-
Data: 2010-02-12 00:58:04
Temat: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-02-12 00:09, J.F. pisze:
>> Pamiętam, że zostałem zdaje się min przez ciebie zbluzgany za
>> twierdzenie, że poślizg w tylnym napędzie jest bardziej
>> przewidywalny i łatwiejszy do kontrolowania ... potem wchodzi
>> się na etap wywoływania tego poślizgu. Teraz ciągle (niestety)
>> jeżdżę FWD i płakać mi się chce, kiedy z nienacka w śliskim
>> zakręcie okazuje się, że tył mnie wyprzedza (w sposób
>> nieoczekiwany) ...
> RWD potrafi to zrobic na prostej :-)
Na prostej - nie zdarzyło mi się
> FWD co prawda tez :-)
Na prostej - zdarzało mi się ... BTW - zauważyłeś (chwilowo
jestem w wawie) mamy napad zimy - dziś pod eklerkiem utkłem FWD
bo nie chciałem mu robić zniszczeń ... sytuacja do której
przywykłem w bumie - jezdnia zwężona przez lodowo śniegowe zaspy
- wróg z przeciwka nie wpadł na pomysł, że wg góralskiej wiedzy
nie miał pierwszeństwa (powienineś wiedzieć, że na wąskiej
jezdni gdzie nie mieszczą się 2 auta pierwszeństwo ma to co
jedzie z góry) ... chwyciłem w ostatniej chwili pobocze i
zawisłem przednią osią w powietrzu na lodowym nasypie - w tylnym
napędzie (manewr robiłem intuicyjnie) zawieszenie się przodem
nad zaspą/rowem/lodem nie jest problemem - a zderzenia unikniesz
... musieli mnie targać na linach (a tylko po jabola pojechałem
parę metrów do leklerka) ... a wracając - w RWD zawsze
wiedziałem, że po *tym manewrze* stracę przyczepność i
inicjalizowałem ratowanie dupy, tj zakładałem "kontrę wstępną"
(nie mylić z grą) ... w takich sytuacjach przód po prostu
zaskakuje ... brakuje mi po śmierci TDSa napędu na tył w zimie
... jakoś bumą dawałem radę w Szczawnicy a przedni napęd
zaskakuje mnie co zakręt - i tak jak filip napisać - "ciągnę się
jak sanki w maju" - ale robię to asekuracyjnie - bo mam lęki -
inna sprawa, że w foce dziewczyny nie mam takich lęków bo tam są
SP WINTER ... już sam nie wiem czy to laki czy FWD ...
>> w RWD przynajmniej dokładnie wiedziałem kiedy
>> przyczepność zniknie ... a tu - co rusz niespodzianka.
> A tak szczerze - ile razy beta wyjechala poza swoj pas ruchu w sposob
> niekontrolowany ?
Jak policzyłem to :
- około 20 razy - się gówniarz chciał wyszaleć. Ty nie jeździłeś
ze mną nigdy, ale znajomi mówią, że przez ost 10 lat zmieniłem
sposób jazdy ... Powiedzmy że 20 razy, z czego 15 razy się
wybroniłem ... z pozostałych 5 to imho przyczyną była
gołoledź/lód ...
Teraz jestem użytkownikiem FWD - i ta zima powoduje, że już
kilka razy musiałem się odkopywać z zasp/rowów ... i po
wylądowaniu w rowie - wyłażę z auta, i ni *uja nie wiem czemu w
nim wylądowałem ;/
>> BTW - do miłośników "wielosezonówek" - tak mi się wzięło ... od
>> paru dni jeżdżę naprzemiennie autami w konstelacji:
>> 1 FRIGO
>> 2 KORMORAN
>> 3 SP WINTER SPORT M3
>> Jezus chrystus, mada faka ... chcesz się pozbyć teściowej - kup
>> jej 1 i 2 ...
>> 3 jest dobre, bo ma "SP" w nazwie ;)
> Ale zaraz - Frigo to zimowki, i to IMHO calkiem dobre, a Kormoran nie
> ma zadnych calorocznych w ofercie.
Na 1 i 2 znak "śnieżynki" ... na 3 - też ... szkoda, że wątek
nie powstał 4 dni temu - dałbym ci potestować u mnie pod meliną
wszystkie 3 laczki (zaśnieżone były do dzisiejszych opadów) ...
sam byś przyznał, że opad cyca. Do póki nie masz okazji
pojeździć 3 autami tej samej klasy na tych samych oponach imho
nie masz prawa wypowiadać się (nie mówię o modelach - bo to
wiadomo - auto/rozmiar/etc) ... ale wracając do tematu - mam 3
identyczne auta i 3 rodzaje opon na nich - pomiędzy 1 i 2 a 3 -
niebo a ziemia .
Dodam, że po 3 - zabawa ręcznym kończy się brutalniej - a
dokładnie brutalniejszym złapaniem przyczepności ... na 1 i 2 w
tych samych warunkach - brutal jest większy - walenie bączków
totalnie niekontrolowanych, a bączki nie są fajne w RWD.
--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=535
6008
Następne wpisy z tego wątku
- 12.02.10 00:44 Rafał \"SP\" Gil
- 12.02.10 07:45 Seba
- 12.02.10 08:20 Massai
- 12.02.10 09:25 Krzysiek Kielczewski
- 12.02.10 09:29 Krzysiek Kielczewski
- 12.02.10 10:03 Jakub Witkowski
- 12.02.10 10:59 Filip KK
- 12.02.10 11:02 Filip KK
- 12.02.10 11:03 Filip KK
- 12.02.10 11:07 Filip KK
- 12.02.10 11:10 Kuba \(aka cita\)
- 12.02.10 11:15 Filip KK
- 12.02.10 11:29 Kuba \(aka cita\)
- 12.02.10 11:34 Krzysiek Kielczewski
- 12.02.10 11:56 Filip KK
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A