eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: Przednionapędóweczki - taranujecie...Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.task.gda.pl
    !not-for-mail
    From: Filip KK <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
    Date: Fri, 12 Feb 2010 22:43:20 +0100
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 53
    Message-ID: <hl4i23$nit$1@news.task.gda.pl>
    References: <hl1m5q$1n7$1@news.task.gda.pl> <hl1kqd$8lr$1@news.interia.pl>
    <hl1o52$35q$2@news.task.gda.pl>
    <0...@4...com>
    <hl1oqe$bco$2@news.task.gda.pl> <hl1s9j$1al$3@news.dialog.net.pl>
    <hl1smo$kei$7@news.task.gda.pl> <hl40cd$hrh$1@mx1.internetia.pl>
    <hl44lc$bql$1@inews.gazeta.pl> <hl45aq$ogm$1@news.task.gda.pl>
    <s...@d...wkurw.org>
    NNTP-Posting-Host: chello087206096146.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1266011011 24157 87.206.96.146 (12 Feb 2010 21:43:31 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 12 Feb 2010 21:43:31 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.7) Gecko/20100111
    Thunderbird/3.0.1
    In-Reply-To: <s...@d...wkurw.org>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2254943
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-02-12 22:36, Robert Rędziak pisze:
    >
    >> Zapomniałeś dodać, że tył w tylnych napędach (np. w BMW) jest niżej od
    >> przodu.
    >
    > Co rano oglądam moje auto i jakoś nigdy tego nie zauważyłem.
    >
    Jakie auto?

    >> Co pozwala na pokonywanie z większą prędkością zakrętów i
    >> "dohamowywanie" w zakrętach, czego już nie można robić w przednich
    >> napędach (gdzie tył jest wyżej), bo grozi to nadsterownością pojazdu, co
    >> w rezultacie może mieć tragiczne skutki.
    >
    > Taaaa... Spróbuj dohamowywać w konkretnie pojechanym zakręcie w
    > E30 czy E36/5 (spodziewam się, że E36/7 i E36/8 reagują
    > podobnie), a potem opowiedz, jak to jest z tą nadsterownością.
    >
    Skąd Ty wytrzasnąłeś takie oznaczenia? Ja nie wiem o jakich autach
    piszesz...

    Dzisiaj wszedłem 3 razy w zakręt, długi spokojny łuk na przymorzu (koło
    pzu na Dąbrowszczaków) i 3 razy potwierdziła się moja teza.
    Pierwsze wejście na pograniczu przyczepności, prędkość naprawdę niewielka.
    Drugie wejście, bokiem, prędkość znacznie wyższa jak w przypadku pierwszym.
    Trzecie wejście z hamulcem w zakręcie, auto idealnie się zachowało, nie
    wyrzuciło mnie podsterownie.

    >> BMW z seryjnym zawieszeniem, przy prędkości ponad 240 km/h trzyma się
    >> drogi jak idealnie przyklejone... A odczuwamy to bardzo dobrze przy
    >> wchodzeniu w zakręt.
    >
    > Wchodzisz w zakręty przy 240km/h? Które?
    >
    Na między krajowych.

    >> I wtedy dochodzi do nas, co to jest rozłożenie mas
    >> w pojeździe.
    >
    > To rozłożenie mas, czy wysokość zawieszenia?
    >
    Wysokość zawieszenia jest obliczona nie po to by sobie był jakiś tam
    prześwit. Wszystko jest bardzo ważne. I wysokość zawieszenia i
    rozłożenie mas.

    >> Czego nie można powiedzieć o przednich napędach. Tego nikt
    >> nie zrozumie, dopóki się nie przejedzie beemą z taką prędkością.
    >
    > Zastanawiam się, jak w takim razie można zrobić w Poznianiu 1:54
    > w FWD. Oświeciłeś mnie: zapewnie na skróty.
    >
    Szkoda, że nie wiesz o czym napisałem. Nie wiesz, bo nigdy nie jechałeś
    w zakręcie z dużą prędkością.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: