-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
rada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Mon, 20 Oct 2014 10:45:01 +0200
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: Przejście dla pieszych
In-Reply-To: <54433fba$1$12235$65785112@news.neostrada.pl>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1410201035010.320@quad>
References: <1...@m...org> <m1jlss$ali$1@mx1.internetia.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid.141014.invalid>
<m1jqjo$r7f$1@mx1.internetia.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid.141014.invalid>
<m1jsc7$1mj$1@mx1.internetia.pl> <Pine.WNT.4.64.1410142358110.3688@quad>
<m1maig$i6p$1@mx1.internetia.pl> <m1mqlg$1fc$1@node1.news.atman.pl>
<Pine.WNT.4.64.1410160248000.3648@quad>
<m1nnn5$tg4$1@node1.news.atman.pl>
<5441ad52$0$12626$65785112@news.neostrada.pl>
<Pine.WNT.4.64.1410181214250.3620@quad>
<54433fba$1$12235$65785112@news.neostrada.pl>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 44
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1413799840 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 18075 83.15.167.123:61132
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2547382
[ ukryj nagłówki ]On Sun, 19 Oct 2014, Witolko wrote:
> Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
>>
>> Taki zepsuty pojazd implikuje jedynie konieczność "zwolnienia
>> aż do możliwości natychmiastowego zatrzymania" (w praktyce: wychylenia
>> się tak żeby widzieć całe pasy) z braku pewności, czy pieszych
>> na pasach nie ma.
>> Jedyny "nielogiczny" element jest taki, że po upewnieniu się że
>> więcej pieszych nie ma, *formalnie* nie wolno przejechać
>> "za plecami" pieszego, choć znajduje się już po przeciwnej
>> stronie drogi. Konwencja zabrania.
>> pzdr, Gotfryd
>
> Nieprawda.
> Wolno przejechać "za plecami" pieszego w sytuacji jak wyżej.
Przeczytałem powoli ;) ten zapis z konwencji i wypada się zgodzić.
"jechać z dostatecznie zmniejszonš szybkociš umożliwiajšcš natychmiastowe
zatrzymanie pojazdu, jeżeli pieszy znajduje się na przejciu"
Nie ma literalnie mowy o omijaniu lub wyprzedzaniu (poza "prawem
do zaostrzenia przepisów" przez strony).
No to mi wyszło, że pytanie o kwestię winy w przypadku dziecka
zawracajacego 'z zaskoczenia' było zasadne a odpowiedź inna
niż wynika z PoRD: kierujący "niedostatecznie zwolnił"
i nic go nie wytłumaczy.
> Oczywiście z zachowaniem szczególnej ostrożności.
Z jednego - zgoda.
Z drugiej nie wystarczy - trzeba jeszcze "dostatecznie zwolnić"
żeby móc "natychmiast" się zatrzymać.
Pewnie będziesz krzyczał że to to samo, ale IMO nie :)
> PoRD nie zabrania.
OK, przedobrzyłem z wymogiem, ale to że PoRD nie zabrania,
nie dowodzi (jeszcze) niczego. PoRD nie zabrania również
zastrzelić pieszego który ośmielił się wleźć na pasy,
a jednak nie wolno tego zrobić.
Zabrania inny akt prawny.
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 20.10.14 11:29 Gotfryd Smolik news
- 20.10.14 10:58 Gotfryd Smolik news
- 20.10.14 15:11 John Kołalsky
- 20.10.14 20:13 Cavallino
- 21.10.14 12:49 Witolko
- 22.10.14 09:09 Shrek
- 22.10.14 19:29 mk4
- 22.10.14 19:42 mk4
- 23.10.14 02:18 Gotfryd Smolik news
- 23.10.14 17:31 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
Najnowsze wątki
- 2025-02-04 ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- 2025-02-05 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-02-05 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-05 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-05 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-02-05 Warszawa => Specjalista DevOps <=
- 2025-02-05 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-05 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida
- 2025-02-04 "ogrodowa linia napowietrzna"