  • Data: 2012-07-24 10:48:56
    Temat: Re: Przeróbka zakręcarki na "stacjonarną"
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    wrote:

    > Witam.
    > Mam starą wkrętarkę z padniętymi akumulatorami. Ponieważ ceny
    > akumulatorów do takiego sprzętu wynoszą +/- tyle co cały nowy o ile
    > wogóle są (mówię tu o budżetówkach) to chciałbym wykorzystać ją jako
    > sprzęt stacjonarny. Robota raczej pod niedużym obciążeniem, sprawy
    > modelarskie, robiłaby np za pseudotokarke ;) do plastików. Ponieważ nie
    > ma na niej żadnego opisu odnośnie mocy a jedynie napięcie zasilania 18V
    > to chciałbym wiedzieć czy mogę wykorzystać jako zasilacz do niej np
> [...]

    nie wystarczy. Jak się raz zaklinuje, to zasilacz może zejść śmiercią
    raptowną. Masz jeszcze ładowarkę do tych akumulatorów? Akumulator może
    trzyma jeszcze parę minut? Jak tak, to podłącz ładowarkę na stałe, ale
    zostaw akumulatory jako "kondensator".
    Jak nie, to poszukaj gdzieś transformatora 12-15V, 150W. Ewentualnie starczy
    toroid do halogenów 12V. Do tego prostownik na 16-25A i kondensator, jakieś
    10mF.

    Waldek