  • 31. Data: 2024-01-19 22:03:53
    Temat: Re: Przerażające
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-01-19 o 20:41, J.F pisze:
    > Jak statystyka będzie lepsza, to im przejdzie.

    jakoś w bateriach przełomu nie widać.

    ładują się tylko jeszcze szybciej i szybciej zużywają a skutkiem jest
    widowiskowość "awarii" ;-)

  • 32. Data: 2024-01-19 22:08:23
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-01-19 o 21:54, heby pisze:
    > na temat wyciągania wniosków z dupy z filmiku który nie jest na temat.

    To jaki jest temat?

    Ja bym to nazwał filmem poglądowym jak wybucha bateria.

    Mała bateria wielkości dwóch cegieł

    To nie jest fajerwerk ani mina p. piechotna.

    To bardziej wygląda jak przeciwczołgowy pocisk kumulacyjny.

    Jeśli wiesz co to jest ;-)

  • 33. Data: 2024-01-19 22:32:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/01/2024 22:08, _Master_ wrote:
    > To jaki jest temat?
    > Ja bym to nazwał filmem poglądowym jak wybucha bateria.

    Istnieją filmy pokazujące jak wybucha:
    1) benzyna
    2) boiler
    3) kominek
    4) gaz
    5) mąka

    Wychodzi na to, że trzeba wyprowadzić się do jaskiń, aby UNIKNĄĆ
    niebezpieczeństwa.

    Gdzie te samce alfa lejące do baku ciekły wodór z cygarem w zębach? Same
    miękkie fujarki wystraszone syczącej bateryjki.

    > Mała bateria wielkości dwóch cegieł

    "Dwie cegły" benzyny też ładnie wybuchną.

    > To nie jest fajerwerk ani mina p. piechotna.
    > To bardziej wygląda jak przeciwczołgowy pocisk kumulacyjny.
    > Jeśli wiesz co to jest ;-)

    Nie, pociski kumulacyjne nie "wybuchają" przed dobre kilkadziesiąt sekund.

    Jeśli chcesz fajniejsze porównanie, to spróbuj np. rozpylić benzynę i
    dopiero podpalić, może być jej znacznie mniej niż te "dwie cegły". Jak
    nie wiesz jak działa to Macierewicz powinien wiedzieć, on ma
    doświadczenie w badaniu wypadków tego typu.

  • 34. Data: 2024-01-19 23:47:09
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 19.01.2024 o 18:44, heby pisze:

    > Problem jest, jednak jego skala nie jest na tyle widoczna, aby można
    > było sobie samodzielnie wyrobić zdanie inne niż "mało prawdopodobne".

    Błądzisz. Im więcej elektryków tym prawdopodobieństwo rośnie.
    No ale ty jesteś z grupy ja się nie boję.

    > Akurat porawdopodobieństwo, na bazie kilkudziesięciu przypadków, działa
    > już całkiem sprawnie, matematycznie.
    >
    > Z tej samej przyczyny oceniam, że w najbliższym czasie nie zaleje mnie
    > lawa oraz nie trafi meteoryt.

    O ile lawa w naszej okolicy nam nie zagraża to meteorytu nie byłbym pewien.

    > Ja już kilka.
    >
    > Sugeruję zakazać pakowania samochodów beznzynowych przy samochodach. Bo
    > jestem przerażony, tyci tyci.

    To wejdź pod stół i zawołaj mamusię.
    Jak będzie w okolicy to przytuli przestraszone maleństwo.

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2024-01-20 07:08:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-01-2024 o 17:17, heby pisze:

> [...]
    >
    > Natomaist spłonął beznyzniak, uszkadzając kilka innych w okolicy.
    > "Zwarcie w instalacji elektrycznej", jak zmyslił na poczekaniu strażak.

    Też widziałem taką akcję.
    Od benzyniaka sfajczył się też elektryk obok.
    Ale bateria się nie zapaliła.....

  • 36. Data: 2024-01-20 10:47:57
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-01-19 o 18:36, heby pisze:
    > Podobnie jak inny koleś, któremu, po dachowaniu, benzyna leje się na łeb.

    Do wybuchu baterii nie jest konieczne dachowanie

    Taka mała różnica.

    Uświadom to sobie

  • 37. Data: 2024-01-20 13:02:16
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/01/2024 10:47, _Master_ wrote:
    > Do wybuchu baterii nie jest konieczne dachowanie

    Dachowanie to żaden wypadek. Da się dachować przy byle wjechaniu na
    płot, przy padkowaniu.

    > Uświadom to sobie

    Uświadamiam od dawna.

    I dalej nie rozumiem, czemu jazda na 40 litrach łatwopalnej cieczy jest
    społecznie akceptowane, a jazda na kilkudziesięciu kg reaktywnego litu nie.

    Przypuszczam że mógłby się na ten temat wypowiedzieć psycholog prędzej.

  • 38. Data: 2024-01-20 22:39:30
    Od: PD <p...@g...pl>

    [...]

    > https://youtu.be/Rvajfn-S3EI  (3 minuty, obejrzyj cały)

    Podoba mi się ta koncepcja. Samochody które wożą drewno do tartaku, same
    się palą, palą inne auta, wybuchają, powodują eksoplozje innych aut, a
    tych którzy przeżyli dobijają wystrzeliwanymi kłodami - i to wszystko na
    raz. Jak to zrobić? Wylać kawę na spodnie. Który elektryk tak umie?
    Nawet żeby bezpośrednio tą kawę na baterie lać - nie da rady.

    PD

  • 39. Data: 2024-01-20 22:52:44
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 20.01.2024 o 13:02, heby pisze:

    > I dalej nie rozumiem, czemu jazda na 40 litrach łatwopalnej cieczy jest
    > społecznie akceptowane, a jazda na kilkudziesięciu kg reaktywnego litu nie.

    Ależ jest akceptowalna. Problem w tym że jazda na 40 litrach łatwopalnej
    cieczy przestaje być akceptowalna. Nie społecznie a odgórnie. Zatem ci
    od cieczy kanalizują swoją frustrację na tych którzy lit spalają, z
    racji braku dostępu do odgórnych. Wszelkie dyskusje jednych z drugimi są
    jałowe z definicji, bo nie chodzi o to co jest lepsze tylko o to, żeby
    być anty. Taki odpowiednik PO vs PiS.

    PD

  • 40. Data: 2024-01-21 08:35:37
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-01-2024 o 22:52, PD pisze:

    > Ależ jest akceptowalna. Problem w tym że jazda na 40 litrach łatwopalnej
    > cieczy przestaje być akceptowalna. Nie społecznie

    Kto twierdzi że społecznie nie?
    Wsteczniacy nie robiący przeglądów inaczej niż za flaszkę?