  • 41. Data: 2010-07-31 11:33:08
    Temat: Re: Przedłużacz USB a zasięg modemu USB
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 31 Jul 2010 13:26:20 +0200, Dummy napisał(a):

    > Rozumiem, że w przypadku potrzeby korzystania z Internetu mobilnego
    > na jednym tylko komputerze urządzenie takie tylko zastępuje modem.

    tak, ma wbudowany modem

    > Jaką ma przy takim zastosowaniu przewagę nad modemem USB?

    nie potrzebuje kabli do pracy, nie musi być podpięte do komputera,
    obsługuje urządzenia na które nie ma driverów do modemu usb albo nie mają
    hosta USB - telefony, iPady, iPody, urządzenia linuxowe i wszelakie inne
    dziwne wynalazki, które obsługują sieć WLAN

    "Oczywiscie ze nie mam iphona po co mi ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
    Strybyszewski

  • 42. Data: 2010-07-31 12:17:11
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2010-07-31 10:06, Dummy pisze:
    > Wszystko co mogę teraz robić to próbować z komórką E51 i mogę powiedzieć,
    > że Internet na laptopie korzystającym z tej komórki jako modemu był lepszy
    > na podwórku niz w pomieszczeniu, o które chodzi.

    Dwa-trzy lata temu, w gorach, zasieg netu mialem dostepny tylko w
    momencie wyniesienia komorki na strych, bluetooth, i notebook w ludzkim
    miejscu. jednak czasem plus komorki nad modemem.

  • 43. Data: 2010-07-31 16:33:36
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Dummy wrote:
    > Nie o to chodziło. Paweł pisał o stykach we wtyczkach.

    SŁUCHAM?
    Że co, że on chce samodzielnie spawać kable USB? Hm... No to ja bym
    zalecał od razu przylutowanie na stałe do komputera i koncentratora -
    znacznie lepszy styk i od razu pozbywamy się problemu pogaraszania
    jakości połączenia z czasem :)

    Jakub

  • 44. Data: 2010-07-31 19:41:51
    Od: "Dummy" <d...@d...com.pl>

    > A najprostszym rozwiązaniem, zamiast rzeźby w gównie z kablami, pringlesami
    > i czymkolwiek innym, jest uzycie najprostszego telefonu z transmisją danych
    > i bluetoothem. W najgorszym przypadku z telefonem można się swobodnie
    > poruszać w odległości do 10 metrów od komputera.
    Waldku, miałeś rację. Moje dzisiejsze próby z BT zamiast z kablem USB
    są obiecujące. Trudno powiedzieć, że to śmiga, ale jest stabilne,a to jest
    dla mnie najważniejsze.
    Jedyny problem to ten, że w planach po ewentualnych pozytywnych próbach
    z komórką jako modemem docelowo miał być zakup modemu USB.
    Przy BT to odpada.
    W moim przypadku będzie to oznaczało niewygodę przekładania karty
    SIM, bowiem chcę pozostać przy rozmowach w ramach abonamentu,
    a z Internetu korzystać używając karty pre-paid. Moje potrzeby internetowe
    nie są na tyle systematyczne żeby opłacał mi się abonament na Internet.

    A może istnieje jakiś adapter BT do którego można włożyć kartę pre-paid
    podobnie jak do modemu USB?

    Bardzo dziękuję i pozdrawiam

  • 45. Data: 2010-08-01 07:46:48
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    .replying napisał(a):

> [...]
    >
    > Równie dobrze mógłbyś sobie zażartować o splunięciu przez lewe ramię i
    > położeniu pod komputerem wysuszonego nietoperza - co równie dobrze jak
    > pringles _mogłoby_ poprawić sytuację (ani zawsze, ani wszędzie)
    >

    > A najprostszym rozwiązaniem, zamiast rzeźby w gównie z kablami, pringlesami
    > i czymkolwiek innym, jest uzycie najprostszego telefonu z transmisją danych
    > i bluetoothem. W najgorszym przypadku z telefonem można się swobodnie
    > poruszać w odległości do 10 metrów od komputera.
    > Nie wspominając już o dedykowanych do takich zastosowań rozwiązań jak MiFi

    O dobrych rozwiązaniach już było. Nie pomogło...

    M.

  • 46. Data: 2010-08-01 08:21:07
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-07-30 19:08, Dummy pisze:
    > Dziękuję.
    > Czy taki wzmacniacz wchodzi w skład takiego 5 m przedłużacza,
    > czy trzeba go oddzielnie kupić? Jeśli oddzielnie, to jak się go
    > podłącza do samego kabla?

    Jak się przejdziesz do sklepu to zobaczysz. Tam wszystko czarno na
    białym widać;) Nie kupuj najtańszych kabelków, bo mają kiepską jakość i
    z przedłużenia mogą nici wyjść;)

  • 47. Data: 2010-08-01 08:23:15
    Od: "Dummy" <d...@d...com.pl>

    > O dobrych rozwiązaniach już było. Nie pomogło...

    No to szkoda, że nie czytałeś mojego ostatniego newsa właśnie na ten temat.

    Pozdrawiam

  • 48. Data: 2010-08-01 10:19:56
    Temat: Re:Prosta komórka z BT - było: Przedłużacz USB a zasięg modemu USB
    Od: "Dummy" <d...@d...com.pl>

    Dalsze próby z łączeniem komputera z Internetem poprzez BT na komputerze
    i komórce coraz bardziej mnie przekonują do tej metody. W każdym razie
    w stosunku do prób gdzie połączenie komórki z komputerem odbywało się
    przy pomocy kabelka USB różnica jest ogromna.

    To prowadzi do potrzeby posiadania dodatkowej komórki tylko do Internetu,
    wyposażonej "tylko" w BT, bez simlocka.
    Z powyższych prób wynika, że bateria komórki przy połączeniu z Internetem
    bardzo szybko się rozładowuje. Biorąc pod uwagę korzystanie z takiej komórki
    również do łączenia z Internetem laptopa, dobrze by było gdyby taką komórkę
    można było ładować z USB laptopa.

    Jeśli ktoś zna model komórki, który spełniałby te warunki, to bardzo proszę
    o podpowiedź. Oczywiście będę też szukać coś takiego w Google.

    Dziękuję za wszystkie rady i pozdrawiam

  • 49. Data: 2010-08-01 10:26:08
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 1 Aug 2010 12:19:56 +0200, Dummy napisał(a):

> [...]
    > również do łączenia z Internetem laptopa, dobrze by było gdyby taką komórkę

    a nie możesz jej po prostu podpiąć do ładowarki? prąd z gniazdka w
    odróżnieniu od USB nie jest wrażliwy na długie przedłużacze.

    Oprócz tego wciąż jest rozwiązanie typu MiFi - skoro rozważałeś zakup
    modemu a do telefonu nie chcesz przekładać karty - to może być to
    rozwiązanie optymalne.

    "Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala"-
    Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

  • 50. Data: 2010-08-01 10:30:47
    Od: "Dummy" <d...@d...com.pl>

    > a nie możesz jej po prostu podpiąć do ładowarki? prąd z gniazdka w
    > odróżnieniu od USB nie jest wrażliwy na długie przedłużacze.
    Chodziło mi o sytuację gdy laptop pracuje na baterii i gniazdka w okolicy
    nie ma.