    From: "henry1" <h...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przeróbka zakręcarki na "stacjonarną"
    Date: Tue, 24 Jul 2012 09:46:39 +0200

    Użytkownik "Marcin Gala" <m.gala.maupa@.interia.pyly> napisał w wiadomości
    news:julh07$33m$1@mx1.internetia.pl...
    > Witam.
    > Mam starą wkrętarkę z padniętymi akumulatorami. Ponieważ ceny
    > akumulatorów do takiego sprzętu wynoszą +/- tyle co cały nowy o ile
    > wogóle są (mówię tu o budżetówkach) to chciałbym wykorzystać ją jako
    > sprzęt stacjonarny. Robota raczej pod niedużym obciążeniem, sprawy
    > modelarskie, robiłaby np za pseudotokarke ;) do plastików. Ponieważ nie
    > ma na niej żadnego opisu odnośnie mocy a jedynie napięcie zasilania 18V
    > to chciałbym wiedzieć czy mogę wykorzystać jako zasilacz do niej np
> [...]

    Mam tak podłączoną wkrętarkę.
    Jej zapotrzebowanie na prąd, przy maksymalnym obciążeniu
    to nieraz ponad 10A. Twój zasilacz jest trochę za słaby, ale jeśli
    nie przewidujesz męczenia wkrętarki dużymi obciążeniami to
    może wystarczy.
    Podłącz wkrętarkę poprzez amperomierz, włącz ją i spróbój
    ręką zatrzymać uchwyt. Amperomierz pokaże zapotrzebowanie
    prądowe wkrętarki.