    Subject: Re: Przerabiał ktoś wiertarkę na aku litowe?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    From: JaNus <bez@adresu>
    Date: Wed, 2 Aug 2017 02:30:33 +0200

    W dniu 2017-08-02 o 02:17, Pszemol pisze:
    > obie baterie akumulatorów NiCd całkowicie kaput... Nie ładują się
    > wcale.

    NiCd tak sobie łatwo nie padają, chyba, że bardzo źle je traktowałeś.
    Może wystarczy ich "świeżenie", polegające na kilkukrotnym roz~ i
    naładowaniu, gdzie pierwszą operację prowadzi się dość głęboko (nie
    pamiętam już do ilu V). Dobre ładowarki to umieją, i od razu mierzą przy
    tym pojemność tak, że same dobierają ilość tych cykli. No ale do tego to
    byś chyba musiał rozebrać baterię, coby podejść do każdego ogniwa osobno.

    > Czy ktoś przerabiał temat przełożenia tam ogniw litowych?

    Hm, wiertarka żre spory prąd, litowe tego nie lubieją za bardzo...

    > kupno nowych NiCd przy mojej czestotliwości używania wiertarki
    > oznacza że wydam $40 za sztukę i znowu zniszczę je po roku
    > nieużywania...

    E tam, jak gdzieś poczytasz, jak przechowywać nieużywane (już
    zapomniałem), to spokojnie parę lat wytrzyma.

    Właśnie znalazłem niedawno na strychu taki zestaw baterii do wiertarki,
    no ale nawet nie sprawdzałem, czy sprawny. Klamot jest po dawnym
    urządzeniu, nawet nie wiem, czy mam ładowarkę, żeby sprawdzić, czy aku
    jest ładowalne? No ale szansa, że moje i Twoje aku byłoby wtyczkozgodne
    jest raczej niewielka ;)