  • Data: 2017-12-19 18:15:45
    Temat: Re: Przedłużacz mini USB
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-12-19 o 17:30, J.F. pisze:

    > Taa, gdzie taki kupic :-)

    Więc właśnie. Walczyłem z tym kiedyś ostro. Ładowarka firmowa, kabel
    firmowy, telefon ładuje się błyskawicznie. Kabel niefirmowy - telefon
    ładuje się tragicznie wolno. Ten sam z dorobioną sygnalizacją - ładuje
    się średnio szybko. Załamać się było można.

    Kupiłem worek gotowych kabli, pomierzyłem rezystancję, wybrałem
    najlepszy do przeróbki (dodania sygnalizacji) i działa.

    W aucie podobnie. Tam są 2 dwukanałowe ładowarki. Jedna z nich ma
    gniazdo oddalone o jakieś 1.5m od niej i na nim w zasadzie niczego nie
    dało się ładować. Rozmontowałem konsolę, zastąpiłem ten przewód zwykłymi
    kablami o dużym fi i działa.

    > Tu ladowarka jest Samsunga, one nieznacznie podnosza napiecie przy duzym
    > pradzie, kompensujac spadek.
    >
    > Ale czy o to chodzi ... troche watpie.

    Ryzykowne i wbrew standardowi. Gdybym sam miał taki "system" opracować,
    to dałbym przewód z jedną żyłą więcej jako "sprzężenie zwrotne".
    Ładowarka stabilizowałaby wtedy napięcie na końcu kabla. Choć to też
    ryzykowne... Kabel się złamie i masz usmażony telefon.

    > Zwarcie D powinno dzialac z innym kablem.
    >
    > Z kolei kabel ma z z drugiej strony zwykle USB, 4 pin.
    > Wiec jesli to jakis myk z piatym stykiem, to i ladowarka powinna dowolna
    > starczyc.

    I dokładnie tak jest. Możesz nagle odkryć, że badziewna, zalegająca w
    szufladzie 5 lat chińska ładowarka za 2$ to super wypasiony sprzęt :-)
    Wystarczy, że trzyma napięcie na max. obciążeniu. Trudno znaleźć taką,
    która tego nie robi.

    > Ale tu ladowania nie ma wcale. A moze tylko nie pokazuje - ch* wie te
    > nowoczesne urzadzenia :-)

    Sygnalizacja :-) Oczywiście w przypadku gdy rozmawiamy o tych, które nie
    negocjują napięcia. Wkurzające jest to, że tej prostej sygnalizacji nie
    robi się na poziomie ładowarek. Pewnie po to by "specjalne" kable kupować.

    Nie możesz pomierzyć oryginalnego kabla? Kup gniazdo do takich pomiarów
    by łatwo było miernikiem operować. Pewnie 5ty będzie zwarty do masy lub
    + jak znam życie. .

    --
    Pozdrawiam,
    Marek