    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Przeno?ny, osobisty WiFi hotspot?
    Date: Tue, 01 Mar 2011 17:33:47 +0100
    <i...@p...onet.pl> <2...@l...institute.com>
    <i...@p...onet.pl>
    <c...@4...com>
    <i...@p...onet.pl>
    <u...@4...com>
    <i...@p...onet.pl>
    <o...@4...com>
    <i...@p...onet.pl>
    <u...@4...com>
    <i...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Feb 2011 21:51:53 -0600, Pszemol wrote:
    >A po co to odróżniać? Ty następny dusigrosz jesteś, jak Waldek?
    >Patrzysz na ofertę telefonu jaki Ci się podoba i widzisz czy Cię
    >stać czy nie. Kupiłbyś telefon który Ci się nie podoba bo kosztuje
    >10zł mniej od tego co Ci się podoba? Chyba nie... więc po co takie
    >precyzyjne co do grosza wyliczenia?

    Po to, zebysmy wiedzieli o co sie klocimy.
    Stac mnie. Ale ja nie z kosciola Apple, wiec nie kupuje bo mnie stac,
    tylko sie zastanawiam po co mi to i co ja z tego bede mial.
    Elitarny brak karty pamieci ? Strach na nartach ? przenosny komputer ?
    Nawigacje do samochodu ?

    I oczywiscie nie patrze ze kosztuje 199zl, tylko w rubryke z pasujacym
    mi abonamentem. A wtedy kosztuje drozej .. ale stac mnie, nie musze
    sobie rozkladac na wysoko oprocentowane raty :-)

    >100 minut to na tydzień? Albo Ty mieszkasz na bezludnej wyspie?

    Malo gadatliwy jestem. Nie jestem kobieta, nie lubie gadac o niczym,
    chyba ze z pieknymi dziewczynami, ale z tym to nie przez telefon :-)

    >Tak mówią osoby, które nigdy wcześniej nie miały internetu w telefonie...
    >Ja też tak mówiłem parę lat temu. A teraz co? Chcę pogodę sprawdzić
    >w ośrodku narciarskim - biorę iPhone do reki i za 2 sekundy już ją znam,
    >bo ikonę programu pogody mam na głównym ekranie... Chcę zerknąć
    >na program kin czy sprawdzić kiedy premiera filmu którego zajawka
    >właśnie poszła w TV - chwytam iPhone i za ...12 sekund :) już wiem.

    Nie klam, nie masz tylu ikon na ekraniku iPhona :-)
    Tego posta piszesz z peceta, ja z peceta odpowiadam - to niby czemu
    mielibysmy siegac po telefon ?

    Owszem, moze sie zdarzyc ze pogoda jest niepewna i polowie trasy
    trzeba podjac decyzje - do ktorego osrodka jechac.
    I to jest wlasnie to raz na kwartal :-)

    >Chcę się dowiedzieć kto śpiewa piosenkę która właśnie leci w tle,
    >chwytam za iPhone, klikam na programie Szazam i za kilka sekund mam
    >nazwę zespołu, albumu, i piosenki - mogę ściągnąć i odsłuchać próbkę

    To samo mam w swoim wcale nie smartfonie.

    >utworu i kupić go sobie za dolara w iTunes...

    I moge skorzystac z innych sklepow, gdzie zaplace 5$ za cala plyte
    :-P

    >Chodzę po sklepie, widzę
    >że nie mają mojego rozmiaru buta narciarskiego - chwytam iPhone,
    >odpalam program Red Laser barcode scanner i używając mojej lokacji
    >widzę gdzie mają te same buty w okolicy w innym sklepie i za ile...

    po tej stronie chyba tak nie zadziala :-(
    Ale owszem - mozna zajrzec na allegro czy ceneo i zobaczyc co to
    warte.

    >Słucham w aucie audycji radiowej, dojechałem do domu, musze
    >wyjść z auta ale nie chcę stracić wątku - odpalam program do słuchania
    >radia przez streaming internetowy i słucham reszty audycji wychodząc
    >z auta i idąc do domu, przez internet.

    Ale co - taki swietny telefon i nawet radia w nim nie ma ? :-P

    >Słyszę "beep", zerkam na ekran
    >i widzę że ktoś skomentował zdjęcie na moim website...

    A ja tam akurat tak pilnie czekam az ktos komentarz napisze ..

    >Albo czekając
    >w kolejce po kawkę wystukam szybką odpowiedź szefowi na e-mail,
    >jedną ręką, bez otwierania laptopa...

    Jak takie proste i pilne to zawsze moge zadzwonic.
    Inaczej chyba prosciej wrocic do laptopa .. i skorzystac z internetu
    przez telefon.

    >Telefon przejął teraz większość drobnych rzeczy jakie sprawdzałem
    >wcześniej w komputerze, takich jak właśnie rozkład jazdy, kin, czy

    No coz, moze na ajfonie robi sie to wygodnie, ja jednak wole duzy
    ekran, myszke i klawiature.

    >pogodę. I do tego nie trzeba żadnych gigabajtów na miesiąc

    Owszem - tylko ze to nas znow prowadzi do tego ze nie drogi abonament
    z gigabajtami wliczonymi, tylko maly tani .. albo w ogole bez pakietu,
    tylko np 10centow/MB.

    >No... zły jest, bo do muzyki musisz iTunes użyć i tunera FM nie ma...
    >.. a dziś internetowy live streaming mają pewnie wszystkie szanujące
    >się stacje radiowe FM. Wiem, to trudne dla kogoś kto wychował
    >się na dyskietkach 5.25" / 360kb przełączyć się na XXI wiek, ale
    >naprawdę ktoś dziś jeszcze potrzebuje w telefonie tuner FM?

    No niby tak, ale z drugiej strony - skoro wszystkie maja odbiorniki,
    to po co mi streaming ? :-)

    Gdzies tam oczywicie mozna rozwazac koszt transmisji, zuzycie baterii
    czy szerzej - wizje przyszlosci. Pasma dla streamingu radia dla
    wszystkich sluchaczy nie starczy.

    >Wy się w Polsce koncentrujecie za dużo na groszowych bonusach...
    >Życie Wam ucieka przez palce na liczeniu tych grosików... :-)

    Pytanie czy tam w USA nie przecieka na pracy na te wszystkie drobne
    przyjemnosci. Drogi telefon, ale bez radia, bo przeciez za 15$ mozna
    miec streaming itd ..

    >Znowu z Ciebie centusiowatość wyłazi... Czemu przeliczasz wszystko
    >na złotówki? Taki straszny materialista jesteś? Wejdź do sklepu, weź
    >do reki HTC HD2, poużywaj trochę, wyczuj jak Ci pasuje do ręki,
    >jak zrobiłbyś codzienne rzeczy na nim. Potem weź do ręki iPhone
    >i zrób to samo. Porównaj czytelność ekranu LCD, jego jasność,
    >rozdzielczość... I w ogóle poużywaj tego urządzenia trochę...

    Bardzo rozsadnie piszesz, i ja bym nawet nie skapil grosza.
    Tylko ze ja tez juz swoj rozsadek mam, wiem ze w sklepie wszytkiego
    nie wymacam :-)
    I wiem ze na Apple-rozwiazania bede klal, kwestia gustu, ja nie lubie
    takiego traktowania klienta (ty sie nie interesuj, my to swietnie sami
    zrobimy).
    I czytam multum pozytywow - pamiec wbudowana i niedostepna, radia nie
    ma, nieprecyzyjny dotykowy ekran itd.
    Ale oczywiscie powinienem nie skapic i sobie kupic :-)

    >Podejdź do wyboru trochę bardziej emocjonalnie, mniej wyrachowanie :)
    >Zrozumiesz czemu ludzie wybierają iPhone - nie są to bynajmniej
    >reklamy w TV - ten telefon po prostu jest wart swojej ceny. Miodzik.

    Ale to znow otwierasz dyskusje na nowo - dlugo sie mozemy klocic czy
    naprawde wart swojej ceny :-)

    >Poprawili. Możesz wyłączyć wifi, możesz wyłączyć komórkowe dane...
    >Jedno i drugie osobno, niezależnie. Wifi zawsze ma pierwszeństwo
    >gdy dostępne i włączone są oba, to oszczędza pasmo operatorowi
    >i oszczędza limity Tobie.

    Ale czy moge wylaczyc zaraz po wypakowaniu z pudelka ?

    >Co Cię tak to iTunes boli??? Nawet pod Linuksem go odpalisz pod WINE:
    >http://www.ehow.com/how_5197743_download-itunes-lin
    ux-ubuntu.html

    A ja nie lubie instalowac programow bo mi ktos tak kazal, szczegolnie
    jesli nie wiem co one dokladnie robia :-)

    >Może dlatego, że nigdy go nie miałeś? :-)

    Ale tez wiem co bym chcial na nim robic. A tu nie da sie.
    Wiec pozostaje droga zabawka :)

    >No ale fakt pozostaje faktem, że komputer jako taki ma mniejsze
    >znaczenie niż sam fakt bycia w sieci. Komputer, przynajmniej dla mnie,
    >jest już w dużym stopniu łącznikiem z siecią, terminalem do internetu

    Owszem,

    >a w małym stopniu maszyną używaną dla siebie samej... Nawet gry
    >bez dostępu do innych graczy przez internet przestają być ciekawe.

    mozna polemizowac. A szczegolnie jak sobie pojedziesz gdzies do
    gluszy, a tu ulubione gry przestana dzialac. Szczegolnie jak to bedzie
    z blachego powodu - gra wcale nie jest internetowa, ale np nie
    zadziala bez sprawdzenia czy nie ma upgrade.

    J.