  • 1. Data: 2010-01-15 14:55:59
    Temat: Przeróbka kurtki tak,aby membrana zrobiła się wypinana
    Od: " km" <b...@N...gazeta.pl>

    Witam koleżanki i kolegów,
    jestem średnio szczęśliwym użytkownikiem kurtki Modeka Downtown.
    Kurtałka niedroga,440PLN kupiona rok temu.
    Sprawuje się poprawnie,za takie pieniądze niczego więcej nie można oczekiwać.
    Jedyną,ale za to fundamentalną wadą tego ubioru jest brak wypinanej membrany,
    powoduje to dyskomfort w temperaturach powyżej 20.stopni.
    Rozwiązaniem jest kupno kurtki z wypinaną membraną (wiadomo),
    lub przeróbka kurtki posiadanej.
    Pytanie:czy jest to możliwe?
    Ktoś to robił u krawcowej/krawca?
    Jaki koszt przeróbki,ewentualnie komfort użytkowania po takiej
    operacji?
    Szkoda mi kupować nową kurtkę dla jednego tylko elementu,
    wolałbym zaoszczędzoną kasę puścić przez rurę wydechową... :)
    dzięki.

  • 2. Data: 2010-01-15 15:09:57
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-01-15, km <b...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > powoduje to dyskomfort w temperaturach powyżej 20.stopni.
    > Rozwiązaniem jest kupno kurtki z wypinaną membraną (wiadomo),

    Watpie aby sie tak dalo, moja luba ma kurtke bez membrany i z tego co sie
    przygladalem raczej bedzie to ciezkie do zrealizowania i ciezko cokolwiek
    powiedziec o efekcie koncowym - poza tym jak chcesz zapinac pozniej ta
    membrane? Nie wiem czy widziales model z membrana, membrana jest przypinana
    w rekawach a do kurtki mocowana zamkiem na kolo tak jak ocieplana podpinka
    a do tego ma osobny zamek z klapa na rzep.

    Tez mam kurtke Modeki jednak kupilem z wypinana membrana bo przewidzialem
    ze przyda sie ten ficzer :-) Dalem bodajze 590 PLN czyli nie duzo wiecej
    i oplacilo sie. Przydaje sie to jedynie w miescie, w trase nawet w lecie
    membrane wpinam i otwieram sobie wentylacje.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2010-01-15 15:21:51
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Fri, 15 Jan 2010 15:55:59 +0100, km <b...@n...gazeta.pl> wrote:

    [...]
    > Rozwiązaniem jest kupno kurtki z wypinaną membraną (wiadomo),
    > lub przeróbka kurtki posiadanej.
    > Pytanie:czy jest to możliwe?

    Kupno? Jak najbardziej. :-)

    > Ktoś to robił u krawcowej/krawca?

    Żeby "przerobić" kurtkę z wypinaną membraną to musiałaby być w
    konstrukcji Z-liner, bo jakby membrana była zintegrowana z zewnętrzną
    powłoką to nie ma szans. Problem polega na tym, że można by
    teoretycznie zrobić z membrany taką wypinaną, ale raczej nie będzie
    wtedy wodoszczelna już :-)

    [...]
    > Szkoda mi kupować nową kurtkę dla jednego tylko elementu,

    To trzeba było od razu kupić z wypinaną. ;-)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 4. Data: 2010-01-15 16:09:09
    Od: Glub <g...@g...com>

    Poszukaj mojego watku pt Krawiec moto.

    Wymienili mi tam suwak to może tez coś wymyślą z Twoją kurtką. Choć może
    być to nieoplacalne...

    --
    Glub@NewsTap usenet mobile reader

  • 5. Data: 2010-01-15 18:46:16
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    km napisał(a):

    > Szkoda mi kupować nową kurtkę dla jednego tylko elementu,
    > wolałbym zaoszczędzoną kasę puścić przez rurę wydechową... :)
    > dzięki.

    Nie sądzę abyś wiele zaoszczędził.
    O ile to się wogóle da zrobić to trzeba będzie kupić zamki - nie tanie,
    pruć sporo kurtki, doszywać elementy do których ta membrana będzie
    przypinana, do kurtki wszyć całą nową podszewkę (kurtki z membraną mają
    z reguły tą siatkową podszewkę wszytą na stałe).
    Tak więc koszty materiałów + roocizna, a byle krawcowa może się tego nie
    podjąć mogą być niezbyt atrakcyjne.

    --
    M.

  • 6. Data: 2010-01-16 04:53:06
    Od: " km" <b...@g...pl>

    Dzięki za rady,trzeba będzie nabyć jednak nową kurtkę.
    Po przeżyciach z nagrzewającą się niemiłosiernie poprzedniczką,chodzi mi
    po głowie sprzęt w kolorze białym,ale założę osobny wątek na ten temat(czy warto).
    Szacuneczek.