  • 11. Data: 2009-12-14 19:01:58
    Temat: Re: Przekłamania licznika
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Też mam wrażenie że to złodziejski proceder, takie naliczanie na wyrost.
    > Zdarzało mi się płacić nawet trzykrotnie większe rachunki (za gaz) od
    > rzeczywistych zużyć. Gdy zadzwoniłem aby to wyjaśnić to usłyszałem że
    > jeżeli zagwarantuję nieprzekroczenie poboru, to dostanę mniejsze
    > rachunki. Dobrze, że nie kazali mi stać przed gazownią w worze pokutnym
    > ze sznurem na szyji. W sumie banda w imieniu prawa.

    Nie zgodze się, że w imieniu prawa. Ten bandytyzm polega na tym, że nie
    czują nad soba bata i mają świadomość, że klient prędzej zapłaci
    niż będzie zadzierał z ich prawnikami. Z prawem ma to niewiele
    wspólnego.
    K.

  • 12. Data: 2009-12-14 19:24:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan John Smith napisał:

    > Nie zgodze się, że w imieniu prawa. Ten bandytyzm polega na tym, że nie
    > czują nad soba bata i mają świadomość, że klient prędzej zapłaci niż
    > będzie zadzierał z ich prawnikami. Z prawem ma to niewiele wspólnego.

    Jasne, że nie będę nasyłał moich prawników na ich prawników. Jak tym
    dziadom wciąż pożyczam parę dych na pół roku, to gdybym odzyskał
    odsetki od tej sumy, to mi się nawet za znaczki do korespondencji nie
    zwróci. Natomiast w skali ich biznesu jest to gruby przekręt. Chodzi
    mi czasem po głowie, żeby powiadomić jakąś kontrolę skarbową czy coś
    w tym rodzaju. Bo gdzieś te sumy muszą księgować i jakoś uzasadniać.

    Przerzucanie się prawników różnymi paragrafami, jak to w sporze cywilnym,
    do niczego nie doprowadzi. Ale gdyby tak zbadać soft, którego używają
    i wskazać palcem linijkę w rodzaju "prognoza = 1.2 * prognoza" to już
    by ich żaden radca prawny nie wybronił. Prędzej by się przydał ktoś
    z aplikacją adwokacką i specjalizacją prawa karnego.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2009-12-14 19:33:07
    Od: "Ent" <h...@o...pl>

    > Po zgłoszeniu zawsze trzeba będzie zapłacić:
    > albo dopłata, albo bezzasadna ekspertyza. Także to zacieranie rączek to w
    > ZE jest preferowane. Bo nawet gdyby licznik zawyżał to wyjadą z magnesami.

    ZE zależy żeby odbiorca płacił za zużywaną energię wykazywaną przez sprawny
    układ pomiarowy, każda kradzież, przekłamanie itd to problem dla ZE

> [...]
    > Dobrze, że nie kazali mi stać przed gazownią w worze pokutnym ze sznurem
    > na szyji. W sumie banda w imieniu prawa.

    ojej, kolejny który dzwoni do ZE bo ma problem z gazem ? :-)

    są dwa wyjścia: zatrudnić 10x więcej odczytujących liczniki, zamontować
    licznik ze zdalnym odczytem, oba przypadki to bardzo drogie rozwiązanie za
    które i tak zapłacil by odbiorca :)

  • 14. Data: 2009-12-14 19:42:11
    Od: "Ent" <h...@o...pl>

> [...]
    > czują nad soba bata i mają świadomość, że klient prędzej zapłaci
    > niż będzie zadzierał z ich prawnikami. Z prawem ma to niewiele

    a może tak powiesić bata nad odbiorcą ? i np za nielegalny pobór energii
    odcinać NA ZAWSZE prąd? np masz dom, kradniesz prąd, zostajesz na tym
    złapany, energia jest odcinana NA STAŁE :)

    ja nie zapłaciłem kiedyś za kablówkę, zrobili przekręt na HBO ktore niby
    miało być miesiąc za darmo a później okazało się że mam płacić, powiedziałem
    NIE i koniec, odcięli mnie straszyli komornikiem a jak wszystko uregulowałem
    to nie chcieli podłączyć ponownie bo jestem nierzetelnym klientem

  • 15. Data: 2009-12-14 20:02:10
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-12-14 20:42:11 +0100, "Ent" <h...@o...pl> said:

    > a może tak powiesić bata nad odbiorcą ?

    Przecież cały czas jest bat - monopolista. I w prądzie i w gazie. W
    najlepszym razie kartel udający konkurencyjność rynkową. A teksty o
    uwolnieniu rynku to bełkot PRowców.

    Pamiętacie jacy byliśmy szczęśliwi kiedy był monopol na rynku telecom?
    To co, może mały comeback? ;)

    --
    DJ

  • 16. Data: 2009-12-14 20:32:14
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Desoft wrote:

> [...]
    > Dobrze, że nie kazali mi stać przed gazownią w worze pokutnym ze sznurem
    > na szyji. W sumie banda w imieniu prawa.

    To nie jest w imieniu prawa, tylko bezprawia. Trzeba to tak zrobic, by
    oskarzyli ciebie, a nie odwrotnie. O ile licznik nie zostal rozplombowany,
    to nie maja prawa nic zrobic. Jak sie "rozmagnesowal" to jest to problem ZE,
    bo zainstalowali nieadekwatny i niezgodny z legalizacja przyrzad. Jest
    gdziekolwiek napisane, ze nie moge sobie przykleic magnesem kartki z
    miesiecznym zuzyciem?
    Co do szacowania, to osobiscie place 1/12 zuzycia poprzedniego roku. Jakby
    mi wyskoczyli z wiekszym, to i tak bym placil 1/12 poprzedniego okresu +
    liscik do ZE z wyjasnieniem. Zu tez musza ciebie zaskarzyc, a wylaczyc nie
    moga, bo placisz.

    Waldek

  • 17. Data: 2009-12-14 21:26:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

> [...]
    > liscik do ZE z wyjasnieniem. Zu tez musza ciebie zaskarzyc, a wylaczyc nie

    Też wpadłem na podobny pomysł. Sam sobie popatrzę na licznik i ostatnią ratę
    zapłacę taką, jak się należy, a nie jak oni wyliczyli pół roku wcześniej.
    Oczywiście wygenerują "przypomnienie o zaległej płatności", które dołączą
    do następnego rachunku (od którego podobna płatność będzie odjęta jako
    nadpłata). Tak zapewne ten system działa. Wtedy jest właściwy moment, by
    powiedzieć "a kuku, panowie, teraz wy się tłumaczcie". A jest się z czego
    tłumaczyć -- już teraz doliczyli mi do faktury 40 groszy za kilka dni
    opóźnienia płatności ostatniej raty. Tej samej, którą mi w znacznej części
    oddali w odliczeniu od pierwszej raty następnego okresu. Oczywiście odsetek
    SOBIE już nie doliczyli za to półroczne oddawanie.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2009-12-14 21:49:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Dec 2009 21:32:14 +0100, Waldemar Krzok wrote:
    >To nie jest w imieniu prawa, tylko bezprawia. Trzeba to tak zrobic, by
    >oskarzyli ciebie, a nie odwrotnie. O ile licznik nie zostal rozplombowany,

    Waldku, ale tu jest Polska, tu obie strony potrafia kombinowac :-)

> [...]
    >liscik do ZE z wyjasnieniem. Zu tez musza ciebie zaskarzyc, a wylaczyc nie

    Totez oni sa nieglupi - doniosa do prokuratora, a dalej to jego
    sprawa. A on ma w reku ekspertyze ze obywatel celowo rozmagnesowal
    licznik zeby prad ukrasc ..

    J.

    P.S. a jakich zdolnych mamy
    http://www.olsztyn.fsl.pl/kradl-prad-ze-slupa-ktory-
    zasilal-fotoradar-t13.html

  • 19. Data: 2009-12-14 21:49:40
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "Ent" <h...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ZE zależy żeby odbiorca płacił za zużywaną energię wykazywaną przez
    > sprawny
    > układ pomiarowy, każda kradzież, przekłamanie itd to problem dla ZE

    Ale jak to się ma do zgłoszenia podejrzenia że licznik przekłamuje?
    I jaki to problem dla ZE że licznik zawyża?

    > ojej, kolejny który dzwoni do ZE bo ma problem z gazem ? :-)

    Patrz pan, zadzwoniłem a oni chcieli mi zmienić faktury za gaz. Ci w ZE są
    zupełnie niekumaci.

    > są dwa wyjścia: zatrudnić 10x więcej odczytujących liczniki, zamontować
    > licznik ze zdalnym odczytem, oba przypadki to bardzo drogie rozwiązanie za
    > które i tak zapłacil by odbiorca :)

    Ciekawe co się stało z tymi co odczytywali liczniki co dwa miesiące? Ceny
    wzrosły jakoś tak, po wprowadzeniu "prognozowania".
    Uważam że powinienem płacić za dostarczony towar, a nie prognozę =
    widzimisię ZE. Ale już ubieram wór pokutny i przepraszam ZE że uratował mnie
    przed wysokimi cenami energii. W sumie: wbrew mojej woli - ZE robi to dla
    mojego dobra.:-))))))))))) Nie mam wyjścia, przecież mnie odetną, a innego
    dostawcy nie znajdę.

    --
    Desoft

  • 20. Data: 2009-12-14 22:00:16
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > To nie jest w imieniu prawa, tylko bezprawia.

    Chyba weszły jakieś przepisy umożliwiające robienie prognoz. ZE (i inni
    dostawcy) to wykorzystało i robią to "zgodnie z prawem"

> [...]
    > bo zainstalowali nieadekwatny i niezgodny z legalizacja przyrzad. Jest
    > gdziekolwiek napisane, ze nie moge sobie przykleic magnesem kartki z

    Akurat w temacie reklamacji licznika jestem zupełnie spokojny.
    Jak odpisałem wcześniej: nie spodobało mi się to "zgłaszanie zaniżającego
    licznika"
    Widocznie ZE powinien teraz zatrudnić tych dodatkowych 10x (o których pisze
    Ent) do kontroli liczników. Ja na liczniku nie muszę się znać.

    Niegłupi pomysł.:-)

    --
    Desoft