  • Data: 2009-10-16 23:16:48
    Temat: Re: Przełączanie formatów po HDMI
    Od: "Majkel" <majkel2001@NIE_SPAMUJwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jan Rudziński" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hbafn2$a28$1@inews.gazeta.pl...

    > Czy standart HDMI w ogóle przewiduje obsługę sygnalizowania formatu
    > 4/3 i 16/9?
    >
    > Albo konkretniej - czy ktoś ma dekoder cyfrowej *kablówki* połączony
    > po *HDMI* z telewizorem 16/9 tak, że automatyczna zmiana formatu w
    > *telewizorze* działa w miarę poprawnie?
    >
    > (Odpowiedzi na pytania dotyczące kablówki analogowej, po eurozłączu
    > lub z telewizorem 4/3 znam, dziękuję)

    problemem czesto jest to, ze obraz z dekodera (testowalem cyfrowe UPC,
    Polsat i N) czesto, nawet dla zrodel SD wychodzi jako HD. A tutaj
    telewizory czesto (poza Panasoniciem za co plus, ale minus za jednak to
    ze ich telewizory troche rozciagaja obraz, Philips czy Sony mniej) maja
    aktywne tylko tryby formatowania obrazu Auto i Szeroki. Jeszcze inna
    sprawa ze obraz z dekodera wychodzi jako 16/9 nawet jak audycja jest
    4:3, tak jest w UPC i dekoderze (mediaboksie) Philipsa. O ile mamy TV
    Philipsa sprawe ratuje ustawienie SuperZoom (cos jak Smart w Sony),
    ktory nawet takie 4:3 rozciagniete do 16:9 poprawnie pokaze, poprawnie
    tj tak jak ten sam TV pokazuje 4:3 w analogowej kablowce, czyli
    iadomo - rozciaga, ale IMO Philips calkiem znosnie to pokazuje, da sie
    ogladac. Minusem jest to, ze w analogicznym trybie przy analogowej
    kablowce Philips ustawiony na Auto mogl na bierzaco manewrowac obrazem,
    ucienac letterbox, a gdy trzeba aktywowac super zoom (tak jest super
    zoom na stale). Ale haczyk jest taki, ze to dziala tylko dla SD. W HD
    Philips niestety ma tylko auto i szeroki. Dlatego w przypadku UPC lepiej
    jest w dekoderze ustawic rozdzielczosc dla HDMI na auto, wtedy SD jest w
    576p (jeszcze inna sprawa jak ten dekoder robi deinterlacing) a HD w
    natywnym HD...

    W dekoderze UPC niezaleznie od wyboru w opcjach 4:3 czy 16:9, zawsze
    jest szeroko... moze to poprawia. Nie wiem jak jest w przypadku
    dekoderow Cisco.

    Polsat i N maja 4:3, 16:9 i rozciagniecie.

    Dobre jest to, ze obraz z dekodera jesli nawet wychodzi jako 16:9
    (podczas gdy audycja jest 4:3) nagrywarka DVD podlaczona SCART RGB nagra
    jako 4:3 jesli ma na sztywno ustawione 4:3 (wiadomo, chodzi tu tylko o
    odpowiednia flage).

    moze troszke odbieglem od odpowiedzi na twoj temat, ale chcialem pomoc
    ;)

    pozdr
    Michal