    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przekaźnik z cewką na 230 V
    Date: Sun, 18 Oct 2009 19:26:57 +0000 (UTC)

    rrrrrrrrrrr napisało:

    > pewnie i można, ale mi chodzi przede wszystkim o separację obwodów.
    > 230 V to lampa sygnalizacyjna elektrycznego otwierania bramy
    > a diody wbudowane są w domofon i zasilane z jego zasilacza (DC 12V)
    > między bramą a domofonem leci skrętka UTP więc kolejny powód żeby nie
    > dawać tam 230 V.
    > Elektronika bramy nie ma niskonapięciowej kontrolki otwierania tylko
    > zaciski 230 V dla ww lampy. Nie chcę grzebać na płytce w poszukiwaniu
    > takiego sygnału bo jest nowa na gwarancji.

    To się nazywa transformator. Jeśli w jednej obudowie z transformatorem
    znajdzie się prostownik i ewentualnie jakiś stabilizator, to wtedy
    mówią na to "zasilacz" albo "ładowarka do telefonu". Kilka takich
    niepotrzebnych urządzeń można znaleźć w nimal każdym domu. Dobrze
    radzą sobie z separacja galwaniczną obwodów, a do zasilania diody
    nadają się wybornie.

    > Wszystko już wykonałem jeszcze tylko jutro dokupię przekaźnik.

    No chyba że tak.

    -- Jarek

    PS
    Ludzie wymyślili jeszcze transoptory. Diodę potrafią włączyć bezpośrednio,
    galwanicznie mogą separować nawet przy różnicy potencjałów wielu kV,
    a z wysterowaniem z sieci 230V też nie ma problemu.