  • 21. Data: 2024-01-19 18:44:07
    Temat: Re: Przerażające
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/01/2024 18:39, RadosławF wrote:
    > Kolejny robiący za bóstwo tekstem że jak On nie widzi
    > to problemu nie ma.

    Problem jest, jednak jego skala nie jest na tyle widoczna, aby można
    było sobie samodzielnie wyrobić zdanie inne niż "mało prawdopodobne".

    Akurat porawdopodobieństwo, na bazie kilkudziesięciu przypadków, działa
    już całkiem sprawnie, matematycznie.

    Z tej samej przyczyny oceniam, że w najbliższym czasie nie zaleje mnie
    lawa oraz nie trafi meteoryt.

    > Ja to nawet spalonego benzyniaka w okolicy nie widziałem ale nie będę
    > twierdził że to oznacza ich niepalność.

    Ja już kilka.

    Sugeruję zakazać pakowania samochodów beznzynowych przy samochodach. Bo
    jestem przerażony, tyci tyci.

  • 22. Data: 2024-01-19 18:45:20
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/01/2024 18:38, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Bardziej
    > przeraża mnie cięższa kolizja auta z taką baterią.

    Jak więc do tej pory jeździłeś z dupą na kilkudziesięciu litrach
    łatwopalnej cieczy?

  • 23. Data: 2024-01-19 19:26:04
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-01-19 o 18:35, heby pisze:
    > Na filmie jest świadome niszczenie baterii.

    Która była już uszkodzona pewnie już się "gotowała" Inaczej by tego nie
    robił

    Zrobił to w kontrolowanych warunkach.

    Dla zabawy tego nie robił.

    Szpikulec jest tylko w celu przyśpieszenia "załatwienia sprawy"

    W samochodzie ta bateria samoczynnie by się rozszcelniła powodując pożar
    i można TYLKO SPIERDALAĆ

  • 24. Data: 2024-01-19 19:27:27
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.01.2024 o 18:45, heby pisze:

    > Jak więc do tej pory jeździłeś z dupą na kilkudziesięciu litrach
    > łatwopalnej cieczy?

    Wbrew pozorom olej napędowy, ciężko się pali. Nie dość, że nie "wybucha"
    tak jak opary benzyny to od iskry, też się nie zapali. Generalnie
    mógłbym napisać, że bardziej bezpiecznie mi z dieslem niż z benzyną :)
    W przypadku baterii raczej tego nie napiszę a "doniesienia" z kolizji,
    nie wypadają "bezpieczne". Na dodatek, jest tutaj jeszcze "masa
    elektryka" ale to już inny rodzaj niebezpieczeństwa.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 25. Data: 2024-01-19 19:32:06
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > mógłbym napisać, że bardziej bezpiecznie mi z dieslem niż z benzyną :)
    > W przypadku baterii raczej tego nie napiszę a "doniesienia" z kolizji,
    Tutaj masz przykład
    https://youtube.com/shorts/JRtBHL_e5cw?si=v1zBtjn0jM
    Yd44dr ale nie wiem
    czy Ci YT "zapali" :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 26. Data: 2024-01-19 19:35:01
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-01-19 o 18:35, heby pisze:
    > Odpowiednikiem "dla konserwatystów" byłby filmik kiedy ktoś dziurawi bak
    > z benzyną w okolicy odpalonej farelki.

    Dalej nie rozumiesz.

    Film jest po to aby uświadomić sobie co się dzieje kiedy bateria dostaje
    samozapłonu

    Ona potrafi sama z siebie to zrobić

    Statystycznie rzadko a nawet rzadziej niż pożar spaliniaka ale nie
    ZAMILCZYSZ faktów

    Technologia nie jest doskonała i mogę się założyć że ustawodawcy będą
    chcieli dodatkowych systemów bezpieczeństwa a ubezpieczyciele większych
    składek.

    Ja Ci mówię co będzie a nie że to popieram.

  • 27. Data: 2024-01-19 19:40:03
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Jak więc do tej pory jeździłeś z dupą na kilkudziesięciu litrach
    > łatwopalnej cieczy?

    Beztrosko :-)

  • 28. Data: 2024-01-19 20:41:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Jan 2024 19:35:01 +0100, _Master_ wrote:

    > Dalej nie rozumiesz.
    >
    > Film jest po to aby uświadomić sobie co się dzieje kiedy bateria dostaje
    > samozapłonu
    > Ona potrafi sama z siebie to zrobić

    Ale sama z siebie to rzadko, i niekoniecznie tak widowiskowo od samego
    początku.

    A takie przedziurawienie moze niestety się przydarzyc.

    > Statystycznie rzadko a nawet rzadziej niż pożar spaliniaka ale nie
    > ZAMILCZYSZ faktów

    No, spaliniaki tez sie czasem zapalają.
    Ponoć nawet częsciej ...
    I po paru minutach wygląda pożar podobnie ...

> [...]
    > składek.
    > Ja Ci mówię co będzie a nie że to popieram.

    Jak statystyka będzie lepsza, to im przejdzie.

    J.

  • 29. Data: 2024-01-19 21:54:48
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/01/2024 19:35, _Master_ wrote:
    > Film jest po to aby uświadomić sobie co się dzieje kiedy bateria dostaje
    > samozapłonu

    A co sie dzieje jak bak pełen benzyny ulega samozapłonowi?

    > Ona potrafi sama z siebie to zrobić

    Benzyne można zapalić iskrą elektryczności statycznej przy otwartym
    baku. Pożary tego typu wymusiły rozwiązania konstrukcyjne które
    utrudniają pojawienie się iskry. We wczesnych latach motoryzacji,
    płonący samochód z powodu zapłonu benzyny nie był niczym dziwnym. Do
    dzisiaj się trafia.

    Te wszystkie ciasne kanały wlotowe, zabezpieczenia przed elektrycznością
    statyczną, specjalne pistolety zapobiegajace przelaniu, to wszystko to
    zabezpieczenia powstałe dlatego, że benzyna na początku motoryzacji,
    była skrajnie niebezpieczna. Dalej jest, ale nauczyliśmy się szacować
    ryzyko i mieliśmy po drodze kilka pomysłów jak obejść zagrożenie.

    > Statystycznie rzadko a nawet rzadziej niż pożar spaliniaka ale nie
    > ZAMILCZYSZ faktów

    A kto mówi o zamilaczniu? Mowa wyłącznie na temat wyciągania wniosków z
    dupy z filmiku który nie jest na temat.

    Na filmiku, z przyczyn niejasnych, ktoś utylizuje baterię.

    Co z tego można wywnioskować, dla ludzi kupujących wozidło do sklepu?

    > Technologia nie jest doskonała i mogę się założyć że ustawodawcy będą
    > chcieli dodatkowych systemów bezpieczeństwa a ubezpieczyciele większych
    > składek.

    I to jest ten wolny rynek, za którym tak strasznie walczysz głosując na
    homokomando z Konfederacji.

    Poczekaj chwilkę, ustabilizuje się. Nie przeszkadzaj.

    > Ja Ci mówię co będzie a nie że to popieram.

    Ale to mówisz. Mówienie jest za darmo.

  • 30. Data: 2024-01-19 22:01:38
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-01-19 o 20:41, J.F pisze:
    > No, spaliniaki tez sie czasem zapalają.
    > Ponoć nawet częsciej ...
    > I po paru minutach wygląda pożar podobnie ...

    No właśnie nie PODOBNIE.

    Uświadom to sobie ;-)