  • 111. Data: 2010-07-13 23:12:25
    Temat: Re: Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "elmer radi radisson"
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> napisał w wiadomości
    news:i1hrfo$gvq$1@inews.gazeta.pl...

    > A po co klima na same nogi?

    A gdzie przeczytałeś słowo "same"?

  • 112. Data: 2010-07-13 23:17:46
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-07-13 21:56, 'Tom N' wrote:

    > Czy ja coś o jeżdżeniu pisałem?

    A do czego sluza samochody, do siedzenia w nich pod blokiem? ;) Chyba
    wiadomo ze mowa o uzywaniu klimatyzacji w przecietnych warunkach jej
    pracy, a zwyczajowymi warunkami uzywania klimatyzacji sa: pojazd
    w ruchu i z zazwyczaj zamknietymi oknami aby nie bylo glosno i nie
    wyciagac na zewnatrz na sile powietrza tak pracowicie schlodzonego
    przez klimmatyzacje, tylko przez jakis czas utrzymac je wewnatrz
    pojazdu.

    Natomiast samo schlodzenie po postoju wymaga otwartych okien,
    ale to wiadomo ze trudno siedziec w zamknietej puszce i czekac
    az AC zacznie mieszac zimnym powietrzem, bo to daremne. A przy
    otwartych oknach normalnym bedzie, ze ped powietrza najkrotsza
    droga od podszybia wyjdzie sobie na zewnatrz.

    Ale generalnie watek zgodnie z pytaniem jego tworcy traktuje o tym jak
    korzystac z manualnej klimy podczas jazdy, a nie 'jak najskuteczniej
    wywietrzyc pojazd po postoju'.

    --

    memento lorem ipsum

  • 113. Data: 2010-07-13 23:18:48
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-07-13 23:12, Cavallino wrote:

    > A gdzie przeczytałeś słowo "same"?

    Niech pomysle, w slowach "z nóg na twarz i nogi" ?

    --

    memento lorem ipsum

  • 114. Data: 2010-07-13 23:23:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    g> napisał w wiadomości

    > Niech pomysle, w slowach "z nóg na twarz i nogi" ?

    Czyli nie na same nogi, tylko na twarz i nogi, wyraźnie co innego napisał
    niż przeczytałeś.
    Osobiście tak (niestety) obecnie najczęściej ustawiam - twarz z okazji
    chłodzenia się schowka w tej pozycji, a na nogi z okazji chłodzenia się
    pasażerów z tyłu - wylotami pod fotelami.

  • 115. Data: 2010-07-13 23:40:27
    Od: PB <p...@b...pl>

    Tue, 13 Jul 2010 20:57:22 +0000 (UTC), na pl.misc.samochody, Michał
    napisał(a):

    > Steruje sam na 100% i to często, tylko nie obczaiłem czy dlatego że nie
    > wyrabia czy że powietrze brudne, bardzo często jak stoi na chwile włączy
    > zamknięty. - Wersja Alizee

    U mnie w Initiale nie - jak jest otwarty to otwarty i już. W Versalce
    masz dodatkowa diode na guziku obiegów aby potwierdzić czy jest auto
    czy nie. W Safrane tego nie ma. Jeżeli Ci przełącza obieg na zamknięty
    to może dlatego że włączasz nawiew na przednią szybę ręcznie? Druga
    możliwość to taka że masz Safrane młodszą od mojej i może dali już
    wypas z Versalki - czyli czujniki powietrza. Nie mam pojęcia...

    > A to słoneczko czy wiatraczki (guzik) to od czego ? tylko podbicie wiania ?

    słoneczko to szybkie schładzanie wnętrza. Jak fura postała na słońcu
    to nadepnij tego guziczka;-)

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

  • 116. Data: 2010-07-13 23:49:09
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    g> napisał w wiadomości
    > No i bomba, ale nawiewajac zimnym powietrzem od strony szyby i odbijajacym
    > sie i opadajacym od dachu ochodzi sie skutecznie w koncu
    > wieksza czesc pojazdu przestrzeni pasazerskiej i kierowca wciaz nie
    > bedzie narzekal. W koncu to tez sie przeklada w efekcie na
    > bezpieczenstwo malych pasazerow - wciaz mam na mysli dobre samopoczucie
    > kierowcy.

    Można go też, np. okładać lodem. Albo polewać wodą. Tylko po co, skoro jest
    skuteczna metoda, zwana wietrzeniem. Szybsza, skuteczniejsza i
    sensowniejsza. Wspomagana nawiewem na nogi. A na szybę nie lubię, jeśli nie
    jest zaparowana, to praktycznie nie używam nawiewuuna szybę. Dlaczego? Bo na
    twarz jest skuteczniej i szybciej. Zaraz po tym, jak na nogi.

    > Ale ja nie mowie o nadmuchu na twarz, tylko na szybe. A jak i od niej
    > ciagnie za chlodnym to wystarczy o oczko zmniejszyc nadmuch albo dodac z
    > czerwonej kreski :).

    Jak mówiłem, można tez okładać lodem. Tylko po co?

    --
    Yogi(n)

  • 117. Data: 2010-07-14 09:37:58
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Najgorsze to były Vivo czy jakoś tak czy D164 (te co w 1999 do sc dawali
    > na montaż) ;) jak tylko trochę pomoczyło asfalt to jeździło się
    > Srajczentem jak po lodzie ;)

    ja latalem na passio
    2 kompletach.... pomylka czy zla partia wykluczona.

    jezdze sobie na fuldach ecocontrol i bardzo bardzo chwale. niedawno kupilem
    drugi komplet do drugiego samochodu. zdecydowanie doskonaly stosunek
    mozliwosci do ceny

  • 118. Data: 2010-07-14 10:01:27
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-07-13 23:23, Cavallino wrote:

    > Czyli nie na same nogi, tylko na twarz i nogi, wyraźnie co innego
    > napisał niż przeczytałeś.

    Nie, bo potwierdzil to kolejnym wpisem.

    --

    memento lorem ipsum

  • 119. Data: 2010-07-14 10:04:40
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-07-13 23:49, Yogi(n) wrote:

> [...]
    > nie jest zaparowana, to praktycznie nie używam nawiewuuna szybę.
    > Dlaczego? Bo na twarz jest skuteczniej i szybciej. Zaraz po tym, jak na

    Oczywiscie. Tylko gdzie w pierwszym poscie napisales cos o wietrzeniu?
    Nie ma slowa o przynajmniej uchylonych oknach. A przy zamknietych to
    przeciez zadne wietrzenie, jak i sam nawiew na nogi nic nie da wlasnie
    dlatego ze zimne powietrze bardzo niechetnie utrzymuje sie w gorze.
    Szczegolnie jesli jest tam powietrze cieple, spod nagrzanego dachu.

    --

    memento lorem ipsum

  • 120. Data: 2010-07-14 10:19:54

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <ogest@toya_usunto.net.pl> napisał w
    wiadomości news:4c3b834f$0$17085$65785112@news.neostrada.pl...
    > A nie masz zaturbionego samochodu z chłodnicą miedzy stopniową chłodzoną
    > powietrzem. Wiesz jak sprawność tego cuda spada przy tych temperaturach.
    > Silnik dostaje zdecydowani mnij tlenu

    To by się zgadzało
    Klima może nie mieć na to tak istotnego wpływu, Włączanie i wyłączanie jej
    klawiszem nie daje zauważalnych zmian. O ile ten klawisz cokolwiek
    mocożerrnego wyłącza