-
41. Data: 2009-10-12 08:49:50
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: fv <f...@c...com>
gildor wrote:
> Kuczu pisze:
>> fv pisze:
>>> Mogę się założyć, że na mokrym mając do dyspozycji ABS zahamowałbym
>>> od 100 do 0 na znacznie krótszym
>>> odcinku niż pan szanowny. I to mimo braku umiejętności które panu
>>> szanownemu dorastają chociażby do
>>> pięt.
>> Ale ABS nie jest do skracania drogi hamowania !
Proszę, obejrzyj filmik który wkleił Gildor. Zainteresuj się najnowszymi
osiągnięciami w dziedzinie ABS.
>> Zrozum to w koncu
>> chlopie. ABS jest dla utrzymania sterownosci pojazdu przy hamulcu
>> wcisnietym do oporu.
Nie, ABS na mokrym skraca drogę hamowania zespołu motocykl+kierowca. Nie dlatego, że
zwiększa
skuteczność układu hamulcowego, tylko dlatego że normalni ludzie nie mają
umiejętności niezbędnych
do hamowania na granicy przyczepności na mokrym. Co więcej, przypominam że w tym
sezonie Moto GP, na
hamowaniu na mokrym wyjebali najlepsi zawodnicy na świecie.
>> ABS podnosi bezpieczenstwo niewatpliwie ale nie
>> jest lekiem na cale zlo.
Nikt tak nie twierdzi.
> http://www.youtube.com/watch?v=vYSdzBirTAM
Dla nieklikających: porównanie drogi hamowania na mokrym Hondy CBR600RR z C-ABS i
bez.
Tak, wiem że to nieuczciwy argument bo nie każdy ABS jest tak dobry jak ten. Tutaj
chodzi jednak o
demonstrację pewnego pomysłu...
--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
Moto: Suzuki GSX 650F
Auto: Nissan Primera 2,0
-
42. Data: 2009-10-12 08:55:26
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: fv <f...@c...com>
Piotr Klimek wrote:
> Dnia (Mon, 12 Oct 2009 08:31:15 +0200) ktos podajacy sie za fv
>> Powiedz to mojemu Suzuki, które bez problemu zjada 8,5l na 100. Słyszałeś kiedyś
żeby gaźnikowy B6
>> albo Jajko tyle paliły?
> Moje SV nie chce pochlonac wiecej niz 7,5l. Wiec to raczej kwestia GSXFa
> niz wtrysku od suzuki.
Ależ oczywiście że tak. Po prostu wtrysk nie zmniejsza z automatu zużycia paliwa tak
jak się to
niektórym wydaje ;-)
Mnie się po prostu wydawało, że to oczywiste że nowoczesny motocykl o przeciętnej
mocy, na wtrysku,
będzie palił nie więcej niż 5-6 litrów na setkę. Okazało się, że jestem w mylnym
błędzie i dlatego
ostrzegam. Dojście w moim motocyklu do spalania poniżej 6l/100 nie wydaje mi się
możliwe. Oznacza
to, że nawet przy tempie jazdy poniżej niektórych aut osobowych benzynowych, mój
motocykl pali
więcej od nich.
Suzuki usprawiedliwione jest w moich oczach tylko i wyłącznie niską ceną.
--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
Moto: Suzuki GSX 650F
Auto: Nissan Primera 2,0
-
43. Data: 2009-10-12 09:19:15
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>
fv pisze:
> Piotr Klimek wrote:
>> Dnia (Mon, 12 Oct 2009 08:31:15 +0200) ktos podajacy sie za fv
> Ależ oczywiście że tak. Po prostu wtrysk nie zmniejsza z automatu zużycia paliwa
tak jak się to
> niektórym wydaje ;-)
A nawet żeby zmniejszyć szkodliwy CO trzeba zjarać trochę więcej niż
gaźnik by Pan Zenek. Inna sprawa stabilnośc i powtarzalność...
Wtryskowy Poldek nigdy mi nie zszedł dól do takich wyników jak gaźnikowy
(miałem oba wieki temu).
PS. Moc to miało jak entry-level Suzuki, przechyły w zakrętach podobne
(choć w druga stronę), więc umówmy się że wypowiedź jest na temat.
-
44. Data: 2009-10-12 10:09:36
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>
On Mon, 12 Oct 2009 09:06:39 +0200, Monster <"alpy2usun _to"@op.pl> wrote:
[...]
> zagalopowałeś się,to cudo za Ciebie nie zrobi roboty,najskuteczniejsze
> hamowanie jest na granicy zadziałania ABSu,jeśli już załapie droga się
> wydłuży,możesz sprawdzić puszką(łatwiej)
Z tego co czytałem to w C-ABS można po prostu dać na maksa po hamulcach
i zadziała. :-) Gdzieś był test gdzie osoby z różnym doświadczeniem
motocyklowym hamowały Hondą CBR z C-ABS i najlepsze wyniki miał
zawodnik z toru i jakiś zupełny świeżak co po prostu ściskał na maksa.
Więc dla starych ABSów to prawda że najlepiej hamować na granicy
zadziałania,
ale elektromechanika robi się z każdym rokiem coraz lepsza.
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650
-
45. Data: 2009-10-12 10:12:05
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>
On Mon, 12 Oct 2009 10:49:50 +0200, fv <f...@c...com> wrote:
[...]
>> http://www.youtube.com/watch?v=vYSdzBirTAM
>
> Dla nieklikających: porównanie drogi hamowania na mokrym Hondy CBR600RR
> z C-ABS i bez.
>
> Tak, wiem że to nieuczciwy argument bo nie każdy ABS jest tak dobry jak
> ten.
Nienienie, to nie jest tak że "nie każdy ABS jest tak dobry jak ten".
Żaden inny ABS nie jest tak dobry jak ten. W związku z tym powinieneś chyba
zacząć polecać tylko kupno motocykli z C-ABS. ;-)
W przypadku konwencjonalnych ABSów jest tak, jak piszą Twoi interlokutorzy,
podpieranie się najnowszą generacją jest trochę nieuczciwe skoro w dyskusji
mowa była wcześniej o motocyklach z tradycyjnym ABS, nieprawdaż?
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650
-
46. Data: 2009-10-12 10:19:03
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: "Kefir" <k...@r...pl>
Elou!
"Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> wrote in message
news:haq897$964$1@inews.gazeta.pl...
> fv wydusił z siebie te słowy:
>
>
>> b) wtrysk jest mocno przeceniany i ostro przereklamowany. Jego jedyną
>> przewagą techniczną nad gaźnikami jest chiptuning
>>
>
> No nie wiem.
> DS1100 vs VTX1800
Co to jest "DS1100"? Pytamboniewiem. Swoja sciezka, nie popelniaj bledu
innych "preclowych" pseudobadaczy budujacych swe wielkie teore li tylko na
podstawie porownania dwoch motocykli i/lub az rocznego doswiadczenia.
"Miszcz ABS-u" jest juz klasykiem gatunku.
--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta
-
47. Data: 2009-10-12 10:19:41
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: Monster <"alpy2usun _to"@op.pl>
Leszek Karlik pisze:
> Więc dla starych ABSów to prawda że najlepiej hamować na granicy
> zadziałania,
> ale elektromechanika robi się z każdym rokiem coraz lepsza.
Rajt,ale przedpiszca nie posiada jeszcze moto z tym nowym,co tu gadać za
parę lat hamulce będą pewnie reagowały na impulsy z mózgu:-)
Co do nowego systemu,ciekawi mnie jedna rzecz-chętnie zobaczyłbym jak to
cudo sprawdza się w zakręcie.
--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem
-
48. Data: 2009-10-12 10:20:52
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: "Kefir" <k...@r...pl>
Elou!
"Kuczu" <q...@g...com> wrote in message
news:haqg3t$skp$1@news.onet.pl...
> The_EaGle pisze:
>
>> Po za tym wtrysk jest bezobsługowy a gaźniki trzeba synchronizować,
>> regulować, czyścić itp.
>
> Ja tam sie pewnie nie znam tak jak Ty ale wiem ze przepustnice wtrysku tez
> sie powinno synchronizowac co jakis czas.
No co Ty, zmyslasz napewno :-D Nie plosz, fajnie sie czyta takie treorie ;)
--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta
-
49. Data: 2009-10-12 10:31:27
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>
Monster pisze:
> Leszek Karlik pisze:
>
>> Więc dla starych ABSów to prawda że najlepiej hamować na granicy
>> zadziałania,
> Co do nowego systemu,ciekawi mnie jedna rzecz-chętnie zobaczyłbym jak to
> cudo sprawdza się w zakręcie.
W pierwszym czy w ewentualnych nastepnych?
-
50. Data: 2009-10-12 11:22:09
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: Kuczu <q...@g...com>
Kefir pisze:
> Co to jest "DS1100"?
DragStar 1100 czyli XVS1100 ?
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/