  • Data: 2010-07-31 08:06:00
    Temat: Re: Przedłużacz USB a zasięg modemu USB
    Od: "Dummy" <d...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Koncentrator USB to dość pewne rozwiązanie, tylko wymaga dociągnięcia
    > prądu w połowie drogi komputer<->modem do huba.

    > Rozwiązanie z routerem to nie jest eksperyment. Jestem teraz na
    > wakacjach pod Garwolinem i zasięg Play 3G mam tylko na poddaszu, przy
    > oknie na modemie E169, więc wetknąłem go w routerek D100 i dociągnąłem
    > tam prąd. Ponieważ domek drewniany, w zasięgu 100m mam dostęp do
    > Internetu z każdego urządzenia WLAN (kilka PDA, 2 komputery).
    > Ale faktem jest, że modemy jak i routery wilgoci nie lubią. Bardzo. Za
    > to antenom to wisi, bo są hermetyczne :)

> [...]
    Do okna jest około 5 m. Przestawienie mebli tak żeby komputer był blisko
    okna byłoby raczej trudne.
    Na razie nie mam jeszcze modemu, więc sprawdzenie z modemem za oknem
    nie było możliwe. W oknach nie ma krat, ale mury są grube, przedwojenne.
    Wszystko co mogę teraz robić to próbować z komórką E51 i mogę powiedzieć,
    że Internet na laptopie korzystającym z tej komórki jako modemu był lepszy
    na podwórku niz w pomieszczeniu, o które chodzi.
    Przydałaby się jednak jakaś obiektywna metoda sprawdzenia, bo lepszy-gorszy
    może być subiektywne.

    Dziękuję i pozdrawiam