  • 1. Data: 2011-12-29 14:25:48
    Temat: Przejazd do Rzymu i z powrotem - prośba o porady
    Od: "Krzysztof" <g...@g...pl>

    Witam

    Pod koniec stycznia prawdopodobnie pojadę z północno - wschodniej Polski do
    Rzymu i z powrotem. Kierowcą jestem niedzielnym, pojadę sam, a samochód to
    dostawczy mercedes sprinter.
    Proszę o porady którędy jechać, (włoskie autostrady/drogi bezpłatne,
    Słowacja/Czechy/Niemcy), gdzie kupić winiety, gdzie się zatrzymać na spanie by
    nie okradli/nie wysadzili z samochodu, gdzie lepiej tankować ON i na co poza
    tym zwracać uwagę. Może też w drodze powrotnej może zajadę do Pizy i Wenecji.
    Tu też prośba o porady którędy jechać i gdzie bezpiecznie na parę godzin
    zaparkować.
    Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 2. Data: 2011-12-29 15:42:16
    Temat: Re: Przejazd do Rzymu i z powrotem - prośba o porady
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wenecji.
    > Tu też prośba o porady którędy jechać i gdzie bezpiecznie na parę godzin

    Trochę nie na temat ale czy nie wolisz samolotem? Z Gdańska polecisz w obie
    strony za 126 zł, z Katowic jeszcze taniej
    http://www.skyscanner.pl/loty/pl/rome/styczen-2012/s
    tyczen-2012/najtansze-loty-z-polska-do-rzym-w-stycze
    n-2012.html

  • 3. Data: 2011-12-29 16:23:44
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 29 Dec 2011 15:42:16 +0100, Agent napisał(a):

> [...]
    > http://www.skyscanner.pl/loty/pl/rome/styczen-2012/s
    tyczen-2012/najtansze-loty-z-polska-do-rzym-w-stycze

    Ciągnąc OT - jak myślisz ile zapłaci za nadbagaż o masie i objętości
    ładowni mercedesa sprinrtera?

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 4. Data: 2011-12-29 21:22:59
    Od: Pan Zbyszek <z...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-12-29 14:25, Krzysztof pisze:
> [...]
    > Rzymu i z powrotem. Kierowcą jestem niedzielnym, pojadę sam, a samochód to

    Ja to osobowym , ale jadę trasą katowicką z Wa-wy .
    Pierwszy nocleg przy autostradzie w Cieszynie " Hotel 500 " ok. 1km.
    przed granicą . Śniadanie o 6 rano i w droge
    Przez Czechy kierunek na Słowacje . Na pierwszej stacji u Słowaków
    kupuje viniete . Kierunek Bratysława ,Wiedeń i Wenecja .Uwaga ! po
    wjechaniu do Austrii znów vinieta . Drugi nocleg wypada w Mestre -zjedź
    z autostrady i znajdziesz w tym miasteczku kilka hoteli .Rano start w
    kierunku Roma i wieczorem jesteś na miejscu .
    W zimie zdecydowanie odradzam jazdę poza autostradami . Szybko zapada
    zmrok , a jadąc co chwile 50 km/godz daleko nie zajedziesz .
    Hotele przy autostradzie to 100 - 120 E za pokój 2os. Kilometr od
    autostrady to 70 E za taki sam pokój .
    Warto mieć na pokładzie GPS i zaprogramowane szukanie hoteli .

  • 5. Data: 2011-12-29 22:04:21
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    Użytkownik "P.B." <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    tyczen-2012/najtansze-loty-z-polska-do-rzym-w-stycze
    n-2012.html

    > Ciągnąc OT - jak myślisz ile zapłaci za nadbagaż o masie i objętości
    > ładowni mercedesa sprinrtera?

    Rzeczywiście nie doczytałem. Więc pewnie to nie wycieczka tylko jakiś
    interes.

  • 6. Data: 2011-12-30 00:24:03
    Od: " Krzysztof" <g...@g...pl>

    Agent <w...@o...pl> napisał(a):

    > Rzeczywiście nie doczytałem. Więc pewnie to nie wycieczka tylko jakiś
    > interes.

    Przeprowadzka do .pl po 3 latach mieszkania w .it. Trochę gratów i dwa koty
    których Wizz nie wozi.

    Pzdr
    Krzysztof

  • 7. Data: 2011-12-30 00:34:41
    Od: Luca <l...@g...com>

    On 29 Gru, 21:22, Pan Zbyszek <z...@p...onet.pl> wrote:
    > W dniu 2011-12-29 14:25, Krzysztof pisze:> Witam

    > Ja to osobowym , ale jadę trasą katowicką z Wa-wy .

    Bardzo dobrze, Sprinterem tez da sie tak pojechac ...

    > Pierwszy nocleg przy autostradzie w Cieszynie " Hotel 500 " ok. 1km.
    > przed granicą . Śniadanie o 6 rano i w droge

    W Cieszynie to je sie obiad i jedzie dalej ;-)

    > Przez Czechy kierunek na Słowacje . Na pierwszej stacji u Słowaków
    > kupuje viniete . Kierunek Bratysława ,Wiedeń i Wenecja .

    Ale po co przez Bratyslawe, jak wygodniej przez Brno, Mikulov, Wieden
    i dalej juz prosta droga?

    > Uwaga ! po
    > wjechaniu do Austrii znów vinieta  . Drugi nocleg wypada w Mestre

    Pierwszy nocleg polecam w Udine, w hotelu Idea Hotel Tavagnacco (czyli
    Express Holiday In). Zaraz obok autostrady (5 minut dojazdu) a cena
    najnizsza z okolicznych hotelo-moteli - reszta krzyczala po 100 euro,
    a w Idei zaplacilem 79 za trojke ze sniadaniem (nawet prawdziwa kawe
    podali, trzeba tylko poprosic a nie brac z przelewowego - ten jest dla
    Niemcow, hehehe). Mozna zrobic rezerwacje przez booking.com, daja
    lepsza cene ...

    Po sniadaniu start dalej w kierunku Wenecji i poznym popoludniem/
    wieczorem dociera sie do Rzymu.

    Za Wenecja proponuje zrobic lekki "myk" oszczedzajacy $$ na autostrade
    i skracajacy ogolny przejazd o ladnych pare kilometrow, link do trasy
    "zmodyfikowanej"

    http://tnij.org/wwa_roma

    Odcinek Wenecja-Mestre do Ravenny to zwykla droga, ale nie dziurawa i
    jedzie sie calkiem zacnie (i bez oplat).
    Od Ravenny do Orte (droga SS3bis vel E45) jedzie sie "prawie"
    autostrada - po dwa pasy, cos w rodzaju naszej ekspresowki,
    bezkolizyjne zjazdy/wjazdy i co najwazniejsze - free.

    W Orte wskakuje sie znowu na autostrade A1 i prosto do Rzymu :)

    Ceny za przejazd odcinkami autostrad mozna sobie policzyc na
    http://autostrade.it/autostrade/percorso.do

    Powodzenia :)

    Pzdr

  • 8. Data: 2011-12-30 00:47:29
    Od: "Krzysztof" <g...@g...pl>

    Pan Zbyszek <z...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ja to osobowym , ale jadę trasą katowicką z Wa-wy .
    > Pierwszy nocleg przy autostradzie w Cieszynie " Hotel 500 " ok. 1km.
    > przed granicą . Śniadanie o 6 rano i w droge

    Planuję raczej wersję ekonomiczną, czyli śpiwór i na pace :) ale dzięki i za
    to. Im więcej opcji przeanalizuję tym mniej mnie zaskoczy. :)

    > Przez Czechy kierunek na Słowacje . Na pierwszej stacji u Słowaków
    > kupuje viniete .

    Jeżeli dobrze zrozumiałem, winietę trzeba kupować zarówno na Czechy jak i na
    Słowację (a potem Austrię), ale chyba da się nie wjeżdżać na Słowację tylko za
    Brnem skręcić na Wiedeń. Nie lepiej tak?

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 9. Data: 2011-12-30 00:56:02
    Od: Luca <l...@g...com>

    On 30 Gru, 00:47, "Krzysztof" <g...@g...pl> wrote:

    > Planuję raczej wersję ekonomiczną, czyli śpiwór i na pace :) ale dzięki i za
    > to. Im więcej opcji przeanalizuję tym mniej mnie zaskoczy. :)

    Pod koniec stycznia to nie wytrzymasz w nocy i zamarzniesz - a jak Cie
    Policaje obudza na parkingu (zwlaszcza autriaccy, albo wloscy) to
    zaplacisz wiecej, niz za hotel ;-)

    > Jeżeli dobrze zrozumiałem, winietę trzeba kupować zarówno na Czechy jak i na
    > Słowację (a potem Austrię), ale chyba da się nie wjeżdżać na Słowację tylko za
    > Brnem skręcić na Wiedeń. Nie lepiej tak?

    Dokladnie tak :)

    Jedna winieta mniej ...

    Popatrz na moja propozycje trasy

    > Pozdrawiam
    > Krzysztof

    Pzdr

  • 10. Data: 2011-12-30 00:57:10
    Od: " Krzysztof" <g...@g...pl>

    Luca <l...@g...com> napisał(a):

    > niej Polski do
    > ch=F3d to

    > Bardzo dobrze, Sprinterem tez da sie tak pojechac ...

    > W Cieszynie to je sie obiad i jedzie dalej ;-)

    (...)

    Dziękuję!

    Krzysztof