    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Tue, 26 May 2015 15:04:10 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Przeróbka zasilania w zabawce
    From: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 maja 2015 23:03:15 UTC+2 użytkownik Waldek napisał:
> [...]
    normalnego ładowania jednej celi lipol ładowarka od papierosa jak najbardziej się
    nadaje i jej używanie nie grozi żadnymi rewelacjami.

> [...]
    > komputera.
    >
    > Ps.
    > Oglądnął ktoś może ten schemat ?
    > http://www.stchip.com/upload/file/1354632665.pdf
    >
    > Układ "zmontowany" jest ciutek inny - prawa strona raczej sie zgadza
    > po "obmacaniu" omomierzem, tyle ze dzielnik Rt1/Rt2 jest na Rez 5k
    > - ale stosunek podziału zachowany.
    > Natomiast Rcs (o ile znalazlem ten wlasciwy) moze byc około 0,2 ohma ??
    > - na granicy bledu prostego omomierza cyfrowego - i tu przewiduje klopot
    > z dobraniem odpowiedniego bo to jak dla mnie z "epoki przewlekanej" to

    Na mój gust do ładowania jednej celi możesz użyć dowolnego zasilacza który wyłączy
    ładowanie jak napięcie na zaciskach ogniwa osiągnie 4,1-4,2V. Przy większych prądach
    i długim przewodzie istotny jest pomiar napięcia na zaciskach akumulatora. Musi to
    być robione dodatkową parą przewodów podłączonych do zacisków akumulatora.