  • Data: 2009-10-16 20:56:28
    Temat: Re: Przełączanie formatów po HDMI
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wojciech Apel" <w...@p...ooooooorrrg.pl> napisał w
    wiadomości news:

    > Ale czy polscy nadawcy taką informację jak format obrazu nadają? Tzn.
    > nadają, ale ustawiona jest ona zawsze tak samo (bo jakoś musi),
    > niezaleznie od tego co jest nadawane.
    >
    > Tak więc moim zdaniem (ale mogę się mylić) telewizor powinie się
    > przełączać o ile ktoś w stacji telewizyjnej nadające jest zainteresowany
    > takim przełączeniem. Czy jest?

    Jest.
    Nie we wszystkich rzecz jasna.
    Na TVN to chodzi, na Polsacie nie.
    Np. dzisiaj się pomylili przy Ostrym Dyżurze i zaczęli nadawanie w 16:9,
    sprzęt nie zareagował.
    Na TVN potrafi zmienić format przy każdej reklamie.

    > Po prostu - nadawcy mają to gdzieś, ich tory emisyjne ciągle są analogowe,
    > albo jeżeli nawet cyfrowe to i tak na koncu jest jeden, specjalny kodek i
    > mux i co tam jest ustawione to idzie w świat i koniec.

    Nie.
    Zarówno w dvb-t, jak i w sat działa przełączanie formatów obrazu.
    Przy czym w dvb-t czasem się to krzaczy, ale to może być wina mojego kodeka
    w htpc.

    Czyli ktoś w tej kablówce coś pokręcił.