  • Data: 2009-12-15 09:50:35
    Temat: Re: Przekłamania licznika
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Zbyszek napisał:

    > Musieli coś wymyśleć bo mieli za dużą śmiertelność wśród inkasentów :)

    Z głodu i wyczerpania przy obchodzeniu rewiru.

    > Wszystko rozbija się o koszty.
    > W Polsce też są liczniki z modułami GSM, które są odczytywane zdalnie.
    > Lecz ze względu na ich cenę oraz koszty akwizycji danych nie są montowane
    > u zwykłego Kowalskiego, który ma taryfę G.

    Przesada. Co w nich niby takie kosztowne? Tu akurat ja mam jakieś swoje
    doświadczenia -- kiedyś wciągano mnie w taki projekt, ale to już w kraju
    europejskim było. W Polsce natomiast jako główną przeszkodę wprowadzenia
    zdalnych odczytów podawano... bunt inkasentów. Ale być może to plotki
    rozsiewane przez zakłady energetyczne, dla których wygodniej było
    wprowadzić to całe "prognozowanie", które zarabia nie tylko na ikasentów.

    > Są również dostępne liczniki przedpłatowe, które zakłady montują mniej
    > solidnym odbiorcom energii.

    A ten system nie jest jeszcze droższy i bardziej kłopotliwy od zdalnych
    odczytów? Szczerze mówiąc, to jako solidny odbiorca niesolidnego dostawcy,
    najchętniej tak właśnie bym się rozliczał. Wtedy kredytuję dziadów kiedy
    chcę, na ile chcę i na jak długo chcę. Już by nie było "panie Zenku,
    premie kwartalne trzeba wypłacić, niech pan podbije współczynnik prognoz
    do jeden koma cztery". A przy dzisiejszych możliwościach płatności online,
    dla mnie to żaden kłopot. Gdybi mi podpadli jeszcze bardziej, to bym
    codziennie uruchamiał Visę.

    --
    Jarek