  • Data: 2019-10-29 20:43:27
    Temat: Re: Przejście dla pieszych. wina debili kierowców.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-10-29 o 16:19, s...@g...com pisze:
    > Za granica rowniez. USA, Kanada, Niemcy. Tam w przepisach stoi ze nie mozna
    wchodzic przed samochod ktory nie jest w stanie sie zatrzymac.
    > Gdzie indziej pewnie tez.

    A jaki związek mają takie zapisy z tym, kto ma pierwszeństwo?

    Czy zapis PoRD

    "Art. 25   4. Kierującemu pojazdem zabrania się: 1) wjeżdżania na
    skrzyżowanie, jeżeli na skrzyżowaniu lub za nim nie ma miejsca do
    kontynuowania jazdy;"

    zmienia pierwszeństwo na skrzyżowaniu?

    Jeżeli z drogi podporządkowanej, kierowca wjedzie na skrzyżowanie ułamek
    sekundy wcześniej to kierowca na drodze z pierwszeństwem już nie ma
    możliwości kontynuowania jazdy na tym skrzyżowaniu. Czy wobec tego z ten
    z drogi podporządkowanej z automatu nabywa pierwszeństwa na tym
    skrzyżowaniu?

    Tutaj masz podobne zapisy z pieszym. Nie wiem tylko na jakiej podstawie
    idioci uważają, że kierowca nabiera pierwszeństwa, kiedy pieszy wchodzi
    na przejście.