    From: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przedłużanie impulsów 50ns
    Date: Mon, 6 Apr 2009 14:28:40 +0200

    > Szanowny kolego,
    >
    > Widzę że kolega żartu nie dostrzegł.
    > Stosowanie procesorów do takich trywialnych zadań to lekka przesada.
    > Również ekonomiczna.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Górski Adam
    Ale jest miło :-)
    Dostrzegłem, a nawet przeczułem to uzasadnienie:
    "Stosowanie procesorów do takich trywialnych zadań to lekka przesada.
    Również ekonomiczna."
    Otóż wydaje mi się, że w istocie problemu tak wychodzi taniej i prościej.
    Po co stosować zbyt wolny uKontroler+układ czasowy, czyli 2 elementy,
    zamiast:
    jeden szybszy uKontroler.

    Oczywiście wydaje się, że zrobienie samego układu wydłużającego impuls na
    uKontrolerze DSP to nadbudowa.
    Równie dobrze można powiedzieć: "Jadę po bułki Fordem Transitem".
    Co w tym złego?
    Po bułki można pojechać nawet maluchem.
    Czy żona zrobi mi awanturę, że Transit jest za duży, aby nim pojechać po
    bułki na kolację?

    Jednak DSP to już nie jest coś takiego drogiego i skomplikowanego.
    Teraz granica między procesorami DSP a uKontrolerami już się rozmyła.
    Zresztą nigdy nie była to różnica sprzętowa, tylko parametryczna -
    prędkości, długości rejestrów i kilku rozkazów.
    A teraz: czym się różni 74121 od dsPIC30F2011?
    Dla mnie jeden jest w obudowie SO-14, a drugi SO-18.
    Poza tym ten w SO-18 potrzebuje w tym zastosowaniu 0 elementów zewnętrznych,
    a 74121 przynajmniej R i C.
    Cena zakupu jest zbliżona, zwłaszcza jak wliczymy koszt przesyłki.
    Fakt, że:
    - jakikolwiek uKontroler potrzebuje programu.
    - trzeba mieć programator.
    Jednak i tak jest jakiś mikrokontroler w układzie i ma swój programator.
    Trzeba poszukać jaki inny szybki uKontroler jest obsługiwany przez ten
    programator.
    Program - do napisania w 1h.
    Uruchomienie - nie dłuższe niż dobranie R i C w 74121.
    Przepraszam, ale znowu muszę wlać trochę wiosennego powiewu :-)
    --
    -- .
    pozdrawiam