszczę wprost, 3 bieg i maxymalne chlodzenie. Jak zaczyna się
    > robić miło - zdejmuję na 2 bieg a potem na 1. Jak na zewnątrz jest ok
    > 22-25 st - to czasem musze nawet podkrecic pokretlo na dodanie nieco
    > ogrzewania, bo z klimy za zimno.
    >
    > Nie jest manual szczegolnie upierdliwy w eksploatacji.

    Mój komentarz klimatronik lepszy i trochę przeszkadza jak
    go nie ma. Tz z klimatronikem to sie ustawia 21 i 20 i jeździ cały
    czas i w zimie lato:)

    Ok a o safrane się chciałem zapytać:

    Jak to jest w tym nowym klimatroniku (starego bardziej lubiłem ;) ),

    -obieg wewnętrzny włącza sam (czasami na chwilę włącza) czujnikami
    czystości powietrza ? jak w Vel Satis ?

    -jest jakieś triko żeby wymusić nawiew na nogi i na front i górę
    jak w safrane ph1 ?

    -aha i coś mniej agresywnie działa ten klimatronik z ph2, jedynka wyła
    szumiała i dmuchała, ale trzymała co się ustawiło a ten tak leniwie- są
    jakieś triki żeby to podbić, żeby precyzyjniej temp trzymał ?

    pozdrawiam.

  • 63. Data: 2010-07-13 01:57:41
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

    Pszemol <P...@P...com> napisał(a):

    > "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    >
    > Mam ten sam dokładnie problem.

    rozwiązanie problemu:
    to na lewo dajesz inną na prawo inną i dmucha bardziej :)

    pozdrawiam.

  • 64. Data: 2010-07-13 02:01:32
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

    > PS. a z innej beczki... ehh ciezko kupic jakis nowy samochod majac jakis
    > okreslony budzet po poprzednim kupionym jako uzywany ale wszytskomajacy.
    > Trzeba ciac na kazdym kroku :)

    Ceny 6 cyfrowe i nie '1' na początku ;)
    a jeszcze jak zawieszenie automatyczne to nie '2' na początku ;)

    Pozdrawiam.

  • 65. Data: 2010-07-13 08:18:23
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Pszemol pisze:

    > A co ma rodzaj skrzyni do ruszania z piskiem opon?

    W automacie nie masz przecież możliwości dawkowania momentu
    przekazywanego na koła przy jednoczesnym manipulowaniu obrotami. Tam
    tylko wciskasz i jak mocy wystarczy, to zrywa przyczepność.
    Gdyby w takim Dużym Fiacie był automat, to by ledwo ruszał. A dało się i
    tym z piskiem ruszyć, tyle że trzeba było trochę wyczucia: obroty na
    max, sprzęgło odpuścić zdecydowanie, ale tylko na 3/4 (nie za mało, żeby
    go nie spalić i żeby przenieść odpowiednio dużo na koła, ale nie za
    dużo, żeby nie zdusić silnika), a jak zerwie przyczepność to dalej
    puszczać sprzęgło trzymając gaz wciśnięty.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 66. Data: 2010-07-13 08:35:02
    Od: Olleo <o...@t...pl>

> [...]
    > przy sile nadmuchu/miejscu nadmuchu/mocy schladzania? Boje sie ze co
    > chwila bedzie albo za zimo albo za cieplo i trzeba bedzie manipulowac

    Generalnie da sie przezyc. Na pewno jest lepiej, niz kiepsko
    dzialajacy klimatronik (a sa takie, jak konstruktor w zlym miejscu
    umiesci czujnik temperatury oraz kiepsko wystroi pod czujnik
    naslonecznienia).
    --
    Olleo

  • 67. Data: 2010-07-13 08:36:46
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > jelcz z naczepą :)? śmieszą mnie takie opinie, że się  nie da jechać jak
    > klima włączona. Ja jeździłem parę dni saxo z klimą silnik diesel ok 55KM
    > ma i jakoś dawałem radę bez najmniejszego problemu.

    Oj tam pewnie mu chodzilo, ze nie da rady z klima zrobic na
    przyczepnym czarnym beczki bez rekawa ;-)
    --
    Olleo

  • 68. Data: 2010-07-13 08:36:59
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:

    > Użytkownik "Amir" <d...@S...pl> napisał w wiadomości

    > Bo to benzyniaki.
    > Dieslowi o mocy 115 KM klima problemów z wyprzedzaniem jakoś nie stwarza.

    Eeee nie przesadzaj :-) Thalia zapakowana na full na wakacje + 2 doroslych + dziecko
    + wozek i inne
    graty i dalo sie dynamicznie jechac a to tylko 1.4 i 75KM + manualna klima nonstop
    (odczuwalny tylko
    byml moment wlaczenia sie klimy). Obecnie clio kombi tez bezyna i tez dynamiczna
    jazda (wiesz jak
    jedzilismy na zlocie :-) ) silnik 1.2 TCE wiec moc w okolicach 101/106KM 9zaleznie od
    buta) i tam
    nawet nie czuc momentu wlaczenia sie klimy tylko klikniecie a podczas jazdy nie czuc
    spadku mocy.
    Zreszta na zlocie miales przyklad, choc Ty nie masz CB, jak nieumiejetne obchodzenie
    sie z autem
    powoduje narzekanie ze brakuje mocy - octavka zlotowa miala problemy z wyprzedzaniem
    tam gdzie ja
    czy nawet stara fela szla jak burza, wiec nie zrzucajmy wszystkiego na klime a raczej
    na brak
    umiejetnosci :-)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 69. Data: 2010-07-13 08:37:47
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > i teraz mnie zaciekawil temat czy to kwestia
    > manulanej klimy t ylko ta zmuła?

    Nie, ale wiekszosc klimatronikow (i czesc manualnych) ma funkcje
    wylaczania sprezarki przy gazie w podloge.
    --
    Olleo

  • 70. Data: 2010-07-13 08:39:22
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Skrzynię biegów chyba też masz automatyczną, skoro 164 km nie dasz rady
    > ruszyć z piskiem. Moje 86 km i 1150 kg + 2-3 osoby na pokładzie daje radę.

    Pewnie ma jeden bezpiecznik na klime i "niewylaczalny" ESP ;-)
    --
    Olleo