  • 1. Data: 2010-04-06 17:44:56
    Temat: Przekierowanie adresow w .htaccess
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Witam!
    Zmienialem ostatnio strone http://www.sigsoft.pl i troche uklad linkow na
    niej.

    I teraz chcialbym w pliku .htaccess ustawic przekierowania, na czym sie nie
    znam. Siegam do tej opcji tak rzadko, ze za kazdym razem musze sie
    wszystkiego uczyc od nowa. Pomozecie? Bo dla was to 10 sekund a dla mnie
    znow kilkadziesiat minut grzebania i testow.

    Byl sobie kiedys link
    http://www.sigsoft.pl/index.php?strona=ofirmie&jezyk
    =pl
    Teraz ma byc juz na stale
    http://www.sigsoft.pl/index.php?strona=onas&jezyk=pl

    Czy przekierowanie ma miec taka postac?:
    RewriteCond %{QUERY_STRING} strona=ofirmie&jezyk=pl
    RewriteRule .* http://www.sigsoft.pl/index.php?strona=onas&jezyk=pl
    ?
    [R=301,L]

    Bo w przegladarce dostaje
    http://www.sigsoft.pl/index.php?strona=onas&jezyk=pl
    %3f
    (chodzi o te %3f na koncu)

    Jak to ma byc?

    Gabriel Zastawnik
    http://www.monitoringkomputera.pl - Monitoring Komputera

  • 2. Data: 2010-04-06 19:16:48
    Temat: Re: Przekierowanie adresow w .htaccess
    Od: ramblinman <%nick%@gazeta.pl>

    Gabriel pisze:
    > [...]

    Nie bardzo wiem, po co masz ten pytajnik na końcu.

    Powinno starczyć
    Redirect permanent /index.php?strona=ofirmie&jezyk=pl
    http://www.sigsoft.pl/index.php?strona=onas&jezyk=pl

    a jeśli już mod_rewrite, to pewnie
    RewriteRule ^index.php?strona=ofirmie&jezyk=pl
    http://www.sigsoft.pl/index.php?strona=onas&jezyk=pl [R=301,L]

  • 3. Data: 2010-04-06 19:51:22
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "ramblinman" <%nick%@gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > a jeśli już mod_rewrite, to pewnie
    > RewriteRule ^index.php?strona=ofirmie&jezyk=pl
    > http://www.sigsoft.pl/index.php?strona=onas&jezyk=pl [R=301,L]

    Ostatecznie:

    RewriteCond %{QUERY_STRING} strona=ofirmie&jezyk=pl
    RewriteRule .* http://www.sigsoft.pl/index.php?strona=onas&jezyk=pl
    [R=301,L]

    Czyli bez pytajnika na koncu:) Dzieki dobry czlowieku:)