  • Data: 2009-10-12 18:56:36
    Temat: Re: Przepływowy ogrzewacz wody czy bojler?
    Od: ELP <e...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Do tych opinii, które tu się pojawiły dodam parę drobiazgów ;).. co do
    > taryfy - jeśli duże zużycie wody ciepłej (na przykład na kąpiel) masz w
    > czasie taryfy nocnej, to w sumie przepływowy też może się opłacić ;)...
    Się z tym zgadzam.

    > Przypatrz się też parametrom takim jak przepływ minimalny - nie wiem jak
    > to wygląda w ogrzewaczach elektrycznych, ale w gazowych jest na poziomie
    > 3l/s albo i więcej... oznacza to, że nie możesz opłukać sobie rąk ciepłą
    > wodą o małym strumieniu, bo ogrzewacz się nie włączy.
    Posiadam (ogrzewacz przepływowy - 18kW) polski produkt (producenta nie
    pomnę) o miłej nazwie "FOCUS" z elektronicznym sterowaniem. Jest "trochę
    inteligentny". Ma licznik (impulsator) na wylocie ciepłej wody. Potrafi
    bardzo fajnie utrzymywać temperaturę wody wylotowej w zależności od jej
    ilości, jak i od temp. wody "dolatującej". Trudno mi powiedzieć jaki jest
    minimalny przepływ (dokumentacji brak :-( ), ale nawet lekko "ciurkająca"
    woda jest odpowiednio podgrzana, tzn. ma temperaturę jaką ustawię.
    A wszystko to na jakimś gównianym PIC`u :-)
    Ogólnie, przy dobrej instalacji POLECAM.

    Pozdrawiam
    ELP