  • 11. Data: 2009-06-07 20:15:59
    Temat: Re: Przeciek z m4/3 od O.
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    dominik pisze:

    > No tak.. każdy kto ma kompakt kupuje do niego dużą, wypaśną lampę :)

    No nie, ale...
    - ale można mieć lampę, bo ma się lustrzankę i możliwość pracy choćby w
    trybie manualnym byłaby nieocenioną pomocą na imprezach. Chociaż
    programowalna fotocela też nie jest zła.
    - ale nawet nieduża zgrabna lampa, nawet niewiele mocniejsza od
    wbudowanej, którą można odchylić i/lub obrócić oraz w wygodny sposób
    założyć dyfuzor może znacznie poprawić jakość zdjęć z "imprezki" w
    rękach obeznanego fotografa (niekoniecznie wirtuoza, ale kogoś, kto wie,
    po co odchyla palnik).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 12. Data: 2009-06-07 21:17:23
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-06-07 22:15:59 +0200, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> said:

> [...]
    > założyć dyfuzor może znacznie poprawić jakość zdjęć z "imprezki" w
    > rękach obeznanego fotografa (niekoniecznie wirtuoza, ale kogoś, kto

    Zgadzam się z Tobą....
    ale niewiele mocniejsza lampa od wbudowanej, nie na wiele się zda przy
    odbijaniu.
    ;)
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2009-06-07 21:44:30
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. wrote:
    > No nie, ale...
    > - ale można mieć lampę, bo ma się lustrzankę i możliwość pracy choćby w
    > trybie manualnym byłaby nieocenioną pomocą na imprezach. Chociaż
    > programowalna fotocela też nie jest zła.

    Jak masz miejsce na wypaśną lampę to niewiele więcej Ci go trzeba na tę
    lustrzankę i taki kompakt jest niepotrzebny.
    W evilach ma chodzić o dobrą jakość, głównie używalne wysokie iso. W
    połączeniu z jasnymi szkłami da to świetne efekty, których dzisiaj próżno
    szukać w kompaktach.

    Pierwszy z brzegu przykład:
    http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/g3/g3_55
    0ex.jpg

    - i po co Ci mały aparat w takim razie?

    d.

  • 14. Data: 2009-06-08 05:45:46
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał:

    >[...]
> [...]

    Bo może nie chce mieć dwóch - kompakta i lustrzanki, a zewnętrznej lampy
    potrzebuje tylko od czasu do czasu?

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 15. Data: 2009-06-08 07:00:47
    Od: Marx <M...@n...com>

    dominik pisze:

    > A kto kupuje kompakta i podpina do niego dwa razy większą od niego lampę?

    Ja!
    Marx

  • 16. Data: 2009-06-08 07:07:52
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Sat, 6 Jun 2009 14:38:36 +0200, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > http://img218.imageshack.us/img218/5756/ep1.jpg
    >
    > Na razie tylko tyle ale zapowiada się świetnie :>

    A mi sie nie podba :)
    Uważam iż:
    jest brzydki,
    srebrny,
    obły i mydelniczkowaty,
    a na dodatek jest niby retro - a tekie retro ma to do siebie ze w
    początkowej chwili niby zachwyca "znawców i expertów" a gdy spowszednieje
    okazuje sie ze jest po prostu brzydkie i kiczowate. Tak jak np TP cruiser.

    Moim zdaniem winien być:
    czarny,
    kanaciasty,
    miec normalne gałki do sterowania,
    bezpretensjonalny - wydaje mi sie ze troche przekombinowali z tym
    nawiazaniem do przeszłości - no chyba ze to tylko taki wstepniak a normalne
    aparaty m43 dopiero sie pojawią :)

    --
    www.warszawski.info

  • 17. Data: 2009-06-08 07:24:17
    Od: j...@g...pl

    On 7 Cze, 00:28, dominik <n...@d...kei.pl> wrote:

    > No tak.. każdy kto ma kompakt kupuje do niego dużą, wypaśną lampę :)

    Aktualny użytkownik systemu 4/3, który kupi sobie micro 4/3 nie będzie
    musiał extra dokupywać lampy, bo on ją zazwyczaj już posiada.

    > Owszem - lampa się przydaje, ale z drugiej strony i tak psuje zdjęcia na
    > swój sposób. Jak już używać jej to nie ma znaczenia jak duża jest matryca
    > i jak szumi bo lampą możesz i tak dostarczyć sporo światła.
    > W tym aparacie i ogólnie evilach chodzi o to by mieć dużą matrycę i
    > wymienną optykę, tak żeby używać bez skrępowania sporego ISO i nie psuć
    > lampą.

    Jak ktoś nie umie posługiwać się lampą to psuje zdięcia, jak ktoś umie
    to nie psuje.

    > ps. a kompaktów z stopką to jest kilka i jakoś nikt nie rzuca się na nie
    > bez opamiętania.

    Bo żaden nie ma tak dużej matrycy jak w m4/3

    PS
    Słyszałem, że jak Sony wypuści swojego kompakta z APS-C to zrobi to na
    100% bez żadnej stopki do zewnętrznej lampy. I będzie to główna zaleta
    dla dominiczka.

  • 18. Data: 2009-06-08 07:34:02
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze j...@g...pl:

    > Słyszałem, że jak Sony wypuści swojego kompakta z APS-C to zrobi to na
    > 100% bez żadnej stopki do zewnętrznej lampy. I będzie to główna zaleta
    > dla dominiczka.

    Główna to będzie drastycznie mniejsza GO do robienia zdjęć oka.

  • 19. Data: 2009-06-08 07:50:38
    Od: Marx <M...@n...com>

    ...::QRT::... pisze:

> [...]
    > bezpretensjonalny - wydaje mi sie ze troche przekombinowali z tym
    > nawiazaniem do przeszłości - no chyba ze to tylko taki wstepniak a normalne

    a co to za roznica jak wyglada? wazne aby dobre techniczne zdjecia
    pozwalal robic. A o tym na razie nic nei wiadomo.
    Marx

  • 20. Data: 2009-06-08 07:57:38
    Od: j...@g...pl

    On 8 Cze, 09:34, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
    > Rzecze j...@g...pl:

    > Główna to będzie drastycznie mniejsza GO do robienia zdjęć oka.

    Eeeee tam ... Główna to będzie możliwość zapięcia kilkunastu milionów
    starych szkieł nieboszczki Minolty. Przecież taka np. flinta będzie
    idealnie wyglądała z malutkim korpusikiem Sony kompakt APS-C :-)

    PS
    Nie podejrzewam aby inni, poza Olkiem i Panasem, zdecydowali się na
    zmianę bagnetu i zaproponowali coś innego niż mają obecnie w
    lustrzankach, bo co by zaproponowali jako szkiełka??????