    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przed zakupem samochodu - czynności mechatroniczno-prawne
    Date: Fri, 11 Apr 2014 10:13:27 +0200

    Użytkownik "Bugatti" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Co znaczy ok ?

    Toczy się w wybranym przeze mnie kierunku z wybraną przeze mnie prędkością
    :-)
    Normlanie rusza, nie szarpie, pedały chodzą jak powinny, skrzynia chodzi jak
    powinna.

    > Jesteś w stanie określić na oko czy auto o mocy PS i momencie obr. xx ma
    > poprawną dynamikę (na oko nie jesteś w stanie określić czy autko ma
    > więcej czy mniej sekund 60 - 100 km/h lub 100 - 1400 km/h w porównaniu do
    > innego auta o podobnej masie i mocy maksymalnej) ?

    Oczywiście, że nie więc to ignoruję.

    > Podczas jazdy jesteś w stanie określić czy analiza spalin (czyli stan
    > silnika) jest "ok" ? ;-) Czy poduszki powietrzne są fizycznie zamontowane
    > (brak świecącej
    > kontrolki airbag to nie wszystko - uwierz lub nie ale wiele kombinatorstwa
    > z airbagami widziałem)

    Patrz niżej - znam historię serwisową/wypadkową. Oczywiście jak ktoś przed
    sprzedażą wymontuje poduszki z auta które nie miało stłuczki to tego się nie
    dowiem, ale kupuję od osób prywatnych i zakładam że mało kto chce skończyć w
    więzieniu.

    > Twój pkt 3. świetnie brzmi ! Tylko że uczestnictwo w kolizji i
    > lakierowanie nie mówią kompletnie nic o diagnostyce mechatronicznej
    > samochodu.

    Dla mnie istotne jest bezpieczeństwo, a nie mechanika. Chcę mieć pewność
    (lub przeczucie graniczące z pewnością) że samochód nie jest spawany z
    ćwiartek, że ma poduszki i napinacze itd.

    > I co ty odpowiesz na swoją obronę ? ;-) ;-)
    > Skąd weźniesz dokumentację techniczną - przecież jeden model auta ma 100
    > um +/- tolerancja na danym elemencie blacharskim, a drugi model auta ma
    > 150 um > +/- tolerancja ;-)

    Skąd przypuszczenie że ja się tym będę zajmował? Tym się zajmie rzeczoznawca
    który stwierdzi czy element był powtórnie lakierowany czy nie.

    Poza tym nie będę się sądził jak się okaże że ktoś miał parkingową obcierkę
    i polakierował błotnik, to na wypadek jakby po czasie wyszło że samochód
    zaliczył jakiś solidny dzwon.

    Pozdrawiam
    Ergie