  • Data: 2015-06-04 14:31:29
    Temat: Re: Przekręt z nakazem jazdy na światłach
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-06-04 o 08:42, t-1 pisze:
    > Artykuł dadrl wprawdzie na stronie JKM, ale to akurat bez znaczenia dla
    > meritum sprawy.
    > Tekst pokazujący na podstawie raportów policji bezsens a nawet tragiczne
    > skutki dziennej jazdy na światłach.
    >
    > http://korwin-mikke.pl/forum/read.php?50,24436

    Tekst tendencyjny i napisany przez kogoś, kto w ogóle nie zna się na
    analizie danych statystycznych. Mniej więcej na zasadzie - ja i mój pies
    mamy po 3 nogi...

    Ale do rzeczy:
    Żeby rzetelnie ocenić skutki wprowadzenia tego obowiązku przez cały rok
    należy:
    - odrzucić statystyki wypadków w okresie październik-marzec, kiedy i tak
    obowiązek jazdy na światłach jest i nikt z tym nie dyskutuje
    - odrzucić statystyki wypadków w porze nocnej, bo oczywista jest jazda
    na światłach w nocy, więc wzrost/spadek tego typu przypadków nie
    powinien zaburzać obrazu liczby wypadków w dzień.

    I wtedy zostaje nam, że liczba wypadków w dzień ZMALAŁA o ok. 7% -
    zwłaszcza tych najgroźniejszych - zderzeń czołowych.
    A statystykę wypadków w ogóle (o czym mowa w tym tekście) podbiła
    młodzież wracająca nocą z dyskotek (tak wynika właśnie z tych danych
    statystycznych).

    Ścisłych danych nie przytoczę, ale zrobił taką analizę jeden z
    dziennikarzy z Radia Kierowców, którego z przyjemnością wysłuchałem.
    Miał dostęp do precyzyjnych danych policyjnych.

    Równie dobry - jak ten tekst - byłby postulat wprowadzenia wozów
    konnych, bo liczba wypadków z udziałem koni jest minimalna... Czemu tego
    Korwiniści nie postulują? W końcu tak wynika ze statystyk.

    T.